Unconfigured Ad

Collapse

Heftig real seilfly video

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Christen

#16 Unapproved
    Originally posted by phammers
    Det jeg ikke forstår er at for eksempel en modellmotor skal koste mer enn en betraktelig større moped, gressklipper, snøfreser etc. Men så må jeg legge til at jeg har teknisk bakgrunn og ikke en økonomisk bakgrunn.

-Pål
    Helt enkelt fordi hvis f.eks 3W hadde solgt like mange motorer som f.eks Yamaha solgte scootere, hadde nok prisen blitt litt anderledes

Comment

• Celtic-Griffin
      • Oct 2004
      • 873

Originally posted by phammers
      Ken,

Jeg vet at du leser norsk flytende, men foretrekker å skrive engelsk. Jeg har det omvendt, så jeg håper du tilgir meg.

Mitt poeng var ikke å sammenligne prisen på modellhobby med full size seilfly.

-Pål
      Sorry Pål - I have clearly mis-understood your thread a little, oh! and by the way I write english because I have suffered a significant reduction in memory recall as a result of many years on dialysis - I can sit for hours trying to find the norwegian words when I try to write norwegian. Fortunately for me, english is a second language for the majority of my norwegian friends.
      Ken Bates
      Never Mind the Label

Comment

• Haldor
        • Nov 2004
        • 499

Her er en annen "hot" seilflyvideo - http://www.youtube.com/watch?v=aumO0ZHwAro
        ----------------
        Haldor
        ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

Comment

• Himing
          • Sep 2003
          • 49

En sak er sikkert: Man ser svært lite av slik flyving på Notodden. Og jeg har bodd "under hanget" i mer enn 35 år. Men det har hendt, særlig i forbindelse med konkurranser eller strekkleir at vi får noen sugende lowpass med spektakulære opptrekk. Og så en del akrobatikk, dog i sømmelige former og betryggende høyde. Må bare si: Velkommen til Notodden og en av landets beste seilflyarenaer.
          Krasj? Nei - det var en touch-and-go med for mye touch og for lite go.

Comment

• TapZ
            • Oct 2005
            • 711

Takket være denne tråden skal jeg om 4 dager starte på seilflylappen. Gleder meg såååå jæ***! Takk for infoen som kom frem i denne tråden.
            Frank Thingelstad
            2050 Jessheim

Comment

• Haldor
              • Nov 2004
              • 499

Ikke glem å kos deg! Det er meldt ganske fint vær så....

Skal du fly på Hokksund hos DFK?
              ----------------
              Haldor

Comment

• TapZ
                • Oct 2005
                • 711

Nei, det blir Gardermoen seilflyklubb (på Starmoen). De har en introhelg med teori og 4 starter.
                Frank Thingelstad
                2050 Jessheim

Comment

• TapZ
                  • Oct 2005
                  • 711

For en dag! Har jeg hatt tre starter med en Duo Discus. Den første fløy kun intruktøren så jeg fikk knipset et par bilder. På det ene bildet ser man en kamerat av meg m/instruktør i en Twin Astir II et par hundre meter under oss.

Kan anbefales på det aller sterkeste. Er ikke i den minste tvil om jeg skal gå videre og ta lappen!
                  Attached Files
                  Frank Thingelstad
                  2050 Jessheim

Comment

• extracap
                    • Feb 2006
                    • 556

dette ser hel rått ut,det må være en utrolig opplevelse å suse igjennom luften å kunn høre vidsusen...................................
                    stå på og kanskje en dag tar du opp en av oss

mvh geir
                    Mvh Geir Mogstad
                    ---------------------------------------
                    slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

• Haldor
                      • Nov 2004
                      • 499

Været var topp på lørdag, flott at det klaffet med introhelgen deres. DuoDiscus er bare ett rått fly også da...

Da jeg selv tok en introhelg i 2005 så var vi tre stk fra modellflyklubben som dro sammen, kjempegøy happening og anbefales på det sterkeste.

Fikk selv flydd litt på lørdag, sirkla termikk både med en ørn og hangglidere.

Happy flying TapZ
                      ----------------
                      Haldor

Comment

Working...