Unconfigured Ad

Collapse

Hvem forhandler halehjul?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • widowmaker
    • Mar 2004
    • 317

Hvem forhandler halehjul?

Hei. Er det noen der ute som vet om noen forhandlere av halehjul til 90 size maskiner her i Norge? Trenger sårt en oppgradering på min Funtana 90, da det var heller spett det som fulgte med. Trenger noe som er lett, men som alikevel klarer en Harrier landing eller to....
    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".
  • RGJ
    • Jul 2004
    • 922

sjekk mk sine
    se på rc.sweden
    mulig norwegian har også
    Attached Files
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

Comment

• Supra25
      • Sep 2003
      • 1825

Small Size har også halehjul fra Sullivan som fint passer her
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

Comment

• panzerulven
        • Nov 2004
        • 118

Har samme problemet etter en litt for hard landing med halehjulet først med min funtis s90 da løsnet sideroret også.
        Trenger en slik som på bildet der som ikke belaster sideroret så mye.

(off topic) må sette i nye hengsler på sideroret da ca hengslene knekte
        sliter med å få ut restene,er det bare å sette i nye ca hengsler selv om restene av de gamle står igjen??

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Bruker det halehjulet Supra25 nevner, fungerer OK.

Off-topic: Du bør nok lage nye hengsleslotter andre steder enn der de gamle hengslene stod... Jeg har gjort det to ganger nu og har ikke flere plasser å sette hengsler neste gang dem ryker, må vel mekke ny finne og sideror da
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• jarle
            • Feb 2005
            • 341

Hvis ca hengslene ryker kan du bruke et slipt metallrør til å bore hull midt i hengslet og sette inn runde hengsler i stedet. (har ikke prøvd selv men har sett oppskriften på RCU og det så ut som en bra metode)

Jeg så problemet med halehjulet før jeg monterte det og valgte dubro 60 size halehjul-brakett fra NM istedet, holder fint etter ca 30 turer. Jeg foretrekker å bøye styrepinnen bak under roret og lage en brakett rundt den heller enn å bore den inn i selve roret.

Jarle
            It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

Comment

• panzerulven
              • Nov 2004
              • 118

Hei litt videre med off topic ang sideror hengsling.

Prøvde metoden som du nevnte Jarle med å slipe ett rundt metallrør drille inn og monterte runde hengsler
              og det funket som ff.
              Beholdte den midterste ca henglsen som var iorden og satte runde nede og oppe, og det går helt lett og fint samt at det passer inn helt rett.

Comment

Working...