Unconfigured Ad

Collapse

Moss Hobby

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Extra 300s
    • Mar 2004
    • 274

    #1

    Moss Hobby

    Heisann, har bestillt noe greier fra Moss Hobby for en stund siden som aldri dukker opp Skal forbi Moss i helgen så jeg tenkte jeg skulle stikke innom for å hente delene men opningstidene deres står ikke på siden deres og de svarer ikke på mail eller telefon!! Er det noen som vet om det er opent på lørdager og i tilfelle når???
    Align T-Rex 450
    Fizza elektrofly
    JR 9xII
  • Bonito
    • Sep 2004
    • 265

    #2
    Du kan prøve å ringe Moss Hobby på 99587212
    Damn these things are hard to fly!

    Comment

    • Extra 300s
      • Mar 2004
      • 274

      #3
      Som sagt i den forrige posten svarer de ikke på telefon! Har sett merknaden på sidene deres.
      Align T-Rex 450
      Fizza elektrofly
      JR 9xII

      Comment

      • TeGe
        • May 2005
        • 117

        #4
        Har en kamerat som ringte Moss Hobby for noen dager siden. Da fikk han snakket med eieren som for tiden var i middelhavet (om jeg ikke husker helt feil) men han skulle ha en jente som pakket og sendte deler mens han var bortreist.

        Er ikke sikker på om han har butikk med åpnings tider og besøks adresse?????

        Comment

        • RoSt
          • Apr 2005
          • 173

          #5
          Jeg fikk pakke på mandag (23.05), så det må være noen som sender ut varene. Men jeg har ikke fått svar på e-post som jeg sendte for 10 dager siden.
          Roger Strand

          Comment

          • tyor
            • Mar 2005
            • 9757

            #6
            jeg og fikk pakke i starten av uka
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment

            • olle
              • May 2002
              • 708

              #7
              Det er mange tilsynelatende fine "butikker" på nettet. Det som går igjen hos de fleste er at de starter opp med friskt mot med intensjon om å bli "den beste". I hvertfall sies det så i starten. Men så viser det seg at det ofte er langt mer surt arbeid og mindre fritid å drive "butikk" enn de forestillte seg. Så etterhvert så hoper det seg opp med uløste oppgaver og interessen for "denne interessante geskjeften" dabber gradvis av samtidtidig som ønske om mer fritid dukker opp. Dette er en helt naturlig utvikling hvis man starter opp uten å ha sørget for først å foreta en grundig analyse og etablert et solid fundament for virksomheten.
              Så hvis man ønsker å bruke virksomheter av denne art, så må man samtidig akseptere at det svinger litt i kontiuniteten. Man skal huske at dette nesten alltid er virksomheter med små resurser, både kapitalmessig, bemanning og kompetanse til det som kreves å drifte en bedrift uansett størrelse. Litt stygt å kalle de "kjøkkenbenkvirksomheter", men faktum er at mange er det. Derfor kan man ikke vente den helt store flyten året gjennom. Så ta det for det de er, og ikke bruk kjeft eller sleng med leppa. Det har aldri gjordt noen situasjon bedre. Det meste ordner seg over tid, men ta ikke store risker med forskuddinnbetaling av større beløp. Da er det stort sett kun tid og dårlig humør som kan tapes.

              Comment

              • torgeir
                • Oct 2003
                • 398

                #8
                Du har noen gode poeng Olle!

                Allikevel må jeg bare si at jeg har en del erfaring med Moss hobby, og for meg virker det som en serviceinstillt og seriøs butikk. Det er nok ingen fysisk butikk, bare web-sjappe, med mulighet for å hente på lager om det er avtalt.
                Har fått varene etter 2-3 dager (mer avhengig av posten egentlig) etter bestilling. Om ønsket vare har vært utsolgt, har innehaver ringt og kommet med forslag til tilsvarende varer.

