Unconfigured Ad

Collapse

Hobbycity blitt trege?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chrstein
    • Jan 2010
    • 37

Originally posted by MaxMekker
    Bestilte noe småtteri 10/4 og i dag kom det til Norge, jeg trodde det hadde noe å gjøre med aske problemet.
    Handla samtidig på dealextreme og det er forsinket også.
    Så foreløpig tipper jeg det har noe med askeproblemet å gjøre, skal gjøre ett nytt forsøk om ikke lenge så får jeg se hva som skjer
    Asken har garantert skapt noen forsinkelser de siste par ukene. Og før asken hadde HobbyKing en ukes periode der de flyttet til et nytt og større varelager. Dette leste jeg på nettsidene deres en plass. Disse to tingene kan tilsammen kan forklare at ting har gått treigt en måneds tid. Jeg er ikke bekymret for pengene mine, har kun gode erfaringer med HK. Etter flyttingen er målet deres å behandle ordrer innen 48timer. Bestiller man da med EMS Express så skal det ta en drøy uke før man har pakken, så sant de ikke blir stående askefast!
    Christoffer
    Dingseblogg http://christoffer.iflogg.com/
    Fotosiden http://christofferfoto.com/
    Haugaland Modellklubb

Comment

• Thinnthinn
      • Sep 2002
      • 1172

Hadde jeg bare kunnet spore pakken hadde det vært flott, men etter uttallige "remindere" pr. mail står det fortsatt "processing" på ordren, ergo ikke sendt...
      Dette er varer for ca.2500$, bestilt og betalt 08.04.10. Fikk da mail om at varene var på lager og ville bli sendt med en gang betalingen var godkjent. Betaling blei godkjent samme dag..

Askesky eller ikke, men de kunne nå i alle fall ha stappa varene i posten om ikke annet!

Har vurdert å handle en del andre ting derfra, men latt være frem til jeg får en klarhet i hva i all verden de driver med! Har jo ellers bare strålende tilbakemeldinger ved handling fra Hobbycity.
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• P-51D_OLD_CROW
        • Oct 2006
        • 840

Originally posted by Thinnthinn
        Hadde jeg bare kunnet spore pakken hadde det vært flott, men etter uttallige "remindere" pr. mail står det fortsatt "processing" på ordren, ergo ikke sendt...
        Dette er varer for ca.2500$, bestilt og betalt 08.04.10. Fikk da mail om at varene var på lager og ville bli sendt med en gang betalingen var godkjent. Betaling blei godkjent samme dag..

Askesky eller ikke, men de kunne nå i alle fall ha stappa varene i posten om ikke annet!

Har vurdert å handle en del andre ting derfra, men latt være frem til jeg får en klarhet i hva i all verden de driver med! Har jo ellers bare strålende tilbakemeldinger ved handling fra Hobbycity.
        De har en online chat som du kan snakke med dem direkte. Måtte sitte ca 50 minutter i ventekø,men det var verdt det. Jeg syntes det tok lang tid før de fikk ut fingern og sendte pakken så jeg ville ha svar. Og det fikk jeg.
        Pakken min kom forøvrig i dag,men på pakkespor står det forsøkt utlevert....
        Men jeg har vært hjemme hele tiden....pussig,så jeg drar nå på postkontoret og henter pakka.
        Stig-Arne Isaksen

Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

Comment

• Karmann
          Moderator
          • Oct 2006
          • 735

At de er tregere enn normalt bør ikke komme som noen overraskelse på noen. De har til og med forklart at de bytter lokasjon nå og at forsinkelser må påregnes. Når man i tillegg har hatt et tilfelle av dritt i lufta fra Island, sier det seg selv at ting går tregt. Fraktbransjen sliter stort pga dette, med store etterslep over hele linja.

Bestillte selv fra HC den 15.4. Skjedde ingenting før 22.4 da pakkene ble sendt. Helt greit syns jeg når man tar tidligere nevnte ting i betraktning. Idag 28.4 har de passert tollen på Gardermoen. Det er slett ikke uvanlig at pakker bruker lengre tid fra Gardermoen og hit (13mil), enn fra Hong Kong til Norge eller fra California til Norge. Skal bli artig å se hvor lang tid Posten bruker på de 13 mila denne gangen. De bør klare å få de 2 pakkene hit ila neste uke ihvertfall.

Postens "Forsøkt utlevert" er bare bullshit. Har opplevd en rekke ganger at jeg har vært hjemme på gjeldende tidspunkt men at de legger forsøkt utlevert-lapp i kassa isteden. Faktisk har jeg ALDRI opplevd å få noe levert på døra av Posten. Dette er en tjeneste Posten liker å si at de har,og som man sikkert betaler ekstra for på en eller annen måte, men som i realiteten ikke eksisterer. Blir litt som når Elkjøp reklamerer med tilbud på varer de ikke har men "Vi har jo denne modellen her isteden, den koster bare 1000,- mer og den kan du få med deg her og nå"
          Mvh
          Morten Aase

Comment

• Jostein
            • Jan 2008
            • 1161

Originally posted by Thinnthinn
            Jeg sto plutselig med pakka i hånda en dag, selv om ordren fremdeles sto som processing.
            Kanskje du får deg en overraskelse du også
            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• patternplanes
              • Jun 2009
              • 253

Min ordre stod på "processing" i 8 dager
              Kristoffer Rosmo
              Vingtor RC Klubb
              Great Planes Super Sportster 40
              SebArt Wind S110
              Clik 2.0

