Unconfigured Ad

Collapse

NLF's arbeid og meninger derom

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

NLF's arbeid og meninger derom

Originally posted by esmel
    Hvor er det du vil med synsingen din?
    Virker på meg som personen har noe personlig mot NLF... Enten skal dem lykkes med alt ellers så er NLF null verdt? Lite givende for hobbyen vår i alle fall.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Pingvinen har EN agenda her inne, og det er å sverte NLF/Terje. Ta en titt i profilen til brukeren og se på innleggene hans. Det skal ikke lang tid til for å se hva som er opplegget.

Jeg har slettet innlegg fra denne brukeren i hopetall fordi han ikke vil signere med fult navn. Nå har han begynt med det, og tror at han kan trampe rundt i alle tråder og slenge dritt. Jeg ser han har tatt oppigjen en tråd fra Mai 2006 med eneste formål å slenge dritt i Terje.

http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=11502

Brukeren er nær ved å bli kastet ut om noen spør meg...
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• stg
      • Dec 2005
      • 390

Originally posted by pingvinen
      Kan være, ja, men i dette tilfellet er vel grunneier trolig et medlem i stiftelsen. Det var intressant at det var grunnen fra Terje M, skal det ikke mer til så vil jeg tro at ikke mange får oppleve hjelp ved liknende tilfeller fra NLF/NAK-modellflyseksonen, greit å vite for fremtiden.
      Du må ikke synse og meine så mye.
      Det er nok ikke en enkelt person som er grunneier men stiftelsen Troms Landbruks selskap.
      Ha tålmodighet,saken er ennå varm....
      Last edited by andersh; 03-01-07, 07:34.
      Svein-Tore Gundersen

Graupner MC32 Hott V2
      Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
      Sbach 342 DA 50
      3dhs Slick 89 Elektro
      Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
      Jet Legend F-15 (simjet 3000)
      Retrojet 75 (Simjet 1910)
      Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
      Byron Corsair

Comment

• Tom Erik
        • Feb 2004
        • 1601

NLF, med Terje i spissen gjør en kjempejobb!

"Pingvinen", hva mener du med denne skitkastingen? Har noen vært slemme mot deg?
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

Comment

• Alfalfa
          • Jul 2002
          • 988

Originally posted by Tom Erik
          NLF, med Terje i spissen gjør en kjempejobb!
          Helt enig!

Jeg synes ikke utbrudd som pingvinen her kommer med har noe som helst hensikt i denne tråden annet enn å spore av...

Det er lov å være mot det meste, men jeg synes evt. personlige mishagsytringer som blir fremstilt passer bedre under fullt navn i en pm til Terje..

Virker heldigvis som at det er flere enn meg som synes slike ting begynner å bli "litt" slitsomt...

Comment

• Eureka
            Forhandler
            • Aug 2002
            • 764

Kan være, ja, men i dette tilfellet er vel grunneier trolig et medlem i stiftelsen.
            Har du noe dokumentasjon på at grunneier i dette tilfelle er medlem i stiftelsen, og at ikke stiftelsen er grunneier?
            Det var intressant at det var grunnen fra Terje M,
            Jeg har lest gjennom alle postene i denne tråden, men kan ikke finne noe at noen oppgir uklarhet vedr. hvem som er grunneier som årsak til problemene.

skal det ikke mer til så vil jeg tro at ikke mange får oppleve hjelp ved liknende tilfeller fra NLF/NAK-modellflyseksjonen, greit å vite for fremtiden
            ??
            Som nevnt, så havner vel denne saken i rettssystemet, betalt av NLF/NAK.
            Det kan bli dyrt hvis man taper, men gir alle en presedens å vise til ved lignende tilfeller hvis saken vinnes.
            Bare det ville være til stor hjelp i framtiden.

Kjell Aanvik
            Oslo

Comment

• pingvinen
              • Jan 2004
              • 83

Originally posted by Eureka
              Har du noe dokumentasjon på at grunneier i dette tilfelle er medlem i stiftelsen, og at ikke stiftelsen er grunneier?

Som nevnt, så havner vel denne saken i rettssystemet, betalt av NLF/NAK.
              Det kan bli dyrt hvis man taper, men gir alle en presedens å vise til ved lignende tilfeller hvis saken vinnes.
              Bare det ville være til stor hjelp i framtiden.

Kjell Aanvik
              Oslo
              Jeg skrev ikke at det var 100% sikkert at stiftelsen ikke var grunneier, men at jeg antok dette. En ting som er sikkert er at dette er en for liten årsak til å trekke seg.

Blir den betalt av NAK/NLF i sin helhet??? Noen som kan bekrefte/dokumentere at de vil betale alle kostnader dette vil komme på igjennom rettsystemet?