                Om han befinner seg i syden så forklarer det nok hvorfor han ikke svarer - må jo unne folk en ferie.
                Torgeir K. Haugstad

                Comment

                • olle
                  • May 2002
                  • 708

                  #9
                  Som det går fram av innlegget er jeg ikke ute etter å "ta" noen, heller ikke Moss Hobby. Bare klargjøre hvordan situasjonen ofte er og kan være i denne bransjen. Dette er en smal bransje som ikke ligger innenfor interessefeltet til de store aktørene. Derfor er det ofte entusiastene som setter i gang uten den helt store ballasten og da blir gjerne resultatet ofte som det blir. Og da blir det opp til den enkelte å akseptere virkligheten eller skygge unna.

                  Comment

                  • widowmaker
                    • Mar 2004
                    • 317

                    #10
                    Har handlet mye fra Moss Hobby, og kun positive erfaringer derfra. Har hatt varene dagen etter bestilling som regel. MH har blitt mer og mer populær i det siste, så arbeidsmengden er nok deretter. Men varene mine har alltid dukket opp...
                    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                    Comment

                    • tyor
                      • Mar 2005
                      • 9757

                      #11
                      må bare poengtere jeg også at raskere service en på MH har jeg aldsig vært ute for. har bestilt noen småting 2 ganger, og begge gangene har de ligget rett i postkassa dagen etter. Kjempe butikk
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment

                      • OJ
                        • Mar 2004
                        • 178

                        #12
                        Jeg har handlet en del fra Moss Hobby. Varene har alltid kommet i løpet av en dag eller to rett i postkassa med faktura vedlagt. Har han ikke varene på lager ringer han og sier ifra. Vet han har hatt problemer med full mailbox til tider. Aner ikke helt hva som skjer med mailene da men det virker som de forsvinner ut i det store intet.

                        Til spørsmålet om useriøse "kjøkkenbenkbedrifter". Vil minne om at de fleste bedrifter i norge er småbedrifter med kun noen få ansatte eller rene familiebedrifter. Ofte prøver de å ligge lavere i pris, gi bedre service osv. Bl.a. i kamp mot store/tunge kjeder eller rimelige internettselskaper rundt i verden - bare ett tastetrykk unna. I disse bedriftene er det vel heller ingen som kjenner seg igjen i fallskjerm/opsjon/pensjoner osv som de store "seriøse" selskapene opererer med.

                        At småbedrifter kan være vanskelig å få tak i i korte perioder kan jo skyldes at innehaver også trenger ferie. Vil minne om at de fleste idag har 5-6 ukers ferie. Dette er vel ikke alltid tilfelle i småbedrifter. Det vanlige er litt fri i forbindelse med jul/påske og et par uker på sommeren.

                        Litt off topic men....


                        OJ
                        The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

                        Comment

                        • olle
                          • May 2002
                          • 708

                          #13
                          Hey,hey.
                          Må igjen poengtere at mitt innlegg ikke hverken var ment som kritikk eller negativt i noe retning. Bare klargjøre hva relaliteten ofte er grunnet at topicen åpnet med noen negativt ladede innlegg, noe som sjelden bedrer noe som helst. Betegnelsen "kjøkkenbenkforetak" innebærer heller ikke noe negativt, bare beskriver at det ikke ligger alt for store resurser bak som kapital, betjening og lokaliteter. Derfor må man akseptere de drawback dette kan medføre fra tid til annen. Slik som ved ferieavvikling, sykdom osv

                          Comment

                          • tyor
                            • Mar 2005
                            • 9757

                            #14
                            Originally posted by olle
                            Betegnelsen "kjøkkenbenkforetak" innebærer heller ikke noe negativt, bare beskriver at det ikke ligger alt for store resurser bak som kapital, betjening og lokaliteter. Derfor må man akseptere de drawback dette kan medføre fra tid til annen. Slik som ved ferieavvikling, sykdom osv
                            yepp. og fordi de ikke har utgifter til folk som skal jobbe der og dyre butikk lokaler så får vi så lave priser som vi gjør
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment

                            • Psyko-lefse
                              • Feb 2004
                              • 1438

                              #15
                              Moss hobby har jeg handlet mye fra, men har aldri hatt noen problemer med de
                              Levering pleier å være lynkjapp, og han har veldig bra support over telefon.
                              Håper han ikke blir en av de småbutikkene som må legge ned, men tviler stort på det...
                              Morten Smøraas

                              Comment

                              Working...