Announcement

Collapse
No announcement yet.

KX191 og BNC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by bjeff View Post
    Eh, jeg er langt ute på bygda: skal den sorte isåfall loddes til både den røde og den gule? Jeg har loddet den røde og den sorte til en standard servokabel.
    Hmm.....
    Sjekk tegningen under å se om det hjelper

    Husker ikke om kameraet og TX skal ha 5V eller 12V - det må du sjekke
    Attached Files
    Last edited by Quadrocopter; 13-06-09, 00:48.

    Comment


    • #17
      Bra tegning! Nå skjønner jeg det. Min inkompetanse stikker så dypt at jeg tør spørre, for da lærer jeg. Men samtidig skjønner jeg at dette er barnelærdom for de fleste, så jeg er LITT rød i trynet.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #18
        Originally posted by bjeff View Post
        Bra tegning! Nå skjønner jeg det. Min inkompetanse stikker så dypt at jeg tør spørre, for da lærer jeg. Men samtidig skjønner jeg at dette er barnelærdom for de fleste, så jeg er LITT rød i trynet.
        Å spørre andre er mange ganger den beste måten å lære på

        Comment


        • #19
          Å nei, du opererer med ett batteri. Jeg har 12V kamera og 5V tx. Ideen var å ta strøm fra flyets rx med servokabel, og ha separat 3s til kamera. Er det greit å koble de sorte sammen likevel?
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #20
            Originally posted by bjeff View Post
            Å nei, du opererer med ett batteri. Jeg har 12V kamera og 5V tx. Ideen var å ta strøm fra flyets rx med servokabel, og ha separat 3s til kamera. Er det greit å koble de sorte sammen likevel?
            Ingen problemer med det
            Jord (-) skal være likt over hele linja

            Det optimale hadde vært motsatt - eller iallefall at senderen får strøm fra egent batteri siden denne bruker en del strøm
            Last edited by Quadrocopter; 13-06-09, 01:06.

            Comment


            • #21
              Må bare si at jeg er meget takknemlig for hjelpen! Fikses imorgen.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #22
                Endelig! Etter mye banning og sverting fikk jeg det til å funke mellom stock sender og mottaker.

                Ikke rart jeg ikke fikk det til med denne, RangeVideo | FPV Video Solutions. Long Range Reconnaissance Plane , jeg må lodde på selve kortet for å få riktig frekvens. Tror jeg skal vente litt med dét

                Syns kvaliteten på bildene ser mer enn bra ut til prosjektet mitt (imponert over lysfølsomheten), men en dx201 er på vei i posten og det skal være enda bedre og med mulighet for å ta av huset for å minske vekta.

                Når det gjelder RVision-D (brillene), så var jeg litt stressa for om jeg kunne bruke vanlige briller inne i videobrillene (jeg ser i kryss pga skjeve hornhinner uten briller). Det er ikke noe problem.
                Last edited by bjeff; 13-06-09, 14:37.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #23
                  Testet nettopp kx201, og alt jeg kan si er at det er et bedre kamera som veier mindre (uten kamerahus, dx191 må ha kamerahus pga linsefeste). Det er ingen tvil om hva som er å anbefale av disse kameraene.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment

                  Working...
                  X