Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
"glupeste" spørsmål du har fått fra en ikke-modell
Joda, det spørsmålet stilte nok jeg også ca 1.000.000 ganger....
Når det gjelder helikopter, så var jeg borti en fyr som mente han skulle begynne med RC-helikopter, for da kunne han fly fra balkongen sin.(fyren bodde i blokk )
Jeg prøvde forsiktig å ymte frampå at jeg drev litt med modellfly, og at det kanskje ikke var noe gangbar idé det der. Selvfølgelig talte jeg for døve ører, for siden jeg "bare" drev med modellfly, så kunne selvfølgelig ikke jeg vite om det gikk an eller ikke.
Stakkars naboer sier jeg bare....
Vi ringte rundt for litt siden ang. innendørsflyging..
Det var beklageligvis ikke jeg som fikk denne gleden, men en god historie er det uansett:
Etter masse frem og tilbake om takhøyde, lenge bredde og allskens info om hallen, ble man enige om leiepris og denslags. Det var på forhånd informert om at vi var en modellflyklubb som ønsket å leie, og dette var ikke noe problem.
Helt mot slutten av samtalen ymtet hallansvarlig frempå "-men dere må huske å lufte ut etter dere...... Det blir vel en del eksos og sånn?"
Han hadde da i god tro leid bort hallen til det han trodde var store, flotte modeller med forbrenningsmotorer som skulle sveve majestetisk rundt inne i EN håndballbane.... SNILL var han i alle fall!
Kom på "problemer" vi hadde da tvillingbrodern og jeg prøvde oss på linestyrt med Cox 0,49 motor og ikke hadde påfyllingsflaske. Løsningen lå i å gå på det lokale apoteket på et lite tettsted i Akershus og kjøpe sprøyter.
Dette var i den hysteriske narkotika-tiden på midten av 70 tallet så når 11-12åringer kom på apoteket og spurte om sprøyter så var alltid spørsmålet "HVA SKAL DERE MED DEM!!!!!" og "ER DERE SIKKER PÅ DET!".
Men vi fikk jo etter mye om og men kjøpt noen sprøyter. Tror egentlig ikke de gamle damene på apoteket viste hva modellfly hvar
Har en bra en fra modellBILbanen der en kar hadde sett på at jeg kjørte et par tanker på banen. han hørte jo på lyden at den ikke akkurat gikk på batteri så han spurte om det var bensinmotor. Jeg svarte at det ikke var vanlig bensin men en blanding av metanol og nitro. Han nikket bekreftende på hodet og kom så helt seriøst med sjefsspørsmålet;
"Hvor mye bruker den på mila?"
Må innrømme at jeg ble svar skyldig der gitt......
Har en bra en fra modellBILbanen der en kar hadde sett på at jeg kjørte et par tanker på banen. han hørte jo på lyden at den ikke akkurat gikk på batteri så han spurte om det var bensinmotor. Jeg svarte at det ikke var vanlig bensin men en blanding av metanol og nitro. Han nikket bekreftende på hodet og kom så helt seriøst med sjefsspørsmålet;
"Hvor mye bruker den på mila?"
Må innrømme at jeg ble svar skyldig der gitt......
Hvis du er i nærheten av oss andre så tør jeg vedde på at du heeelt i det stille begynnte å regne.....Hmm, la meg se....banen er x lang og jeg kjører (b) ant. runder på en tank....(regne,regne)
....hvor kult hadde det vert å kunne svart tørt og kontant: 1,2 ....uten så mye som å heve blikket
En inveckling på spørsmålet "Hvor mye koster det"..
Når man står og forbereder raptor 90n for flyvning og man får det spørsmålet, og man svarer (tyverr har jag reknet ut hvor mye den kostet mig) 18000 kroner.. Hvorfor stirrar folk på mig som om jag sa "en miljard".
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment