Announcement

Collapse
No announcement yet.

FlyCamOne3 er her

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Et 150 grams kamera i en .50-size burde ikke by på noen problemer (og heller ikke i en standard motorisert Sebart Katana s30e, feks). Jeg har en Aiptek PocketDV AHD 300, som veier ca 190 gram, knallbra kvalitet for penga (1498 kr hos Clasern), rundt en tusenlapp på utenlands-handel.

    Ellers kan du også røske ut batteriet (forsiktig!) fra FCO2 og lodde på servoplugg og drifte kameraet fra rx, det funka hvertfall for meg.
    Last edited by bjeff; 23-12-09, 17:02.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #17
      Originally posted by bjeff View Post
      Et 150 grams kamera i en .50-size burde ikke by på noen problemer (og heller ikke i en standard motorisert Sebart Katana s30e, feks). Jeg har en Aiptek 300 HD+, som veier ca 190 gram, knallbra kvalitet for penga (omtrent 1500 kr hos Clahsern), rundt en tusenlapp på nettet.

      Ellers kan du også røske ut batteriet (forsiktig!) fra FCO2 og lodde på servoplugg og drifte kameraet fra rx, det funka hvertfall for meg.
      Jo da, FCO2 kjørte jeg stort sett fra flyets drivbatteri. Hadde den til og med på litet EPP fly http://www.youtube.com/user/Peppe444.../2/V211rgpT6Ms / http://www.youtube.com/user/Peppe4444#p/u/1/SEbU4imOFOg og det gikk greit.
      Uansett min FCO2 har som sagt gjort sitt da det ikke lenger er mulig å se på opptakene og jeg fikser ikke å laste ned oppdateringer...
      Jeg mener at det finnes flere ganske lette kameraer på markedet, men kanskje jeg har fel?
      Tenker meg noe rundt 100g slik at jeg fortsatt får grei ytelse på de små flyene (ca 1000g auw).

      Er jeg på bærtur her?

      Peter
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #18
        Du kan jo se etter "Keychain camera" på e-bay osv, eller evt prøve Turnigys tilsvarende fra HC. Jeg har et av de sistnevnte, ikke veldig imponert, men det veier jo ingenting.
        Last edited by bjeff; 23-12-09, 20:24.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment

        Working...
        X