Comment

• P-51D_OLD_CROW
                • Oct 2006
                • 840

Da har jeg fått pakken i hus,tok bare tre uker!
                Stod på "prosessing" hos meg i 8 dager også!
                Så lå pakken hos EMS i Hongkong i 9 dager.
                Så tre dager i transit før jeg fikk den!
                Den som venter.....hehe!
                Stig-Arne Isaksen

Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

Comment

• patternplanes
                  • Jun 2009
                  • 253

Da var pakken "forsjøkt utlevert" i dag i følge sporingen for "Air Parcel" frakten. Bestillte og betalte lørdag 10.April. Varene ble sendt fra Hong kong lørdag 24.April. Bare 2 Uker venting! Men de hadde visst flyttet lageret dems, derfor tok det tid. I dag, mandag 3.mai ble pakken forsjøkt utlevert. Men vi var visst ikke hjemme Det står jeg vil bli informert om hvor jeg skal hente pakken eller når de skal levere dem, men har ikke sett noen lapp i posten, sms eller E-post... Så lurer på hvilket firma det er som leverer pakken min, og når detn blir levert og når/hvordan jeg blir informert. Er det DHL som leverer pakken??? Noen som vet hvordan jeg får tak i pakka mi så fort som mulig?

Posting Date Drop-off Point Origin
                  23-Apr-2010 Air Mail Centre (Counter Section) Air Mail Centre (Counter Section)

Date # Location Delivery Status
                  23-Apr-2010 Hong Kong Item posted.
                  24-Apr-2010 Hong Kong Processed for departure.
                  24-Apr-2010 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 24-Apr-2010
                  28-Apr-2010 Norway Pending customs inspection.
                  28-Apr-2010 Norway Arrived and is being processed.
                  28-Apr-2010 Norway Pending customs inspection.
                  30-Apr-2010 Norway In transit.

3-May-2010 Norway Tendered for delivery without success because the addressee was not available at the time of delivery. The item is being held and the addressee is being notified.
                  Kristoffer Rosmo
                  Vingtor RC Klubb
                  SebArt Wind S110
                  Clik 2.0

Comment

• nomore
                    • May 2006
                    • 517

Posten leverte min pakke fra HK.
                    Thorbjørn Kirkeleit
                    Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

• Kyrre
                      • Feb 2009
                      • 2322

Ta med deg sporingsnummeret til postkontoret ditt, pakken skal ligge der. Har du forresten forøkt å spore pakken på Posten.no? Er ikke alltid HKpost er like oppdatert.

Comment

• lupus49
                        • May 2008
                        • 647

Originally posted by Kyrre
                        Ta med deg sporingsnummeret til postkontoret ditt, pakken skal ligge der. Har du forresten forøkt å spore pakken på Posten.no? Er ikke alltid HKpost er like oppdatert.
                        Posten her forlanger strekkoden for å finne hvilken hylle pakken ligger på, så om noe går skeis, må jeg ta utskrift fra posten.no. Når pakken er framme på postkontoret og du sporer, kommer det fram link til henteseddel. To ganger har postmannen oversett EMS-merket og pakken har blitt liggende på postkontoret, og med EMS blir det ikke sendt ut henteseddel fra posten, så her gjelder det å passe på selv.
                        Flisespikkeri er gøy!
                        Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                        Dyrøy MFK
                        ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                        http://rolv.info

Comment

• Kyrre
                          • Feb 2009
                          • 2322

Er bortskjemt med liten "post i butikk" filial jeg da skjønner jeg, jeg kan ofte peke på pakken fra disken før de begynner å lete. Og det holder med en gul post-it lapp med nummeret på, men man kan vel skrive ut hentelapp med strekkode for pakkesendinger fortsatt? De har fjernet det på rek sendinger, men mener det var strekkode på den hentelappen jeg skrev ut selv forrige uke på en EMS pakke.

Comment

• lupus49
                            • May 2008
                            • 647

Originally posted by Kyrre
                            Er bortskjemt med liten "post i butikk" filial jeg da skjønner jeg, jeg kan ofte peke på pakken fra disken før de begynner å lete. Og det holder med en gul post-it lapp med nummeret på, men man kan vel skrive ut hentelapp med strekkode for pakkesendinger fortsatt? De har fjernet det på rek sendinger, men mener det var strekkode på den hentelappen jeg skrev ut selv forrige uke på en EMS pakke.
                            Joda, vi har også post i kiosk, men de kaller den PIBBEN, damene der turde ikke forkorte post i kiosk
                            Flisespikkeri er gøy!
                            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                            Dyrøy MFK
                            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                            http://rolv.info

Comment

• nomore
                              • May 2006
                              • 517

Vet ikke hvilke regler som gjelder her, men med EMS pakker så lar postmannen(eller dama) selve fraktseddelen ligge igjen i postkassen og så tar de pakken med til postkontoret. Har eg ikke hentet den innen dag 2 så ligger det en hentelapp i postkassen fra Posten på dag 3. Så det er tydeligvis forskjeller ute og går.
                              Thorbjørn Kirkeleit
                              Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

• patternplanes
                                • Jun 2009
                                • 253

Se der ja, prøvde sporingsnummeret fra Hong Kong på Posten.no, og der lå pakken min Da er det jo bare å hente den
                                Kristoffer Rosmo
                                Vingtor RC Klubb
                                SebArt Wind S110
                                Clik 2.0

Comment

Working...