Ja tallene angir fysisk pakkestørrelse i tommer og for 2010 er målene [0.20" x 0.10"]
Som joo sier så er det vanskelig å måle verdier under 1 ohm med et vanlig multimeter (hvis du ikke har et meget godt et da)
Jeg anbefaler å kjøpe all tre motstandene hos ELFA- bytt først de to som er 100% defekte å prøv laderen igjen - lad et batteri med 1000mA og mål spenningen over motstandene - den skal være 0.1V over hver av .1 ohms motstandene og .5V over den siste
Hvis spenningen er vesentlig høyere enn 0.5V så bør su sjekke /bytte den siste også.
Hvis det da ikke er noen annen feil på laderen da....
Virker den så vil jeg koble et ampermeter i serie med batteriet å måle hvilken strøm den lader med når den f.eks er satt opp til å lade med 1000mA, kjør også en test på 2200mA
Er avvikene "store" så kan du bruke den virkelige strømmen å lage en omregningstabell som du kan bruke for å korrigere ladestrømmen i displayet.
At den ikke viser 0,0 tror jeg skyldes dårlig batteri. Når jeg målte R50-brikken viser multimeteret 0,8 ohm eller 0,5 ohm mer enn 0,3).
Samlet motstand blir vel da 0,1 + 0,1 + 0,5 = 0,7 ohm?
Samlet motstand blir vel da 0,1 + 0,1 + 0,5 = 0,7 ohm?
Jeg anbefaler å kjøpe all tre motstandene hos ELFA- bytt først de to som er 100% defekte å prøv laderen igjen - lad et batteri med 1000mA og mål spenningen over motstandene - den skal være 0.1V over hver av .1 ohms motstandene og .5V over den siste
Hvis spenningen er vesentlig høyere enn 0.5V så bør su sjekke /bytte den siste også.
Hvis det da ikke er noen annen feil på laderen da....
Virker den så vil jeg koble et ampermeter i serie med batteriet å måle hvilken strøm den lader med når den f.eks er satt opp til å lade med 1000mA, kjør også en test på 2200mA
Er avvikene "store" så kan du bruke den virkelige strømmen å lage en omregningstabell som du kan bruke for å korrigere ladestrømmen i displayet.
Comment