Announcement

Collapse
No announcement yet.

Video/foto i modell: FlyCamOne2 menyoversikt mv.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Video/foto i modell: FlyCamOne2 menyoversikt mv.

    Bestilte FlyCamOne2 fra throttlestore.no tirsdag 13.01.2009 kl 1611 og fikk utstyret i posten i dag, 14.01.2009 (dagen etter).

    Kameraet ble levert med FirmWare 3.03 og bruksanvisning v. 3.03 (står på forsiden)

    Man slår kameraet på ved å skyve bryteren til "On" og trykke en gang på utløseren (midterste knapp/bryter)

    Hva betyr displayet i FlyCamOne2 (FCO2) (FirmWare 3.03)
    ----------
    OBS: U betyr V
    ----------
    Ry = Ready (1. menyvalg)
    UR = Video Recording (640x480) 25fps
    UE = Video Endeløs (overskriver fullt minne)
    UL = Video Lavoppløsning (320x240)
    Ud = Video Darkness (som UR men lysfølsom og 20fps)
    PR = Photo Recording (1280x1024)
    PE = Photo Endeløs (bilde hvert 4. sekund -overskriver v/ fullt minne)
    SR = Spy Video (som UR forutsatt termikk)
    SE = Spy Endeløs (som SR (overskriver))
    SL = Spy Lavoppløsning (320x240)
    Sd = Spy Darkness (som SR men lysfølsom)
    AR = Audio Recording
    PC = PC-tilkopling som disk / lades via USB
    WC = Web Cam (last ned driver)
    dL = Delete (sletter siste opptak)
    99 = 99/66/33/CH (batteristatus i % - (CH=Charge!))
    ----------
    180' opp/ned vending av bilde: Fra "Ry" skjermbilde: trykk utløser en gang til ("Ry" snus oppned)
    MF = Minne Fullt (slett før nye opptak)
    ----------
    Kontakter på stativ (nummerert FRA HØYRE)
    1 = Signal x
    2 = Signal y
    3 = Jord
    4 = +5 volt (min ca 350-500 mA inn) må ALDRI kortsluttes med andre kontakter
    (fjernutløsning ved å kople kontakt 1 og 2(3)? (uklar info) sammen et øyeblikk.

    Kontaktene på stativet er speilvendt i forhold til baksiden av apparatet, så
    på baksiden av FCO2 (fotoapparatet) leser man tallene FRA VENSTRE.
    ----------
    Oppdater FirmWare på www.flycamone2.com
    (siste FW pr 14.01.2009: V 4.01 (22.10.0 og
    timelapse FW (PureNature) V 1.0 (12.11.0)

    I timelapse FW har man valgene:
    P0 – picture every 30 seconds
    P1 – picture every minute
    P5 – picture every 5 minutes
    P3 – picture every 30 minutes
    P6 – picture every hour

    Denne tråden vil oppdateres når jeg har fått lekt meg litt mer...
    Last edited by nixxon; 15-01-09, 20:34. Reason: endret feil kjøpsdato og en del annet

  • #2
    Firmware

    Bra tråd dette her.
    Har selv Flycamone og kan supplere med litt erfaring vedr. oppdatering av firmware.
    Jeg har ikke fått både PureNature og vanlig til å virke samtidig. Dvs. at når jeg installerer PureNature vil de siste funksjonene i 4.01-firmwaren forsvinne. Installerer jeg 4.01 igjen forsvinner PureNature. Her må en altså velge enten-eller ser det ut til.
    Jeg har oppdatert firmware etter som det har kommet nye (jeg kjøpte kameraet veldig tidlig) og har ikke hatt problemer med oppdateringer før v.4.01. Da fungerte det plutselig ikke (Vista), jeg fikk melding om at jeg ikke hadde kontakt med device etc.

    For å få det til å fungere måtte jeg slette tidligere versjoner av STK02H og så installere igjen. Da gikk det. Har en problemer med installasjonen kan dette være et tips.
    Erlend Moen
    Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

    Comment


    • #3
      Hva menes med denne:
      SR = Spy Video (som UR forutsatt termikk)

      Termkikk?

      Stein

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kingfisher View Post
        Hva menes med denne:
        SR = Spy Video (som UR forutsatt termikk)
        Det var nok bare et forsøk på litt humor/ordspill.

        Spy Video (Overvåkings-video) benytter en innebygd bevegelses-sensor på kameraet og starter opptak når noe beveger seg innenfor dekningsområdet.
        Erlend Moen
        Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kingfisher View Post
          Hva menes med denne:
          SR = Spy Video (som UR forutsatt termikk)

          Termikk?

