Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lading av LiFePo4 i modellen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Bildene viser at det skal være LiFePO4 celler fra A123 men kommer de fra en annen produsent i Kina spiller egentlig ingen rolle. (de få som produserer LiFePO4 celler er seriøse aktører selv om kvaliteten kan varierer litt mellom dem)

    Som andersh sier - er du i tvil så test dem.

    Heng på en liten motor som trekker en 6-8 A og la den gå mens du måler spenningen på batteriet
    La den gå til du havner ned på en 2,5 - 2,6V celle spenning.
    Nå har du tiden og hvor mye strøm batteriet har levert og kan enkelt kalkulere en noenlunde mA/h for batteriet.

    Her er databladet for cellene:

    ANR26650M1_Datasheet_FEB2007-1.pdf
    Last edited by Quadrocopter; 21-12-10, 10:44.

    Comment


    • #17
      De fleste ladere i dag har vel "Discharge" funksjon med "tankmåler"? Jeg pleier periodisk (en gang i året) å teste alle mine batterier for å se at ikke noen er på tur uten at jeg får det med meg. Spesielt som mottakerbatterier bruker man gjerne bare toppen av batteriet hver gang, og lader opp igjen. Man vet egentlig ikke om de holder det etiketten lover før man har ladet de helt ut og ser hvor mye man fikk ut.
      Anders Hauge

      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

      www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

      Comment


      • #18
        Originally posted by andersh View Post
        De fleste ladere i dag har vel "Discharge" funksjon med "tankmåler"? Jeg pleier periodisk (en gang i året) å teste alle mine batterier for å se at ikke noen er på tur uten at jeg får det med meg. Spesielt som mottakerbatterier bruker man gjerne bare toppen av batteriet hver gang, og lader opp igjen. Man vet egentlig ikke om de holder det etiketten lover før man har ladet de helt ut og ser hvor mye man fikk ut.
        Takker.
        Har ikke brukt dem før, så jeg kan ta ett par sykler på dem for å se hvor mye jeg får ut/inn.
        Har skjekket dem med tanke på balanse og den var fin, veldig lite forskjell på volten pr celle.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment

        Working...
        X