Unconfigured Ad

Collapse

Tower Hobbies, hvor lang tid KAN det ta...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

Originally posted by Tintin
    Kjøpe radio fra Statene kan bli gambling. For det første bruker de vel en del andre frekvenser og så er det ikke alltid CE merket som er et krav her. Å få det gjennom tollen om de bestemmer seg for å se på det uten CE merking er ikke bare bare, vet en som har måttet returnere radioutstyr til USA. Har fått totalt 4 radioer fra Østen, samtlige CE merket.
    Bare sånn for å få nevnt det. kjøpe radio fra statene er helt ok, MEN.... Du MÅ HA: 35 mhz modul, som er CE merket. radioen har ikke merking, men MODULEN må ha merking
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• ThomasB
      • Aug 2004
      • 1305

Originally posted by OAK
      Dette blir jo litt off-tocpic, men du får vel ikke kjøpt 9Z med 35MHZ modul i statene? Kjøpte du uten modul da eller?

OAK
      Kjæpte uten modul ja. modul kjøpte jeg fra cyberheli, sammen med en 64k campac, kompå under 600 kr ink frakt og moms
      www.airheads.no

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Jupp, når man vet hva man skal ha... men forklar det der til Tolleren..

Men hva var poenget med radio fra USA og modul fra Østen, ble det billigere nn begge deler fra Cyberheli?

Comment

• TheBirg
          • Jan 2004
          • 692

Originally posted by mailman13
          Det må bare være sagt at hvis du bruker UPS så er det ikke Posten Norge som håndterer frakt hjem til deg, det gjør UPS selv.

Vel, det gjorde de ihvertfall ikke hos meg... Bor man et sted UPS ikke har egene ruter benytter de seg av postens tjenester...
          Ønsker dere en god dag på feltet !
          Birger Mork

Mine besittelser :
          Flygreier (Massevis)
          Heligreier (En Mini Titan)
          Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• mailman13
            • Mar 2004
            • 172

Originally posted by TheBirg
            Originally posted by mailman13
            Det må bare være sagt at hvis du bruker UPS så er det ikke Posten Norge som håndterer frakt hjem til deg, det gjør UPS selv.

Vel, det gjorde de ihvertfall ikke hos meg... Bor man et sted UPS ikke har egene ruter benytter de seg av postens tjenester...
            Det er riktig, men det er fremdeles UPS som både tollbehandler (forresten så er tollgebyret til UPS ca dobbelt så høyt som posten sitt.) og velger hvilke produkt de videreselger fra Posten, Posten leverer hvor som helst i landet over natten bare kunden (i dette tilfellet UPS) betaler for det. Litt avsporing, men jeg måtte bare få frem at det ikke er Posten sin skyld at UPS ikke får frem pakken din fort nok

Ellers er det neppe noen av dem sin skyld at Tower bruker månedsvis på å få noe som helst over dammen.

Comment

• ThomasB
              • Aug 2004
              • 1305

Jupp, når man vet hva man skal ha... men forklar det der til Tolleren..

Men hva var poenget med radio fra USA og modul fra Østen, ble det billigere nn begge deler fra Cyberheli?
              sparte endel kr på å kjøpe den fra USA siden jeg fikk så bra pris på den som jeg gjorde. Futaba 9z koster fortsatt 10-12 laken her i Norge, og koster ca 1200 dollar fra Cyberheli, men de har den ikke lenger, da de er utsolgt og venter på at 14 MZ skal dukke opp.
              www.airheads.no

Comment

• OAK
                • Jul 2002
                • 863

[quote="ThomasB"]
                Futaba 9z....... men de har den ikke lenger, da de er utsolgt og venter på at 14 MZ skal dukke opp.
                Vil det si at de ikke skal selge 9Z lenger? Snodig, jeg har fått inntrykk av at 9Z fortsatt skal produseres, markedsføres og selges. 14MZ lanseres som en modell over 9Z. (og ikke en erstatter).

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Trodee tollklarering var inkludert når det kom med UPS. Det har det vært på alt jeg har fått med Postens EMS eller DHL...

Comment

• GRENADER
                    • May 2005
                    • 67

Det skal være en 12MZ på vei - en rimeligere og "enklere" utgave av 14MZ. 9Z er nok på vei ut.

[quote="OAK"]
                    Originally posted by ThomasB
                    Futaba 9z....... men de har den ikke lenger, da de er utsolgt og venter på at 14 MZ skal dukke opp.
                    Vil det si at de ikke skal selge 9Z lenger? Snodig, jeg har fått inntrykk av at 9Z fortsatt skal produseres, markedsføres og selges. 14MZ lanseres som en modell over 9Z. (og ikke en erstatter).

Comment

• mailman13
                      • Mar 2004
                      • 172

Trodee tollklarering var inkludert når det kom med UPS. Det har det vært på alt jeg har fått med Postens EMS eller DHL...
                      hm.. sikker på det? Sist jeg brukte UPS (motorsykkeldeler fra england i mars i årl) kom det regning på moms + 180,- i gebyr fra UPS et par uker etter pakken kom, men jeg tror de sliter litt med rutinene sine, er ikke alltid denne regningen kommer.

Comment

• ThomasB
                        • Aug 2004
                        • 1305

tollen min er betalt hos UPS. men vanligvis kommer regninga rett etter. Eddie på cyberheli sier at 9z er Discontinued, og at det i første omgang er T14MZ som gjelder. Rart at de ikke beholder 9z men... de har jo 9c da, som er en billigere og meget bra radio i 9 kanals skiktet.
                        www.airheads.no

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

Fikk med Fedex, da betalte jeg kr 59 i momsansvarsgebyr + en knert i moms selvsagt, noe må de jo finne på. Når jeg tenker etter så har vel alle EMS sendinger vært av det momsfrie slaget. Det jeg har betalt moms på har kommet vanlig airmail eller snailmail.

Comment

• Hans Idar
                            • May 2004
                            • 174

Jeg fikk min ordrebekreftelse om at varen var sendt via USPS INTL AIR SMALL PKT den 13.05.05. Har ikke ennå hørt noe som helst. Begynner å lure på om det er posten som ikke klarer å regne moms... eller hva er det som tar tid??
                            Er det forresten mulig å spore en pakke som er sendt via USPS INTL AIR?
                            Hans Idar Haldorsen
                            Alta

Sceadu Evo 50
                            T-Rex 450 SE
                            E-starter
                            U Can Do 3D Elektro
                            Great Planes Revolver 50

Comment

• ThomasB
                              • Aug 2004
                              • 1305

www.airheads.no

Comment

• Supra25
                                • Sep 2003
                                • 1825

Angående dette med Towerhobbies og frakt (som faktisk er emnet her, og ikke 9z, UPS eller motorsykkeldeler.. ) så er det vel opplest og vedtatt at de har elendige forsendelsesrutiner sett i forhold til hvor store de er.
                                Uansett...etter min erfaring (har lagt igjen noen laken med daler der borte) så kan det virke som om jo større pakka er jo lenger tid tar det. Dette gjelder både ved luft og bakke. Små pakker bruker som regel rundt en uke, mens større pakker har jeg også vært nødt til å vente bortimot 9 uker på! Det fine er at hvis noe skulle vise seg å bli borte (noe som aldri har skjedd med meg), så byr det sjelden på noe problem å få erstatta varene.
                                Odd Sundet
                                http://www.imacnorge.no

Comment

Working...