Jadda! Tilbake til epoxy'n. Har en Kantana Mini jeg prøver å lære meg å lande. Har aldri hatt problemer med landinger. Lander både Calmato Sport og Formosa uten problemer. De liksom kommer ned når man senker gassen. Det gjør ikke Kantana'n. Selv med gassen avslått flyr den elegant over landingspunktet og vel så det. Var ute og fløy i går. Måtte ha 6 forsøk på landing før den kom ned. Da datt den ned fra 1,5 m og knenkte understellet. (Det sammen skjedde med kompisen min med en Funtana Mini.) Er litt usikker på om dette kan skyldes at tungdepunktet er litt langt bak slik at flyet aldri tipper nedover, før det har mistet all fart. Er klar over at denne modellen skal flys ned, men det går bare ikke (i hvertfall får ikke jeg det til).
Bør jeg prøve å flytte tyngdepunktet lenger frem?
Synes også den oppfører seg litt rart under flyving, spesielt når farten blir veldig lav. Da virker det som om flyet stall'er og detter litt bakover. Da er det selvsagt null styring. Trenger noen gode tips fra noen litt mer erfarne piloter.
For øvrig flyr dette flyet helt nydelig med en AXI 2808 motor.
Fortsatt god helg.
Bør jeg prøve å flytte tyngdepunktet lenger frem?
Synes også den oppfører seg litt rart under flyving, spesielt når farten blir veldig lav. Da virker det som om flyet stall'er og detter litt bakover. Da er det selvsagt null styring. Trenger noen gode tips fra noen litt mer erfarne piloter.
For øvrig flyr dette flyet helt nydelig med en AXI 2808 motor.
Fortsatt god helg.
Comment