Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilder fra Fagernes 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilder fra Fagernes 2006

    http://www.rcfoto.no/Bildealbum/cate...ae71939ed4e3d2

    En takk til TheBirg og flypilot, samt mr. Vindfallet for bidrag til samlingen
    Last edited by Supra25; 13-03-06, 21:18.
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

  • #2
    virkelig mange fine bilder..bra å få se noe av det man gikk glipp av.når man ikke kunne dra..håper å finne noen vidio klipp fra stevnet...
    Runar...ganske fersk...
    fly:
    falcon elektro
    Trainer vs160 st40-knust
    lavinget vs140 evo46
    jupiter sc61-knust
    trainer vs240 rossi61-kresjet å reparert
    supra fly 40. 46evo-kresjet å reparert
    super fly 25. 25 asp. f3a
    baver vs230. 72 irvine.
    lavinget trainer.40. 46 evo
    yak 55 3D EP
    u-can-do 46
    yak 54 elekto 3d
    yak 54 size 50 firetakt os61

    Comment


    • #3
      Knall bilder!

      Fine bilder Odd. Bra at noen "ser" for oss som ikke kunne stille på Fagernes. Har du noe tape???

      Mvh
      Petter
      http://www.phoenix-rc.org/
      http://www.glamdalrck.net
      http://www.scalewarbird.org/
      ---------------------------------------------------
      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

      Comment


      • #4
        Mine bilder

        Heisann,

        Kan jo legge inn linken til mine bilder her også siden det er startet en egen tråd for de...ikke så fine som Odd sine men det gjenspeil(refleks)er vel litt utstyret det ble tatt med

        For de som ikke allerede har sett de: Mitt lille bildegalleri
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #5
          Mye fine bilder der!
          Tor Henrik Hernes

          Comment


          • #6
            Hadde tenkt å ta en tur på hytta i Valdres i helgen men det ble ikke noe av, når man ser alle de fantastisk flotte modellene så angrer man jo litt sånn i etterkant....

            Må bare uttrykke beundring for alt arbeid som legges ned på de forskjellige modellene. Otteren så fantastisk ut i likhet med masse annet.

            Flotte bilder er det også. Imponerende stykke arbeid mange legger ned i dette må jeg si, svært inspirerende, må ha mer plass på hobbyrommet etterhvert ser jeg, store muligheter for at tenåringen må finne et sted å bo snart om hun ikke vil bytte og bo i det gamle hobbyrommet i kjeller'n

            Comment


            • #7
              http://www.rcfoto.no/Bildealbum/deta...83ec38a643ae3e

              Hvem er den ulykkelige eier??
              Last edited by Alfalfa; 14-03-06, 13:29.

              Comment


              • #8
                Den ulykkelige tidligere eier er Geir Salte (Salte Lakkering). Det var en 3.3m Yak fra C-ARF. Flere bilder av den i hel tilstand finnes blant de andre bildene. Havariet skjedde på slutten av fredag. Helt for jævlig det der. Han hadde knapt nok 10 turer på den og lakkjobben var helt fersk. Flyet fløy veldig bra, og hadde enormt potensiale. Fikk prøve det på fredags morran og storkoste meg..
                Odd Sundet
                http://www.imacnorge.no

                Comment


                • #9
                  Hei Odd.

                  Flotte bilder du hadde tatt, det ble en super helg tross kulden........
                  Mvh
                  Thor Arne Solberg
                  Team F4C Norway
                  www.skalamodeller.com

                  "Ekte fly hovrer ikke"

                  Comment


                  • #10
                    Hei Odd
                    Fine bilder og takk til arangsjører og deltagere for ei flott helg på isen.For min del blei fredagen avsluttet på en noe lei måte men det er vel en del av gamet.I dag kunne jeg ikke holde meg lenger og kjøpte en ny 3,3 m yak i shulman skjema,den var på lager i tyskland.Det blir vel ett annet batteri opsett på denne vil jeg tro,en dyr lærepenge.

                    Geir Salte

                    Comment


                    • #11
                      Hei! Skikkelig triste greier!! Bra du tar tapet med fatning.. Vet om flere som hadde tatt med hagla bak låveveggen i sånne situasjoner, for å si det sånn...

                      Hva slags batterioppsett var det ombord i flymaskinen? LiIon?

                      Comment


                      • #12
                        Hva annet er det å gjøre,the show must go on.Jeg hadde powerbox sitt liion opsett,de virket ikke så bra under 15 blå.

                        Geir Salte

                        Comment


                        • #13
                          Hei Geir,

                          Det var jækli synd med Yak'n. Du hadde og har min medfølelse der! Sånt er aldri gøy.
                          Hva batteriopplegget angår så drister jeg meg til å si at det ikke var teknologien som var problemet. Både jeg og flere andre bruker samme teknologi (Li-Po/Li-Ion) om vinteren uten problemer, men i dette tilfelle var det nok en uheldig kombinasjon av faktorer som presset cellene utenfor det de er spec'a til å klare. Sånt kan skje med alle teknologier.
                          Det er som du sier en del av gamet, og dette kunne skjedd hvem som helst. Lærepengen var helt klart i dyreste laget, men jeg tror nok at du aldri blir utsatt for det samme igjen!
                          Du skal ha for humøret og pågangsviljen, og så gleder jeg meg stort til å se den nye doningen senere i våres!

                          Send meg en mail med adressen din og så skal jeg sende deg alle bildene jeg har av Yak'n på cd til deg.
                          Odd Sundet
                          http://www.imacnorge.no

                          Comment


                          • #14
                            Ang. dette med Li-Ion og kulde så kan man ta en titt på denne tråden: Li-Ion og kulde?! - (MFN) ModellflyNytt.no

                            Kort fortalt så får man et potensielt problem hvis man lar cellene bli gjennomkalde. Å bruke de når det er kaldt er i seg selv ikke noe problem.
                            Odd Sundet
                            http://www.imacnorge.no

                            Comment


                            • #15
                              Jeg er helt enig med deg Odd,det som er den dyre lærepengen er att jeg tok i bruk dette opsettet uten å vite for mye om det.Flyet sto bak i hengeren hele natta så jeg har vont for å tro att batteriene skulle være varme.Men jeg trodde jeg hadde et overlegent opsett og tenkte ikke på det i det hele.Sånn er det når kunnskapene ikke strekker til.som sagt en dyr lærepenge.

                              Nå ser jeg fram til å sette sammen det nye flyet,det skal ikke ta meg lange halten for andre gang.Denne gangen går jeg for Emcotec sin dual og så har jeg kjøpt den nye futaba 14,ga etter for presset i helgen.Multiplexen blir lagt på hylla.Håper dette er et sikrere alt.

                              Geir Salte

                              Comment

                              Working...
                              X