Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lovlig i norge ? :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by roadrune View Post
    Jeg forstår problemet, men er det ikke noe grunnleggende galt i å sette en nyutdannet pilot til instruktør? Skulle jo kanskje tro det var piloter med lang erfaring som blir gode instruktører?

    Hvor flyr du fra, og hvilken maskin? Jeg jobber i nordsjøen, så jeg har kanskje flydd med deg da?
    Du er ikke den første som spør om det. I utgangspunktet skulle man tro det er en sammenheng mellom det, men så enkelt er det ikke synes jeg. For å gi deg et kort svar har jeg flydd med instruktører med tusener av timer som har vært helt elendige og i motsatt fall med helt ferske folk som har vært den fødte instruktør. Det hjelper ikke med masse erfaring og kunnskap hvis du ikke klarer å formidle den.

    Jeg flyr forøvrig Sikorsky 92 fra Sola for Norsk Helikopter. Hvor jobber du?

    Comment


    • #32
      Originally posted by helipilot View Post
      Du er ikke den første som spør om det. I utgangspunktet skulle man tro det er en sammenheng mellom det, men så enkelt er det ikke synes jeg. For å gi deg et kort svar har jeg flydd med instruktører med tusener av timer som har vært helt elendige og i motsatt fall med helt ferske folk som har vært den fødte instruktør. Det hjelper ikke med masse erfaring og kunnskap hvis du ikke klarer å formidle den.

      Jeg flyr forøvrig Sikorsky 92 fra Sola for Norsk Helikopter. Hvor jobber du?
      Her er jeg helt enig med deg, har opplevd akkurat det samme som deg. Har også hatt meget dyktige instruktører med mye timer (27.000 timer er vel over snittet mye?)

      Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #33
        Originally posted by helipilot View Post
        Du er ikke den første som spør om det. I utgangspunktet skulle man tro det er en sammenheng mellom det, men så enkelt er det ikke synes jeg. For å gi deg et kort svar har jeg flydd med instruktører med tusener av timer som har vært helt elendige og i motsatt fall med helt ferske folk som har vært den fødte instruktør. Det hjelper ikke med masse erfaring og kunnskap hvis du ikke klarer å formidle den.

        Jeg flyr forøvrig Sikorsky 92 fra Sola for Norsk Helikopter. Hvor jobber du?
        Jada, jeg skjønner det, men mente at en som er flink å lære fra seg, OG har god erfaring måtte være best, ingen er selvsagt en god lærer bare fordi en har masse erfaring i noe.

        Jeg jobber litt overalt, nå er jeg på Marsk Inspirer, så jeg får kikke etter en Sikorsky om 12 dager da
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #34
          Bare si ifra om noen som skal til Trondheim da

          Jeg haiker gjerne.......


          Mvh Robert.
          ~Futaba 10C~


          ~T-Rex 500 v-bar~
          ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

          ~Min Cnc byggetråd #1~
          ~Min Cnc byggetråd #2~
          ~Min Cnc byggetråd #3~


          ~Trondheim Modellflyklubb~

          Comment


          • #35
            Du kan kanskje få noen kinesiske tips fra denne bonden som skal ha bygget heliet selv...

            ItemFix - Social Video Factory

            Comment


            • #36
              Veldig tøft skulle jo kanskje klart å laget noe slikt, men om det er så populært kan jo diskuteres da...


              Mvh Robert.
              ~Futaba 10C~


              ~T-Rex 500 v-bar~
              ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

              ~Min Cnc byggetråd #1~
              ~Min Cnc byggetråd #2~
              ~Min Cnc byggetråd #3~


              ~Trondheim Modellflyklubb~

              Comment

              Working...
              X