          Stein
          Det var litt ordspill ja. Her er forklaringen i bruksanvisningen for SR:

          The integrated motion detector recognizes motions in its field of view by a thermal detector at a range of 5 m and an angle of 90° at a surrounding temperature of 25°C.
          The recording will be activated as long as thermal sources are moving in the cameras field of view. When the storage of the SD-card is full, the recording will be stopped.

          Comment


          • #6
            Originally posted by ErlendM View Post
            Bra tråd dette her.
            Har selv Flycamone og kan supplere med litt erfaring vedr. oppdatering av firmware.
            Jeg har ikke fått både PureNature og vanlig til å virke samtidig. Dvs. at når jeg installerer PureNature vil de siste funksjonene i 4.01-firmwaren forsvinne. Installerer jeg 4.01 igjen forsvinner PureNature. Her må en altså velge enten-eller ser det ut til.
            Jeg har oppdatert firmware etter som det har kommet nye (jeg kjøpte kameraet veldig tidlig) og har ikke hatt problemer med oppdateringer før v.4.01. Da fungerte det plutselig ikke (Vista), jeg fikk melding om at jeg ikke hadde kontakt med device etc.

            For å få det til å fungere måtte jeg slette tidligere versjoner av STK02H og så installere igjen. Da gikk det. Har en problemer med installasjonen kan dette være et tips.
            Vil du anbefale å oppgradere fra FW3.03 til FW4.01? Noen ulemper?

            Comment


            • #7
              Originally posted by nixxon View Post
              Vil du anbefale å oppgradere fra FW3.03 til FW4.01? Noen ulemper?
              Ikke andre ulemper enn at jeg måtte avinstallere og reinstallere som nevnt lenger opp.
              I følge hjemmesida deres gjør 4.01 følgende:

              Forbedrer bilde- og lydkvaliteten.
              Synkroniserer dato og tid med PC'en.

              Jeg har ikke testet om det er noen reell forskjell.
              Erlend Moen
              Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by ErlendM View Post
                Ikke andre ulemper enn at jeg måtte avinstallere og reinstallere som nevnt lenger opp.
                I følge hjemmesida deres gjør 4.01 følgende:

                Forbedrer bilde- og lydkvaliteten.
                Synkroniserer dato og tid med PC'en.

                Jeg har ikke testet om det er noen reell forskjell.
                Jeg får forhåpentligvis ikke slike problemer, siden mitt kamera ble levert med nest nyeste FW (3.03) og jeg aldri har kjørt "STK02H" (installasjonsprogram?).

                Du skriver at "når jeg installerer PureNature vil de siste funksjonene i 4.01-firmwaren forsvinne". Hvilke funksjoner er det som forsvinner? Blir bilde- og lydkvaliteten dårligere + at Dato og tid ikke lenger er synkronisert med PCen? Eller er det noen nye menyvalg som forsvinner fra displayet på FCO2? (evt. hvilke menyvalg blir borte)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by nixxon View Post
                  Jeg får forhåpentligvis ikke slike problemer, siden mitt kamera ble levert med nest nyeste FW (3.03) og jeg aldri har kjørt "STK02H" (installasjonsprogram?).

                  Du skriver at "når jeg installerer PureNature vil de siste funksjonene i 4.01-firmwaren forsvinne". Hvilke funksjoner er det som forsvinner? Blir bilde- og lydkvaliteten dårligere + at Dato og tid ikke lenger er synkronisert med PCen? Eller er det noen nye menyvalg som forsvinner fra displayet på FCO2? (evt. hvilke menyvalg blir borte)
                  Det jeg oppdaget var at en del av menyvalgene forsvant. Det var vel disse tror jeg:

                  UL = Video Lavoppløsning (320x240)
                  Ud = Video Darkness (som UR men lysfølsom og 20fps)
                  SL = Spy Lavoppløsning (320x240)
                  Sd = Spy Darkness (som SR men lysfølsom)
                  AR = Audio Recording

                  Disse kom vel i 3.x av firmware tror jeg. Siden en laster inn en ny binærfil hver gang en oppgraderer vil jeg anta som ganske sannsynlig at forbedringene i 4.01 dermed også forsvinner.
                  Erlend Moen
                  Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ErlendM View Post
                    Det jeg oppdaget var at en del av menyvalgene forsvant. Det var vel disse tror jeg:

                    UL = Video Lavoppløsning (320x240)
                    Ud = Video Darkness (som UR men lysfølsom og 20fps)
                    SL = Spy Lavoppløsning (320x240)
                    Sd = Spy Darkness (som SR men lysfølsom)
                    AR = Audio Recording

                    Disse kom vel i 3.x av firmware tror jeg. Siden en laster inn en ny binærfil hver gang en oppgraderer vil jeg anta som ganske sannsynlig at forbedringene i 4.01 dermed også forsvinner.
                    Mitt kamera ble levert med 3.03 og alle de menyvalgene du nevner følger med som basis. Det er derfor en god mulighet for at jeg ikke mister noen menyvalg ved å installere PureNature 1.0.

