Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbycity/EMS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hobbycity/EMS

    Satt natt til lørdag og la inn en ordre på HC, kom hjem fra jobben idag og fruen hadde tatt imot pakken på døren...
    Kan ikke si noe på ekspederingen eller transporten gjennom EMS.


    I like

    Posting Date Posting Time Drop-off Point
    9-May-2009 20:42 Pick Up Service

    Date # Location Delivery Status
    9-May-2009 Hong Kong Item posted and is being processed.
    9-May-2009 Hong Kong Processed for departure.
    9-May-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 9-May-2009
    10-May-2009 Norway Arrived and is being processed.
    10-May-2009 Norway Pending customs inspection.
    11-May-2009 Norway In transit.
    12-May-2009 Norway Delivered.
    Last edited by Flamingooo; 12-05-09, 23:29.

  • #2
    En ting er at EMS er kjappere og leveres på døren, men det er heller ikke noe ekstra gebyr for fortolling som det er ved vanlig postsending. Ofte utgjør jo dette gebyret (150?) omtrent det samme som differansen mellom EMS og vanlig post og da er det jo "dust" å ikke velge EMS.

    Comment


    • #3
      Og i tillegg får man prioritet i pakke-køen hos HC med EMS-frakt.
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

      Comment


      • #4
        Jeg bruker alltid EMS fra HC, men har opplevd de siste gangene at det tar 2-3 dager fra jeg bestiller til de sender varene. Bestillte noe på søndag, som ikke er sendt ennå. Men ellers går frakt og toll raskt.
        Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

        Per Nilsen
        Spikkestad

        Comment


        • #5
          EMS er bare superb Bestiller søndag og har sakene onsdag eller torsdag nesten hver gang.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Her oppe i gokk går det litt lengre tid, men EMS er raskere å få pakken til Gardermoen fra Hong kong, enn hva posten greier å få til opp til Nord-Norge.
            Remi A. Sørensen - 94877903
            Leder i Lofoten RC-Klubb

            Comment


            • #7
              Neppe særlig rart egentlig om det tar lengre tid Oslo-Lofoten enn HK-Oslo ettersom det er en strekning der det er en god risk for at det kommer med et direkte fly. Posten har nok ikke direkte fly til Gravdal, neppe direkte bil en gang..... og den som kommer har vel 45 stopp på veien og ikke 1 som flyet fra HK....og det er nok en god risk for at det går oppover på bil eller bane....jeg skjønner at utlendinger som lever i "runde" flate land har problemer med å forstå hva slags transportforhold og volum vi har her i landet, at ikke nordmenn som gjerne har kjørt/reist litt rundt i landet sitt gjør det er fortsatt fascinerende. Om noen her mener de kan gjøre det bedre (og billigere med tanke på hva de får for å levere enn pakke i Gravdal ) så er jeg rimelig sikker på at Posten er svært mottagelige for forslag Nei jeg jobber fortsatt ikke i Posten, men har jobbet mange år med logistikk.....og unnskyld at jeg sier det, men HK og Gardermoen ligger svært mye nærmere verdens navle enn Gravdal, selvom sistnevnte nok scorer betydelig høyere på vakkert skalaen enn noen av de førstnevnte

              Comment


              • #8
                Gravdal?

                Har du svigermor i gravdal og sent julegavene for sent? Har lagt merke til at du stadig maner til forståelse for stakkars posten. Selvsagt er det noe i at vi har et kronglete land, men både tromsø og harstad/ narvik ligger ikke mer enn to timer unna gardermoen. Da er det fremdeles merkelig at det tar en uke å bringe en pakke dem imellom, og en dag fra HK... Men for all del, når blårussen har fått frie tøyler til å effektivisere et par tiår nå er det vel ikke annet å vente...
                Last edited by Flamingooo; 13-05-09, 09:41.

                Comment


                • #9
                  Glemmer ikke denne EMS`en på ei stund..

                  24.06.08 10.37 UTLEVERT 9269 TROMSØ
                  24.06.08 09.25 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON 9269 TROMSØ
                  24.06.08 07.43 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 9016 TROMSØ
                  23.06.08 15.24 AVVIK I PRODUKSJONEN
                  Årsak: Feilsendt
                  Tiltak: Videresendt 9016 TROMSØ
                  19.06.08 15.43 AVVIK I PRODUKSJONEN
                  Årsak: Feilsendt
                  Tiltak: Videresendt 9170 LONGYEARBYEN
                  19.06.08 07.05 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 9016 TROMSØ
                  18.06.08 11.42 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN
                  18.06.08 11.27 FORTOLLET 2061 GARDERMOEN
                  16.06.08 14.21 ANKOMMET LAGER 2061 GARDERMOEN
                  13.06.08 10.02 TIL TOLLAGER 2061 GARDERMOEN
                  12.06.08 18.12 TIL TOLLVURDERING 2061 GARDERMOEN
                  12.06.08 18.12 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN
                  11.06.08 21.59 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
                  11.06.08 21.10 INNHENTET

