Announcement

Collapse
No announcement yet.

Romjuls topic ...Drømmeflyet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sorry MicroMac, blei stressa av en samboer med litt mindre interesse for fly.

    Jeg skrev N5108, det skal være N5180.
    Skal ha vært en 2 seter som er konvertert tilbake
    Ser at den oppererer med N6181 nå og påmalt "HAPPY"

    Comment


    • #17
      Drømmeflyet du........
      Har mange drømmefly når jeg tenker etter. Kan godt 'drømme' meg bort i mange av flyene som blir nevnt i denne tråden her.
      Har lovet meg selv å bygge en schvær Spitfire en gang, og helst da med et sent Mk-tall. En Griffon-motorisert utgave. Synes Mk XVIII og kanskje Mk XIX er to særs velykkede utgaver av rasen.
      ....men spør du om prosjekt uten tanke på pris eller logistikk hadde det vert fantastisk med en forholdsvis stor modell av en klassisk Propliner.
      ....nevner i fleng: Super Constellation, DC-6, DC-7, Dh 91 Albatross etc.
      Gjærne elektrisk...elektro er som skapt for multi-engine.

      tahustvedt....hvor kjøpte du beltedrevene til prosjektet ditt?
      Mvh

      Olav Lund

      Comment


      • #18
        En liten oppdatering av mitt første innlegg om drømmefly, ble oppmerksom på mangelen da jeg senere leste tahustvedts innlegg. Kjøretøy, kjøretøy er viktigt og i mine tanker har jeg selvfølgeligt blitt eier av en usedvanlig velskjøttet og pigg Iveco varebil med høyt tak, lang akselavstand og kombi innredning (med køyseng) og god plass til mine drømmefly. Eventuelt en camping ombygd kombi varerute/buss med Z-løft til samme bruk. Stormans gal jeg? Ikke i det hele, man har lov til å drømme.

        Siden MicroMac tok mine tanker så til de grader på kornet kan jeg få tilføye at jeg tenkte på lave smygende innflyvninger mot kamuflerte skogsletter i skumringen etter ett vellykket rekogniserings oppdrag mot Fi`s Ronson`s etter D-dagen. Hele tiden vaktsomt speidende mot livsfarlige Tempest`s som streifer omkring som ulver, kun med min eminente evne til å plassere flyet lavt over vegitasjon som passer kamuflasjen på flyets overside som beskyttelse. Med meg har jeg vital innformasjon for å forsinke de aliertes fremmrykking lenge nok til at våre kan komme ut av knipetang manøveren til Fi. At galningen i Berlin ikke trekker styrkene våre ut mens muligheten var der kan jeg ikke gjøre noe med der jeg gjemt i det lave skydekket frakter en General ut av knipa i Frankrike og flyr mellom tretoppene på vår vei mot sikkerheten.

        Mærklige greier dette med krigsfly. Sitter jeg i en Spit så er det forsvaret av fedrelandet som gjelder, hopper jeg over i en Focke Wulf 190 Så flerrer jeg luften over kanalen mens "das englenderen" faller ut av skyene omgitt av ett flamme hav der jeg farer frem.

        Ser det for meg der jeg ligger å lurer i solen, så høyt oppe som flyet makter, utrustet med dropptanker for å lure på raske fly. Der, der ser jeg en Mosqito som flyr høyt og fort. Sikkert på vei hjem fra Portugal, garantert med en eller annen høytstående person ombord. Heldigvis så så jeg den tidligt der jeg ligger en god del høyere oppe og i vest i min splitter nye langnese versjon, innformasjonen fra flyplassen i portugal var korrekt og kom for engangs skyld til rett tid.
        Jeg tar sjangsen på at piloten ikke regner med ett anngrep i fra havet og setter full fart på en 45g avskjærings kurs , mens dropptankene virler mot havet langt der nede. Vet at jeg kun får en sjanse til å sette kulene i flyet, jeg nærmer meg fort for full gass ovenifra og lurer på hvorfor piloten ikke reagere på at jeg stormer mot ham før jeg innser at jeg er totalt usynlig mot solen i den vinkelen jeg nærmer meg og kjenner at jeg gliser, det var vel nærmest som ett snerr å rekne. 10 sekunder senere, det føles som ett helt liv, og Mossien spinner mot sjøen med røyken veltende ut av babord motor, jeg vet at jeg fikk inn en fulltreffer mot cockpit og føler vemodet stiger i meg mens den vakre fuglen spinner mot sin våte grav i det jeg setter kursen hjem og ber om at jeg har nok fuel til å lande trygt.

        Obs did it again.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #19
          Nå har jeg tenkt lenge nok... En diiiiiiiger Cub, og en enda større Bellanca Dechatlon med nok motorkraft . Må heller ikke glemme en stripe som er stor nok til disse flyene..
          Men nå må jeg komme meg vekk fra drømmeland og fortsette på den hjemmelagde depronsaken min som har Edgen til Ultramicro som forbilde, må også tenke på hvordan jeg skal mose Vertigoen på gøyest mulig måte, trenger utstyret i den nye saken min... hmm... kansje Knoll(jeg er forøvrig blitt Tott) skal få bruke den til snøballblink?

          Comment


          • #20
            Drømmer ja....
            For min del dreier drømmene seg for tiden om en 2X2 F3A-maskin, men ikke sikker på hvilke
            En annen heller fuktig drøm er jo en 3W Ultimate eller noe i den duren! (MÅ jo bli en Ultimate...)

            Etter NM i sommer fant jeg ut at bilen var for liten... Ut å kjøpe ny! (Man MÅ kjøpe bil etter hobby ) -Kona likte fargen, så da var det i boks...

            Flystripa hjemme på gården blir bedre nå som vi tok over 31.12... Da "forsvinner" skogen i enden av stripa (Noen som trenger ved....???)
            -Drømmene her går til større stripe, kanskje med asfalt??? Hvem vet... En vakker dag når kona har vært borte noen dager... Vips, 150m asfalt på jordet! -Det ER lov å drømme....
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

            Comment

            Working...
            X