Unconfigured Ad

Collapse

formosa justeringer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yul_brünner
    • Sep 2004
    • 249

Da er det gjort, testet og bevisst virkningsfult

Ned/høyretrekk er tydligvis et must på formosaen min, nå har jeg ca 3 grader høyre og 2 grader ned, modellen flyr endelig rett. Nå gjenstår det bare å bytte propell, da M.A (8x5)proppellen ikke tålte -7 og lett pådrag.. hmm var helt ny uten synlige skader. Den knakk i løse luften på 3 steder.. veldig rar oppførsel fra en propell det der.

Men nå har den sluttet å vri seg til venstre. og de små flikene på HØYDERORET. Det var HØYDERORET ja, har ingen betydning enda.. (selv om jeg ikke har fløyet den noe særlig med de små flikene på HØYDERORET.

Uansett. dette er en fugl som trenger adskillig større plass en mine andre elektro fly
    Joachim

Comment

• Alf Surdal
      • May 2005
      • 680

tror jeg har funnet årsaken til glitchingen på min formosa. har et karbonrør innvendig i flyet for å stive opp kroppen. hadde selvfølgelig plassert mottaskeren nesten direkte oppå dette samtidig som servokablene til balanseror og esc har ligget og gnidd seg i varierende grad opptil karbonrøret når vingen blir montert.

i tillegg høres det ut som den ene balanseservoen er full av grus når jeg vrir på den. skal i søppelbøtta fort som f.. bare flaks ikke jeg gikk i bakken i helga med slikt utstyr på lasset. "bedre med en god servo i søpla enn en tvilsom i flyet" ,er tross alt dyrere å krasje enn å bytte ut en servo..
      Alf Surdal
      Hovsherad

Comment

Working...