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tintin View Post
                    Neppe særlig rart egentlig om det tar lengre tid Oslo-Lofoten enn HK-Oslo ettersom det er en strekning der det er en god risk for at det kommer med et direkte fly. Posten har nok ikke direkte fly til Gravdal, neppe direkte bil en gang..... og den som kommer har vel 45 stopp på veien og ikke 1 som flyet fra HK....og det er nok en god risk for at det går oppover på bil eller bane....jeg skjønner at utlendinger som lever i "runde" flate land har problemer med å forstå hva slags transportforhold og volum vi har her i landet, at ikke nordmenn som gjerne har kjørt/reist litt rundt i landet sitt gjør det er fortsatt fascinerende. Om noen her mener de kan gjøre det bedre (og billigere med tanke på hva de får for å levere enn pakke i Gravdal ) så er jeg rimelig sikker på at Posten er svært mottagelige for forslag Nei jeg jobber fortsatt ikke i Posten, men har jobbet mange år med logistikk.....og unnskyld at jeg sier det, men HK og Gardermoen ligger svært mye nærmere verdens navle enn Gravdal, selvom sistnevnte nok scorer betydelig høyere på vakkert skalaen enn noen av de førstnevnte
                    Jeg jobber faktisk som sjåfør for Bring (som er tungtransportdelen av posten, hvis du ikke visste det), og vet akkurat hvordan den ruta er som pakken tar fra gardermoen og opp hit.
                    Problemet er bare at EMS ikke distribuerer selv i Norge, men videresender med posten som har 1 stopp på turen opp hit (tog til Fauske og omlasting der til bil og fly fra Bodø). At det er snakk om store avstander er ikke tvil om, og at prisen er relativt sett lav er også greit. Poenget mitt var bare et den første delen av reisen til en hobbycity-pakke går veldig kjapt i forhold til den siste biten.

                    Forøvrig ER Gravdal verdens navle. I alle fall når det kommer til seilflyging på hang...
                    Last edited by jeeeeeeright; 13-05-09, 15:47.
                    Remi A. Sørensen - 94877903
                    Leder i Lofoten RC-Klubb

                    Comment


                    • #11
                      Men hva med Posten

                      når sendinga legger seg til ro på tollager. Dagen etter kommer det brev (snail mail) med krav om dokumentasjon på fødselsnummer og kvittering eller faktura som viser verdi. Sende det på mail? Ikke tale om, de skal ha det underskrevet tilbake med fortollingsfullmakt (for denne og fremtidige sendinger) Har riktignok sendt dem en slik to ganger før, men det hjelper visst ikke. Pakken kommer fra Towerhobbies og de legger da alltid faktura ved sendinga. Treeeegt er det uansett.
                      Mvh RolvB
                      Flisespikkeri er gøy!
                      Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                      Dyrøy MFK
                      ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                      http://rolv.info

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Flamingooo View Post
                        Da er det fremdeles merkelig at det tar en uke å bringe en pakke dem imellom, og en dag fra HK... Men for all del, når blårussen har fått frie tøyler til å effektivisere et par tiår nå er det vel ikke annet å vente...

                        Nei når du har betalt kr 150 i frakt/porto så er det ikke rart i det hele tatt. Vi sender ut reservedeler fra min arbeidsplass hver dag til en masse kronglete plasser i Norge, er fremme samme dag om vi sender om morgenen og neste formiddag om vi sender på kvelden. Sender også greier litt rundt om i verden. Men vi betaler ikke kr 150,- for den jobben for det finnes ikke en nordmann som vil jobbe for de summene.

                        Fra HK til Oslo kommer greiene i en container sammen med en drøss andre sendinger til hele landet. Til Gravdal skulle det kanskje 3 EMS pakker den dagen......må si jeg undrer litt over mattekunnskapene her inne

                        Det er ikke noe problem å få det fra Gardermoen til Gravdal på en dag om du er villig til å betale det det koster og det er ikke kr 150,-

                        Er egentlig ikke ment som forsvar til Posten dette, mer som en forklaring på hvorfor ting tar mer tid med mange ledd i Norge og sammenhengen mellom pris og fart.

                        Jo jeg vet meget godt hva Bring er for noe, jobbet et antall år hos en av de største konkurrentene samt 1 mindre før jeg byttet bransje. Det er derfor jeg skjønner sammenhengen mellom hastighet og pris, jeg drev bla å planla ruter og kalkulerte lønnsomhet og jeg kan garantere at man ikke sender ut 1 taxi med dagens ene pakke når man har fått en andel av de 150 kronene det kostet fra Hong Kong. Er faktisk like overrasket hver gang de kommer på døra mi noen få km fra Oslo sentrum med pakker jeg har betalt den summen i frakt for.

                        Og jeg kan garantere at om rødrussen hadde fått styre så hadde det ikke gått fortere eller raskere, så langt har fagforeningene ikke imponert med sin interesse hverken for lønnsomhet eller effektivitet

                        Men uansett, man får det man betaler for og for kr 150,- får du ikke flyfrakt fra HK til Bodø og helikopter derfra til din dør. Bruk DHL/UPS eller tilsvarende om dere ikke er fornøyd med det Posten leverer, det er raskere og betydelig dyrere og ei heller drevet av rødruss

                        Ta dere en sommerjobb på en godsterminal så kanskje dere får et bedre bilde av det som skjer og så skjønner dere at det faktisk ikke er ille prisen tatt i betraktning.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg vil påstå at vi har blitt ganske bortskjemt når vi er vant til å motta pakker som er sendt helt fra Kina på bare rundt en uke for et par hundrelapper.

                          Comment


                          • #14
                            Skal bli spennende og se nå da. Bestilte noe fra hc nå kl. 20.00 med ems. fredag 13-5-2009. Og denne gangen haster det. Har tenkt meg til eikern neste helg.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by tahustvedt View Post
                              Jeg vil påstå at vi har blitt ganske bortskjemt når vi er vant til å motta pakker som er sendt helt fra Kina på bare rundt en uke for et par hundrelapper.
                              Jepp, helt enig. Bor som sagt ikke langt fra sentrum, men for prisen av taxien hjem etter byturen får jeg ganske svæære pakker fra HK på noen dager.....faktisk koster ikke noen batterier mer enn et par utepils...

                              Comment

                              Working...
                              X