Unconfigured Ad

Collapse

Hvorfor musikk i modellflyvideoer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Originally posted by alflovvold
    AndersH - gratulerer med den lengste posten jeg noengang har lest pr. mobil!
    Hehe... sånn er det når det dukker opp et tema som jeg interesserer meg for...

Noen timer før jeg så denne tråden, la jeg ut 737-filen til BenE og tenkte - nå får jeg sikkert kjeft av noen av de som ikke liker musikk på filmene... Når jeg like etter så denne tråden var det nesten som jeg lurte litt på om det var 737-filmen som trigget trådstarter...

Originally posted by alflovvold
    Vel, så lenge jeg av og til får se litt rå flyging som inspirerer, mutes heller lyden om jeg hører tendenser til Scooter med "how much is the fish?!?!" i bakrunden.
    Jeg har blitt helt alergisk mot Jet-filmer med Top Gun musikken... ser jeg det må jeg slå av lyden... Smaken er som baken...
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• bjeff
      • Jul 2007
      • 2010

1. Videoen skal starte og slutte med originalt lydspor. Unntatt er originalopptak uten lyd. Da må videoen starte og slutte med musikk over sort skjerm.

2. Musikken skal legges oppå originalt lydspor, som ikke skal være mindre enn 15%.

3. Musikk av Scooter, Queen, Moby, Øystein Sunde og all musikk fra Top Gun er forbudt dersom den ikke er på originalopptaket. Dersom slik musikk er på originalopptaket, må videoen publiseres uten lyd. Dette gjelder for hele videoen, selvom det kun er korte innslag med nevnte musikk.

4. Det er ikke tillatt å bruke heftig musikk for å kompensere for dårlig flyging.
      Anders Eiebakke
      90078513

Comment

• morsan
        • Apr 2003
        • 373

Originally posted by Quadrocopter
        O.T.
        Når ble denne videoen tatt opp - så ut som greie forhold som lover bra for V.V. i sener i april
        Opptaket er ganske nytt (19-20de mars). Det var greie forhold i første del av klippet (Fokaen), og litt i overkant greie forhold i siste delen Det endte iallfall med en litt hard landing med Typhoonen.

Ja, forholdene har jo vært ganske ok til nå, men jammen har det ikke lavet ned snø her også de siste dagene. Det er bare å håpe at det setter inn en sørvest som vasker vekk snøen asap!

Som en kuriositet, så ser en nesten til Bud-kysten i starten på videoen (15-20s inn videoen). En ser fjorden som går til Molde.

Comment

• Biplan
          • Apr 2008
          • 903

Originally posted by andersh
          Min favoritt blant egne filmer når det kommer til passform mellom video og musikk må være Fagernes 2009 filmen. Spesielt i starten med FOX takeoff til "Jason Bourne Theme" med Moby, og i overgangen til Knut Erik's hovring med Røyksopp.
          Synd at jeg ikke får sett den. "EMI har blokkert vdeoen i landet ditt" er meldingen som kommer opp. Direkte på YouTube også.
          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• andersh
            • Apr 2003
            • 1734

Originally posted by Biplan
            Synd at jeg ikke får sett den. "EMI har blokkert vdeoen i landet ditt" er meldingen som kommer opp. Direkte på YouTube også.
            Akkurat. Jeg merker ikke noe til det, og få se den, men om jeg logger av fra Youtube får jeg ikke se den. Dermed har jeg ikke fått det med meg. Den ligger iallefall her: VideoFile
            Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• magsta
              • Mar 2010
              • 14

Takk for en rask og tydelig oppdatering av "Regler & retningslinjer for lydspor i modellfly videoer på nett", Anders Eiebakke!
              Vennlig hilsen
              Magnus Stanghov
              =====================

Seagull Decathlon 120
              Chipmunk 90
              Easyglider
              AT 40 Low-wing Custum
              WFly WTF 09S

Bakmann Løten Modellflyklubb

Comment

• bjeff
                • Jul 2007
                • 2010

Bare hyggelig! Ser at det kan være behov for ytterligere innskjerping, så jeg har tatt på meg oppgaven med å legge fram en lengre betenkning – kun høringsutkast selvsagt – som kan implementeres i regelverket en gang i fremtiden. Tenkte dette bør gjelde også for full size etterhvert.
                Anders Eiebakke
                90078513

Comment

• william123
                  • May 2005
                  • 2330

Originally posted by bjeff
                  Bare hyggelig! Ser at det kan være behov for ytterligere innskjerping, så jeg har tatt på meg oppgaven med å legge fram en lengre betenkning – kun høringsutkast selvsagt – som kan implementeres i regelverket en gang i fremtiden. Tenkte dette bør gjelde også for full size etterhvert.
                  Bra noen endelig tar tak i dette utbredte problemet..! Du vil selvfølgelig ikke ta i mot innspill
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• bjeff
                    • Jul 2007
                    • 2010

Originally posted by william123
                    Du vil selvfølgelig ikke ta i mot innspill
                    Joda, bare de forholder seg konstruktivt til høringsutkastet.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

Comment

• andersh
                      • Apr 2003
                      • 1734

Originally posted by bjeff
                      Synes snarere tvert i mot at du skal se om ikke de kanskje har noen slike retninglinjer for fullsize i dag, som vi gjerne kan stramme inn litt på for å tilpasse de til oss...
                      Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
                      rc.andersh.com

Comment

Working...