Unconfigured Ad

Collapse

Heli e.l. til kidsa

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Heli e.l. til kidsa

Jeg har to jenter på 8 og 11 år som heldigvis også liker radiostyrte greier. De har vært med og fly kontraroterende heli i en hall, men jeg tenkte å la dem få prøve seg på noe utendørs.

Jeg har ikke spesielt lyst å la dem få fly CP-heli (enda, iallefall), men det hadde vært moro med noe som kan flys utendørs selv om det er litt vind. Da har jeg tenkt på et quadrocopter, f.eks. DJI Naza 450. Det er jo både enkelt å fly og tåler litt vind. Dessuten kan jeg ha det moro med det selv også

Noen andre idéer?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Re: Heli e.l. til kidsa

Jeg tenkte på akkurat det samme. Dji450. Selvopprettende, høydehold og position hold. Og så kan de ha det gøy med videoen de evt får fra far sin gopro på pcen etterpå

Comment

• jotto
      • Jul 2007
      • 3060

Hehe njaaa det er vel ikke heeeelt utenkelig

Comment

• arhennie
        • Mar 2008
        • 4316

Ser det står en MCPX i signaturen din. Da har du jo en der som egner seg bra vel...
        arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

Comment

• jotto
          • Jul 2007
          • 3060

Originally posted by arhennie
          Ser det står en MCPX i signaturen din. Da har du jo en der som egner seg bra vel...
          Børsteløs mcpx.. den er jo livsfarlig for småjenter

Comment

• arhennie
            • Mar 2008
            • 4316

Hva med 120SR da, eller 120SRx. Et par i klubben som skrøt mye av disse X-modellene av MSR og 120SR.
            arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• jotto
              • Jul 2007
              • 3060

Originally posted by arhennie
              Hva med 120SR da, eller 120SRx. Et par i klubben som skrøt mye av disse X-modellene av MSR og 120SR.
              Ja, 120SRx så jo fin ut. Jeg har jo en Spektrum DX6i liggende også. Tro hvordan den takler vind. 120SR er vel relativt elendig der?

Comment

• bjeff
                • Jul 2007
                • 2010

mQx er også et veldig begynner-vennlig, lite og billig kvadrokopter. En kompis av meg som aldri hadde tatt i en radio før, fløy solo etter et halvt batteri. Det er vanskelig å ødelegge det, og det funker bra i litt vind også.
                Anders Eiebakke
                90078513

Comment

• arhennie
                  • Mar 2008
                  • 4316

Det er vel ingenting som takler vind som en nybegynner kan takle....
                  Men slik jeg forstod gutta i klubben så vil nok en 120 SRX takle littegrann vind vind bedre enn 120SR. Ellers må man bare holde seg til de dagene som det er stille inntil man kan prøve noe mer avansert som 130x f.eks. Fordelen med alle disse er at de takler godt at pilotene ikke takler de...
                  Last edited by arhennie; 18-11-12, 19:34.
                  arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• AudunJ
                    • Jun 2011
                    • 543

Originally posted by jotto
                    Ja, 120SRx så jo fin ut. Jeg har jo en Spektrum DX6i liggende også. Tro hvordan den takler vind. 120SR er vel relativt elendig der?
                    Har selv 1,75 stk 120sr, egentlig 2 stykker med den ene er arvegods og veldig sliten.... Kan skrive under på at denne ikke er glad i vind, men ser dere snakker om srX ? Finner ikke denne modellen hos smallsize, hvor hva osv...?

Selv får poden 7 som flyr cx ver1 nytt heli til jul, en mcx2 men det er fortsatt en inne modell, men har hørt mange lovord om mQx ref folka på strømmen hos smallsize...
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
                    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Comment

• Morten Brun
                      • Nov 2011
                      • 343

Heli e.l. til kidsa

Mqx med kamera slik den bjeff har er ikke så dumt. En i klubben som hadde bydd en også, mye morro og tåler det meste ser det ut som.

Comment

• sveininge
                        • Dec 2007
                        • 1205

Heli e.l. til kidsa

Udirc quad fra ebay de flyr dritbra koster 250 kr med frakt på ebay.com
                        Tåler alt kjøp ekstra propeller det har de også på ebay

Følger med radio, en kopi av den som er til trex 100. 2 batterier og lader til de.
                        Jeg har krasja ekstremt mye med min og det er bare noen propeller som har røket på den
                        Last edited by sveininge; 19-11-12, 07:54.
                        Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• B.A.T
                          • Aug 2012
                          • 813

Originally posted by jotto
                          Jeg har to jenter på 8 og 11 år som heldigvis også liker radiostyrte greier. De har vært med og fly kontraroterende heli i en hall, men jeg tenkte å la dem få prøve seg på noe utendørs.

Jeg har ikke spesielt lyst å la dem få fly CP-heli (enda, iallefall), men det hadde vært moro med noe som kan flys utendørs selv om det er litt vind. Da har jeg tenkt på et quadrocopter, f.eks. DJI Naza 450. Det er jo både enkelt å fly og tåler litt vind. Dessuten kan jeg ha det moro med det selv også

Noen andre idéer?
                          En mcp X (stock) med rolige innstillinger tror jeg vil være en fin ting. Som. f.eks disse. Og så kan man stramme til når ferdighetene kommer.
                          Pluss at litt vind klarer jo denne lille kjempen
                          ---------------------------------------------------------------
                          Spectrum DX6i
                          Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                          Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

Comment

Working...