                    På den annen side skal man ikke tukle med noe som virker som det skal. Tror jeg dropper oppgradering av FW inntil jeg evt. får noen problemer. Dessuten har vel intervallfoto kun begrenset interesse med et batteri som - etter det jeg har hørt - ikke varer særlig lenge.

                    Comment


                    • #11
                      På mit er det vanskelig å slå på. må trykke en del på knappene etter at av/på bryteren er slått på. i tilleg tåler det ikke kulde. skrur seg av nesten med en gang. sliter med att det ofte skrur seg av også om sommeren. er dette ting som fikses ved en firmwarw oppgradering? prøvde også å koble til 5v gjennom mottakeren, men ingen forskjell. skrur seg av bare etter 10-15 sec på første tur etter at det er nyladet. når jeg tar det inn i varmen igjen, kan jeg filme lenge til.
                      Hvor ser jeg hvem versjon av firmware jeg har? og hvordan oppdateres det?
                      Edvin
                      ------
                      http://home.no.net/hansenmh

                      Comment


                      • #12
                        Legg inn et stillbilde på PCen, høyreklikk på bildefilen og velg egenskaper. Står det "Programnavn 08.04.01.01.FR" har man FW 3.03. Står det 08.09.10.01.ER har man FW 4.01.

                        Har du sjekket at alle kontaktene fra sokkelen passer godt mot kontaktene på kameraet? Hos noen har til og med noen poler vært kortsluttet pga slumsete lodding. En fyr fikset det ved å skille loddingene forsiktig med en dremel kappskive. Da virket det plutselig å ta bilder med fjernutløseren. Man burde mao fjerne sokkelen fra kameraet og sjekke sokkelen med multimeter... at det er kontakt mellom hver ende av de fire lederne og at det ikke er kontakt mellom forskjellige ledere. Jeg skal uansett skru opp bunnen på min og se hva som er gjort inni.

                        *************************

                        Løsning på FW versjon er hentet herfra:

                        To check whether or not the update was successful, just check the exif metadata of a still photo.

                        The old (3.03) says firmware 08.04.01.01.FR
                        The new (4.01) says firmware 08.09.10.01.ER

                        Hobby Lobby Acme FlyCamOne2 Micro Video Camera - Page 28 - RC Groups
                        Last edited by nixxon; 16-01-09, 19:57.

                        Comment


                        • #13
                          Noen som vet om batteriet i kameraet tar kvelden hvis det står med ekstern strøm i flere dager?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by nixxon View Post
                            Mitt kamera ble levert med 3.03 og alle de menyvalgene du nevner følger med som basis. Det er derfor en god mulighet for at jeg ikke mister noen menyvalg ved å installere PureNature 1.0.

                            På den annen side skal man ikke tukle med noe som virker som det skal. Tror jeg dropper oppgradering av FW inntil jeg evt. får noen problemer. Dessuten har vel intervallfoto kun begrenset interesse med et batteri som - etter det jeg har hørt - ikke varer særlig lenge.
                            Jeg er ganske så sikker på at alle innstillinger og funksjoner ligger i den .bin-fila som følger med oppgraderingene og at disse erstatter tidligere programmer. Jeg har både oppgradert og nedgradert uten problemer, så det burde ikke være noen fare å oppgradere til 4.01 sånn sett. Men din filosofi støtter jeg jo sånn sett - if it works, don't fix it! På den annen side er dette med bildeforbedring så viktig at jeg valgte å oppgradere selv om jeg ikke vet forskjellen ennå da
                            Erlend Moen
                            Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har isolert mitt med depron, og tapet over alle skjøter. Jeg varmer det opp på eller i nærheten av en ovn, setter det i innerlomma på dunjakka og strapper det på rett før takeoff. Det fungerer OK i noen minusgrader.
                              Anders Eiebakke
                              90078513

                              Comment

                              Working...
                              X