Unconfigured Ad

Collapse

Kald på fingrene? Her er noen tynne hansker med fingerfølese

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Kald på fingrene? Her er noen tynne hansker med fingerfølese

I disse blå dager hjelper det alltid med en eller annen form for beskyttelse på hendene selv inne i en Radiowarm.

Ulempen med vanlige hansker er at de fort blir så tykke at man mister stikkefølelsen.

For noen år siden fant jeg noen tynne "One Size Fits All" hansker hos Nille, men disse finnes ikke lenger, disse hanskene var syltynne og var knapt følbare mot stikka.
    Dessverre var dette ikke "Fits All" men heller en moderat dame størrelse slik at mine maskuline fingre hadde store problemer med å få plass og det føltes trangt og ubehagelig å ha dem på.

Ved en tilfeldighet fikk jeg øye på en kartong med hansker hos den lokale Joker sjappa, tok opp et par å sperret øynene opp - hanskene var av samme tynne type som Nille utgaven men vesentlig bedre kvalitet.
    Videre var dette også O.S.F.A. men i motsetting til Nille utgaven passer disse også herre hender!

Legger ved noen bilder av hanske og etikett - så er det bare å svippe innom Joker'en på hjørne og vinter flygingen er reddet!

De leveres i en pakke med 2 par og koster 25.-

Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	21.8 KB
ID:	628170

Name:	IMGP1875.jpg
Size:	96.1 KB
ID:	628169

Name:	IMGP1876.jpg
Size:	123.2 KB
ID:	628168

Name:	IMGP1877.jpg
Size:	132.1 KB
ID:	628167
    Last edited by Quadrocopter; 20-12-10, 22:21.
  • Kyrre
    • Feb 2009
    • 2322

Takker for knalltips, har Joker som nærmeste butikk så da blir det en tur dit snart.

Comment

• kapia
      • May 2005
      • 1435

ler litt for meg selv har du øvet med hansken på sim? heheheehahhah geeenialt

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Originally posted by kapia
        ler litt for meg selv har du øvet med hansken på sim? heheheehahhah geeenialt
        He he he - regnet med at den ville komme, neida - man tar det man har - gadd bare ikke å plukke opp en Tx fra kofferten

Comment

• Hansi79
          • Feb 2007
          • 587

Har kjøpt disse:

Er litt stive i begynnelsen men bruk dem hele tiden til andre formål så mykner dem opp å du får god bevegelighet.
          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• Thinnthinn
            • Sep 2002
            • 1172

...La inn en tråd om dette i fjor og, og kjøper fortsatt mine hansker på Nille.... I 10-pack... De koster 13,90 eller noe, så det er greit at det er forbruksvare!

http://www.modellflynytt.no/showthre...ighlight=Nille

De passer helt supert til meg, med mine bittesmå strl.11-puselanker.
            Bruker de til ALT! (innerhanske i arbeidshansker, motorsykkelhansker, jobb-hansker når jeg skrur bil/traktor osv osv...)
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• jotto
              • Jul 2007
              • 3060

Er det ikke lett å miste grepet på radioen med dem?
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Quadrocopter
                Moderator
                • Aug 2007
                • 6357

Bruker du ikke nakkereim?

Hvis du "klemmer" på senderen og denne ikke har en ruglete overflate så kan det helt klart føles glatt - hanskene er tynne og det er ikke sydd inn noen "friksjons puter" på dem.

Comment

• jotto
                  • Jul 2007
                  • 3060

Joda, jeg gjør det. Jeg liker likevel å ha et greit grep på radioen og en finger på hhv throttle hold- og flight mode-switchen.
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

De er så billige at du kan jo handle et par bare for å se om det funker.

Comment

• joar_92
                      • Aug 2007
                      • 183

Vi fikk monteringshansker med fleece inni på jobb nå når vinteren kom, det er med "friksjons puter", merket er black diamond og får sikkert kjøpt de der de selger arbeidsklær varme og gode, tips
                      mvh Joar Ulgenes

Diverse som svever oppe i det Blå.

Comment

• alflovvold
                        • Sep 2009
                        • 5527

Takk for tips!

Bruker nå type uteligger-vanter som kan lukkes/åpnes i front, samt egen utgang for tommel. Funker veldig fint da man fort får varmen igjen etter en økt når man lukker dem..

Men disse skal prøves!

Sent from my iPhone using Tapatalk
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Ruduz
                          • Jul 2005
                          • 847

He-he jeg gir en sterk 5`r for en elegant håndmodell. Må vel ut i kulda til Joker`n for test av modæÆllflyhansker Takk for tips!
                          All you need is love

Comment

Working...