Unconfigured Ad

Collapse

Problemer med børstefri motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomasjo
    • Sep 2005
    • 573

Ok.

Det kan forklare en del ting. Hvordan er det enklest å kvitte seg med lakken (ved en senere anledning, etter som jeg er så fornøy nå). Hva synes du Tyor, hørtes min fremgansmåte ok ut, eller?
    -----------------------------------------------
    Tomas
    Trondheim modellflyklubb
    www.heltpropell.com

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

Jeg pleier å bruke en skarp kniv og skrape bort lakken på litt mere en lengden som skal ned i pluggen. Lakken er der fordi det er ledningene som er viklet rundt polene i motoren, og virker da som isolasjon. Det som skjer når man brenner opp en motor (ikke børste motorer der går somregel børstene) er at den blir så varm at lakken ryker på viklingene og det blir kortslutning. Grunnen til at du fikk det til nå er sikkert at du varmet så mye at lakken løsnet på endene.

Prøv med en tapet kniv eller noe sånt neste gang men pass på ledningene ryker veldig lett. og når du har skrapet av og skal til og lodde så ser du med en gang om lodde tinnet fester seg, hvis ikke så skraper du mere. løsner også letter hvis du varmer litt på det med loddebolten.

Ellers så hørtes det helt greit ut den loddinga. som du skrev at det fløyt ut godt, det betyr at det er varmt nok. så bare pass på da å holde det i ro til tinnet har stivnet.

Lykke til videre med hobbyen
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

Working...