Announcement

Collapse
No announcement yet.

Video/foto i modell: FlyCamOne2 menyoversikt mv.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Kameraet er dårlig på alle områder, bortsett fra å gjengi farger. Det har en merkelig "Super 8-kvalitet" når det gjelder lokalkoloritt.

    En liten snutt fra svigerforeldrenes landsby:
    Last edited by bjeff; 25-01-09, 08:38.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #32
      eksternt batteri.....

      Etter mye problemer med at kameraet hele tiden slo seg av, har jeg endelig somlet meg til å gjøre noe med det....
      Koblet ut det interne batteriet, og satte på en kontakt. og et nytt batteri som kan gjømmes inni flykroppen....

      Er det noen som vet hva det lille printkortet på batteriet er til?
      Siden jeg ikke hadde peiling på dette, koblet jeg det tilbake på kabelen i kameraet.
      (skal legge den inni og isolere det etterhvert.... men bildet viser det bedre slik...)

      Håper dette skal hjelpe. i tilleg har jeg muligheten til å bytte batteri når/hvis jeg går tom.

      Hilsen Edvin H Hansen
      Attached Files
      Edvin
      ------
      http://home.no.net/hansenmh

      Comment


      • #33
        Delay på bildet

        Hei
        Jeg ble jo og plaget av at camera slo seg av..Og tidligere og tidligere..spesielt ved lavere temp.
        Løste problemet med og koble det til RX(5v) Brukte bare vanlig servo extension..Funker som bare det..
        Merker at lyden er litt usynkron i forrhold til bilde...Noen som har det samme???

        Hær er et noen snutter:

        From the Mind of a Mother Fucker

        From the Mind of a Mother Fucker

        From the Mind of a Mother Fucker

        Mvh V.Lorentsen

        Comment


        • #34
          Originally posted by Edvin View Post
          Etter mye problemer med at kameraet hele tiden slo seg av, har jeg endelig somlet meg til å gjøre noe med det....
          Koblet ut det interne batteriet, og satte på en kontakt. og et nytt batteri som kan gjømmes inni flykroppen....

          Er det noen som vet hva det lille printkortet på batteriet er til?
          Siden jeg ikke hadde peiling på dette, koblet jeg det tilbake på kabelen i kameraet.
          (skal legge den inni og isolere det etterhvert.... men bildet viser det bedre slik...)

          Håper dette skal hjelpe. i tilleg har jeg muligheten til å bytte batteri når/hvis jeg går tom.

          Hilsen Edvin H Hansen
          Så vidt jeg vet er dette elektronikken som styrer ladingen av LiPo batteriet og kutter lading når batteriet er fullt.

          Elektronikken er kanskje overflødig når du lader det nye batteriet helt separat, men man vet jo ikke.

          Det ville vært interessant om du kunne måle spenningen under ordinær, modda bruk både "foran" og "bak" elektronikken.
          Last edited by nixxon; 12-02-09, 19:57.

          Comment


          • #35
            Originally posted by Deltadeville View Post
            Hei
            Jeg ble jo og plaget av at camera slo seg av..Og tidligere og tidligere..spesielt ved lavere temp.
            Løste problemet med og koble det til RX(5v) Brukte bare vanlig servo extension..Funker som bare det..
            Merker at lyden er litt usynkron i forrhold til bilde...Noen som har det samme???

            Hær er et noen snutter:

            From the Mind of a Mother Fucker

            From the Mind of a Mother Fucker

            From the Mind of a Mother Fucker

            Mvh V.Lorentsen
            Skal visst avhjelpes ved oppgradering til siste FirmWare. Jeg har selv ikke lagt merke til dette lag'et, så jeg vet ikke om det siste FW hjelper.

            Comment


            • #36
              Thx

              Ok takker
              Skal ta og oppgradere til siste ver. så får vi se. Hadde tenkt og filme fra Cub`en og bakover. Har laget Relise på både cubèn og Easyglidern så vist det blir vær til helga blir det test av seilflyslep..

              Comment


              • #37
                Originally posted by Deltadeville View Post
                Hei
                Jeg ble jo og plaget av at camera slo seg av..Og tidligere og tidligere..spesielt ved lavere temp.
                Løste problemet med og koble det til RX(5v) Brukte bare vanlig servo extension..Funker som bare det..
                Merker at lyden er litt usynkron i forrhold til bilde...Noen som har det samme???

                Hær er et noen snutter:

                From the Mind of a Mother Fucker

                From the Mind of a Mother Fucker

                From the Mind of a Mother Fucker

                Mvh V.Lorentsen
                Bildekvaliteten på den første videoen (som jeg har sett så langt) synes jeg ser bra ut. Håper jeg får tatt noen kule snutter med mitt kamera før det tar kvelden.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Deltadeville View Post
                  Ok takker
                  Skal ta og oppgradere til siste ver. så får vi se. Hadde tenkt og filme fra Cub`en og bakover. Har laget Relise på både cubèn og Easyglidern så vist det blir vær til helga blir det test av seilflyslep..
                  Det gleder jeg meg til å se. Lurer litt på hvor bra et seilfly tracker etter slepeflyet.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by nixxon View Post
                    Så vidt jeg vet er dette elektronikken som styrer ladingen av LiPo batteriet og kutter lading når batteriet er fullt.

