Er nå i planleggingsfasen av mitt neste "kun-for-å-se-om-jeg-får-det-til" prosjekt. Fikk nemlig en glimrende ide om å prøve å lage meg en kompressor her for en tid tilbake, og etter litt tenking og litt mere tenking, så tror jeg at jeg er inne på noe, så nå tenkte jeg å spørre dere. Kompressoren skal kun brukes til lakkering..
Som dere kanskje ser på bildet, så har jeg tenkt å bruke en kassert modellflymotor, og koble på en elektromotor av et eller annet slag, og bruke en-veis ventiler for å få den til å suge luft fra ute på tur ned, og blåse den inn i tanken på tur opp. Jeg tror jeg klarer meg med to ventiler, men tanken har slått meg att jeg kanskje burde hatt tre, en ved inngangen til lufttanken også. Er det noen som har gjort dette eller noe lignenede før, som vet om det har mulighet til å funke, eller er idéen nok en av de som er veldig gode i hodet og tildels på papiret, for så å bli helt ubrukbare i virkeligheten?
Jeg tenker å lodde i alle skjøter, så lekasje tror jeg ikke skal bli noe problem..
ellers har jeg bare tenkt å bruke en overtrykksventil for å slippe ut unødvendig luft, gidder ikke begynne med noen trykkregulert bryter, siden jeg ikke aner hvordan dette skal gjøres. Og heller bare slå den av og på med en knapp etter som det passer seg..
Jeg har også prøvd å finne ut hva jeg skal bruke som trykktank, men klarer ikke å komme på noe, noen som har en ide?
Jeg har ikke tenkt å bruke så mye penger på dette, siden en kompressor ikke koster all verden, men som sagt så er det mest for å se om jeg får det til.. Er det evt. noen som vet om noen billige minikompressorer? Syns 799 på CO er for drøyt når jeg bruker den til å lakkere et og annet karosseri i ny og ne..
Som dere kanskje ser på bildet, så har jeg tenkt å bruke en kassert modellflymotor, og koble på en elektromotor av et eller annet slag, og bruke en-veis ventiler for å få den til å suge luft fra ute på tur ned, og blåse den inn i tanken på tur opp. Jeg tror jeg klarer meg med to ventiler, men tanken har slått meg att jeg kanskje burde hatt tre, en ved inngangen til lufttanken også. Er det noen som har gjort dette eller noe lignenede før, som vet om det har mulighet til å funke, eller er idéen nok en av de som er veldig gode i hodet og tildels på papiret, for så å bli helt ubrukbare i virkeligheten?
Jeg tenker å lodde i alle skjøter, så lekasje tror jeg ikke skal bli noe problem..
ellers har jeg bare tenkt å bruke en overtrykksventil for å slippe ut unødvendig luft, gidder ikke begynne med noen trykkregulert bryter, siden jeg ikke aner hvordan dette skal gjøres. Og heller bare slå den av og på med en knapp etter som det passer seg..
Jeg har også prøvd å finne ut hva jeg skal bruke som trykktank, men klarer ikke å komme på noe, noen som har en ide?
Jeg har ikke tenkt å bruke så mye penger på dette, siden en kompressor ikke koster all verden, men som sagt så er det mest for å se om jeg får det til.. Er det evt. noen som vet om noen billige minikompressorer? Syns 799 på CO er for drøyt når jeg bruker den til å lakkere et og annet karosseri i ny og ne..
Comment