Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bisson mufflers lydnivå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bisson mufflers lydnivå

    Er det noen der ute som har erfaring med dette produktet?
    Bisson Custom Mufflers

    Tenkte å bruke den på en ASP 75 2stroke motor.

    Lurer litt på hvor mye lyddemping den greier.

    På forhånd takk.
    -----------------------------------------------
    Tomas
    Trondheim modellflyklubb
    www.heltpropell.com

  • #2
    Såvidt jeg vet er dette av de dårligste pottene når det gjelder å redusere støy. Men dem er fin når det gjelder "trange" cowlinger og montasje.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hadde en Bisson Pitts style muffler slik som avbildet på linken din på en Super Tigre 4500 for endel år siden og det bråkte mye.
      Arngeir Blakseth

      Comment


      • #4
        Ummm, fryktet dette. Veldig stilig, men bråkete..steike.

        Sliter med å erstatta den store stygge potta på en ASP 75 motor som treffer midt i fire wall (motoren er montert på siden). Noen forslag til alternativer til lyddemping og eksosavleding mottas med et kjempe hurra. Flyet er en Edge 540T.

        Go go go
        -----------------------------------------------
        Tomas
        Trondheim modellflyklubb
        www.heltpropell.com

        Comment


        • #5
          Hm, hadde du en annen tråd hvor du spurte om nesten det samme?

          Hadde nøyaktig samme problem på min Edge 540 fra Protec. Jeg endte opp med å bygge om firewall, samt sage av 5-6 mm av "tuten" på originalpotta for å få plass.
          Selv vurderer jeg å bygge inn pipekanal og sette inn en tunedpipe. Tunedpipe med etterdemper er så langt det mest støysvake jeg har vært borti, samtidig som det gir deg økt effekt
          Eventuelt kan du bruke paulsenpotte, men personlig har jeg ikke helt sansen for dem...
          Paulsenpotter kan visstnok bygges i alle former og fasonger, så hvis du kjenner noen som er drevne på sølvlodding, så kan du få laget en "in cowl" variant. Spør thinnthinn her på forumet, han har peiling på paulsen potter

          Comment


          • #6
            Helt riktig det pleym. Har nok spurt om dette før. Har bare ikke funnet en løsning enda. Beklager maset.

            Noen som vet hvor får jeg kjøpt bend og manifold før evt. tuned pipe kommer på?
            -----------------------------------------------
            Tomas
            Trondheim modellflyklubb
            www.heltpropell.com

            Comment


            • #7
              Er det mulig å snu motoren på siden slik at potta snur opp? Kanskje mye søl som renner fra potta ned til motor?
              -----------------------------------------------
              Tomas
              Trondheim modellflyklubb
              www.heltpropell.com

              Comment


              • #8
                Mente ikke at du maste, lurte bare på om det var samme person.

                Justengines i england kan lage custom bend, i tillegg til at de selger HC piper, som visstnok står for Hatori Copy, og koster halvparten.

                Snu potta opp?? Da renner alt sot-søl rett ned i motoren igjen, det blir kjempelett å overprime, for ikke å snakke om hvordan det vil se ut Men så sant motoren går, så kan den snus hvilken vei man måtte ønske.

                Comment


                • #9
                  he he...ikke noe problem

                  Har allerede skrevet mail til JustEngines. Håper på svar. Skal si fra hvis jeg hører fra de.
                  -----------------------------------------------
                  Tomas
                  Trondheim modellflyklubb
                  www.heltpropell.com

                  Comment

                  Working...
                  X