                    Elektronikken er kanskje overflødig når du lader det nye batteriet helt separat, men man vet jo ikke.

                    Det ville vært interessant om du kunne måle spenningen under ordinær, modda bruk både "foran" og "bak" elektronikken.
                    Hei.
                    Det var noe slikt jeg tenkte på....
                    Det vil jo si at når jeg kobler kamaeaet direkte til pc'en for å overføre bildene burde jeg ha den med, men hvis jeg tar ut minnebrikken og henter bildene fra den, og bare lader batteriet for seg selv, trenger jeg den ikke.

                    Skal se om jeg etterhvert får målt spenningen før og etter...
                    Edvin
                    ------
                    http://home.no.net/hansenmh

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by nixxon View Post
                      Det gleder jeg meg til å se. Lurer litt på hvor bra et seilfly tracker etter slepeflyet.
                      Hei..Har laget relise på min MPX Easyglider, så det er den jeg skal slepe..Har også relise på slepekroken på Cuben, Da kan man droppe hele slepet om noe sku skje...

                      Og må legge til at filmen som er lagt ut er komprimert fra ca 300mb til 60mb..og i tilegg er det lagt til musikk så det er klart at bildekvaliteten er noe dårligere enn råmaterialet...

                      Ha ei god helg alle
                      Last edited by Deltadeville; 13-02-09, 13:00. Reason: missa litt

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Edvin View Post
                        Hei.
                        Det var noe slikt jeg tenkte på....
                        Det vil jo si at når jeg kobler kamaeaet direkte til pc'en for å overføre bildene burde jeg ha den med, men hvis jeg tar ut minnebrikken og henter bildene fra den, og bare lader batteriet for seg selv, trenger jeg den ikke.

                        Skal se om jeg etterhvert får målt spenningen før og etter...
                        Om modifisering av FCO2 (les det lange innlegget mv.):

                        http://www.rcuniverse.com/forum/m_68...tm.htm#8149229

                        Comment


                        • #42
                          FlyCamOneIII

                          Så skal versjon 3 ha kommet, jf. forumet til FCO. Bilder vedlagt av det nye kameraet + den nye trådløse overføringsenheten med inntil 300 m rekkevidde. Ser ut som TFT-skjermen på 2 tommer kan monteres enten på kamera eller på valgfri mottaker.

                          Mer info finnes på ELV Elektronik Online Shop | Kompetent in Elektronik

                          Jeg kan ikke finne noe info på de vanlige FlyCamOne2-sidene av en eller annen grunn.

                          Nixxon

                          Nye specs er:

                          Inntil 8GB MicroSD
                          180° tilt og 270° pan (eller omvendt)
                          640 x 480 VGA oppløsning video/stillbilder
                          osv. osv - se sitat på tysk under:


                          Die perfekte Digital-Videokamera für Modellsport, Outdoor-Action und Überwachung!

                          Einfach an Ihr Modell, an das Bike, den Helm montieren! Zeichnet automatisch auf
                          microSD-Karte (bis 8 GB einsetzbar) auf. Optional sogar Live-Funk*übertragung über bis zu 300 m möglich! Eingebauter Bewegungsmelder für den Einsatz als Überwachungskamera, z. B. im Hotelzimmer.

                          •Neuer Bildsensor für weniger Bildrauschen und bessere Nachtaufnahmen
                          •Für Einzel- und Serienbilder, Videos (AVI), Endlosaufnahme, Bewegungserkennung
                          •Um 180° schwenk- und 270° neigbarer Kamerakopf
                          •Aufnahme per Fernsteuerung auslösbar
                          •Volle VGA-Auflösung für
                          Videos und Bilder (640 x 480 Pixel)
                          •Aufzeichnung mit Ton - Tonwiedergabe über Lautsprecher im Display-Modul
                          •Aufnahmegeschwindigkeit 25 Bilder/s
                          •Aufnahmetakt für Fotos einstellbar: alle 4, 10, 20, 30 oder 60 Sekunden ein Foto; alle 2, 5, 20, 30 oder 60 Minuten ein Foto
                          •2"-TFT-Display, abnehmbar, für Sofort-Kontrolle
                          •Integrierter 550 mAh-Akku, über USB aufladbar, Akku-Laufzeit mit/ohne Display ca. 30/70 Minuten
                          •Integrierter Bewegungsmelder, Reichweite 5 m
                          •Befestigungsmaterial für Anbringung im Lieferumfang
                          •Kompakt – nur 90 x 50 x 15,5 mm (B x H x T)
                          •Gewicht FCO III (ohne Display-Modul): 64g
                          •Gewicht Display-Modul: 22g
                          •Ladedauer über 230V-Netzteil: ca. 3 Stunden


                          Inkl. Montagematerial, USB-Kabel und 230-V-Netzteil

                          Bezeichnung: Preis:
                          Mini-Modellsport-Kamera FCO III 99,95 €*
                          Artikel-Nr.: 68-860-04 Lieferbar in 2 Woche(n)
                          Stück
                          Attached Files
                          Last edited by nixxon; 16-02-09, 19:29. Reason: Pan eller tilt?

                          Comment

                          Working...
                          X