Unconfigured Ad

Collapse

Hobbyrom og rot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niklas
    • Sep 2003
    • 899

Neida. I barnesenga ligger vingene, og på madrassene setter jeg fly, og i sofan ligger alle "brukbare vrak" .

Comment

• Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

Har lagt til litt opplysninger i posten min med bilder ovenfor (fra 23/9).
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Ulven
        • Jun 2002
        • 451

Har da noen bilder av rommet mitt som ble tatt for en kort stund siden her: http://freddy.ulven.com/rc/hobbyrom/
        Hehe..
        Med vennlig hilsen / Best Regards
        Freddy Ulvseth
        http://freddy.ulven.com/rc

Comment

• MicroMac
          • Jan 2003
          • 632

Fysjameg....motbydelig ryddig. Du kommer ikke engang i semifinalen i kampen om den gyldne hybelkanin med det rommet der.
          Heller ikke i klassen "Den største balsahaug" har du sjans
          mvh MM

Comment

• Ulven
            • Jun 2002
            • 451

Hehe.. det skal sies at bildene ble tatt ifm besøk av opphavet mitt og svigers på besøk.. Nå derimot.. vel. ja.. hehe..

Ser ikke like bra ut nå da.. :P
            Med vennlig hilsen / Best Regards
            Freddy Ulvseth
            http://freddy.ulven.com/rc

Comment

• Motorboy
              • Nov 2003
              • 1566

Jeg har det mye verre, min hobbyrommet måler 2x4 meter i gulvmål og der er benker og hyller, så jeg står mellom benker på ca 50 cm bredde å gå gjennom, der har jeg fresemaskin, dreiebenk, bormaskin, benkslipemaskin og lappemaskin for sylinder. På en av benken har jeg plass til modellflybygging og under benken er det plass til balsaflakene og tilbehør. I skapet har jeg diverse verktøy for metallarbeid. Likevel er jeg fornøyd så lenge jeg har noe å drive med hobbyen min.

Under benkene har jeg div. metaller og annet rot som jeg legger til side.

Jens Eirik

Comment

• Flydude
                • Jun 2004
                • 509

Hvem sier at hobbyrom skal være ryddige?!

Utenom mødre og koner da selvsagt
                Simen

Why drink and drive, when you can fly so high?!

Comment

• Niklas
                  • Sep 2003
                  • 899

Hvem sier at hobbyrom skal være ryddige?!

Utenom mødre og koner da selvsagt
                  Jo det skal jeg si deg... Pappa sier det

Comment

• Flydude
                    • Jun 2004
                    • 509

Ang. rotete hobbyrom:
                    Dette er mitt (fremtidige da )
                    Her har de foreløpig ikke fått sjansen til å si "rydd det rommet nå, ellers..."
                    Attached Files
                    Simen

Why drink and drive, when you can fly so high?!

Comment

• Alfalfa
                      • Jul 2002
                      • 988

Jeg skjønner ikke hva dere klager over ang. størrelsen på hobbyrommet...

Hos meg må man ha vært torskerogn i et tidligere liv for å trives...

Men en ting er sikkert... Når jeg en gang forlater denne jord så skal jeg ha med meg Dremel'en og løvsaga mi... Uten de dør jeg..

Hos meg følges følgende naturlov: Entropi krever intet vedlikehold!
                      Attached Files

Comment

• Niklas
                        • Sep 2003
                        • 899

En full kanne med CA? ja, hva skulle vi gjort uten den? "Lat oss prisa CA" (tuklet bare litt med det presten sier)

Comment

• Vingemutteren
                          • Jul 2002
                          • 2421

Den linja der var vel egentlig mest Pinsevenn og ikke stats kirka Niklas, men men som medlem i Limets Venner er det kansje ikke så rart (miljø skadd altså ).

Noen med gode ideer til hylle/hyller for smådele skrin (slike flate brede skrin med noen rom i). Jeg blir snart sprø av å flytte rundt på de og det jeg trenger er altid underst i bunken under og bak ett fly eller annet rel. Jeg tenkte på en slags hylle/firkant ramme med tre lister som skinner for skrinene, men jeg kommer ikke på noe enkelt å greit å bygge hylla av (alt blir bare så tungt og kraftigt slik jeg tenker det nå, trenger noe lett og så enkelt at selv "far" greier det).
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Alfalfa
                            • Jul 2002
                            • 988

Elementært, Watson!

Bruk 3 el. 4mm trelags finér... Blir solid som fy og veldig lett.
                            Bruk så tynne furlister som "skinner"....

Har samme problemet selv og har lenge tenkt å gjøre noe med det... Problemet er bare at jeg mangler tid.... Sitter her og skriver skit istedet...

Comment

• Soloflying
                              • Aug 2004
                              • 201

Denne diskusjonen så interresant ut.. Heldigvis er det ikke bare jeg som roter Men egentlig gjør det ikke så mye, for mor bryr seg ikke noe om fly, og hobbyrommet er tabu for henne Her kan jeg herje så mye jeg vil, uten å rydde opp etter meg!

Uansett, så er rommet mitt ganske lite, og er egentlig lagd for å være et vaskerom tror jeg, og plass for vannberedere og hovedstoppekran og slikt. Vet ikke hvor mange kvm det er, men det er ganske lite, og mindre skal det bli for far har nemlig tenkt å lage vegg mellom vannberederne og det lille av rommet som er igjen.. Tok noen bilder for å vise. Beklager de ble så dårlige
                              Attached Files
                              I don't think there's a punchline scheduled, is there?

Comment

• Flue
                                • Oct 2003
                                • 902

Mitt hobbyrom rydder jeg faktisk (delvis) etter fri vilje når jeg ikke har noe bedre å gjøre.... Ellers pleier det ikke bli så rotete, bortsett fra byggebordet.

Det har seg slik hjemme hos meg at jeg ikke må rydde hobbyrommet, men pappa (som jeg hjelper med å bygge mine fly (hvis noen skjønte den setninga..)) han sier altid at han ikke gidder å hjelpe meg før jeg rydder, så da har jeg intet valg...
                                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                                er der ingen der kender dem.

Comment

Working...