Til slutt vil jeg bare opplyse om at det som skrives at jeg har en agenda å sverte Terje M medfører overhodet ikke riktighet!!!
              Terje M har en agenda her inne å markedsføre NLF/NAK til fulle og på en litt spesiell måte, jeg ønsker å motbevise at det er så smart å være medlem som Terje sier, og jeg mener NLF/NAK kun er et pengesluk som ingen av oss er tjent med å være medlem i.
              Om ingen stiller kritiske spørsmål slik det har vært til nå, vil heller ikke NLF/NAK bli noe bedre! For slik det er nå så ønskes det her i dette forum å kvele all kritikk av den organisasjonen og gjerne også kaste ut vedkommende som sier noe fra forumet, dette er metoder vi kjenner fra land i øst før berlinmurens fall.
              De som har selst de innlegg jeg har skrevet som ikke har blitt slettet, og som har sett hva Terje har svart, vil jo se at det har vært et sterkt ønske fra Terje at jeg skal bli stoppet. Forsøk på å kritikken bort fra offentligheten og over på PM er også gjort, dette er ikke en renslig måte å gjøre det på!!

Uansett om noen her inne er uenig i det jeg skriver, så lever vi i et fritt land hvor det er lov å mene hva man vil, og i dette tilfellet er det også lov å skrive det også. Hadde det vært rassisme ville saken stilt seg anderledes.
              At noen sletter mine innlegg og prøver å dekke over kritikken, er svært skadelig for NLF/NAK, det vil jo i så fall bare bevise at noen har ting de ikke ønsker skal komme opp i lyset!

Og for n`te gang så har jeg ingenting imot Terje M personlig!!

Kanskje har klubben på Senja fått bedre hjelp nå etter at jeg satte fokus og kom med kritikk? Det skal vi følge med på.

Comment

• esmel
                • Dec 2004
                • 2830

Pingvinen: Reklamen for forbundet kommer hovedsakelig fra oss vanlige medlemmer. Terje har svart på konkrete spørsmål og det syntes jeg og de fleste andre er positivt. Jeg ser ikke på dette som reklame men som opplysning. Jeg og en rekke andre har også blitt rimelig lei hvordan du uttaler deg. Det er egentlig reklame for forbundet hver gang noen som seg kritiserer Terje / Forbundet, siden folk generelt sett er så fornøyd at du hjelper de å huske hvor fornøyde de faktisk er...

Jeg har bare positive ting å si om forbundet. Før jul hadde vi besøk av Tom Brien, aktivitetslederen "vår" og må bare få skryte av forbundet når det gjelder å tenke breddeidrett og det å legge det til rette for ALLE som er fysisk i stand til å drive med hobbyen. Her tar altså Tom seg turen oppover for å snakke med oss. Anbefaler forøvrig andre å holde øynene oppe for arbeidet som legges ned av forbundet på dette punktet!

PS: En ting er å ha "piss opp etter ryggen" noe annet er det å pisse på leggen...eller pisse i motvind.

PPS: Det er topp at forbundet er så synlig som de er. F.eks hadde ikke Terje verdt nødt til å delta her inne på forumet men når folk som tydeligvis brenner for hobbyen innehar slike verv så gagner jo det oss modellflygere på alle mulige måter.

PPPS: Alt kan bli bedre. Enkelte ting har små forbedringspotensialer mens andre har mer å gå på. Kom med konstruktive forslag til forbedringer i stede for å synse rundt ting du tydeligvis ikke har enormt med kjennskap til.

Håper forøvrig det ordner seg med modellflystripa til Senja MFK.

PPPPS: Hvordan i all verden skal det være svært skadelig for NAK/NLF at noen moderatorer går lei din evne til å spore av tråder som dette? NAK/NLF har INGEN TING med mfn å gjøre... Hvis du mener det er en viss "sensur" her på forumet så får du 1) gå i deg selv 2) finne deg et annet nettsted å bruke tiden din på eller 3) ta det opp med staben her på forumet. Men NAK/NLF har i hvert fall ingen ting med dette å gjøre!
                Last edited by esmel; 03-01-07, 15:32.
                Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• pepsimannen

#9 Unapproved
                  Til Pingvinen

Hei Pingvinen

Jeg er også veldig for at man skal få tale fritt her på forumet. Husk på, at har du først valgt den veien er det veldig vanskelig og snu.
                  Jeg har to spørsmål til deg:
                  1
                  Flyr du i det hele tatt modellfly?
                  2
                  Er du medlem i NLF/NAK?

Comment

• pingvinen
                    • Jan 2004
                    • 83

Originally posted by pepsimannen
                    Hei Pingvinen

Jeg er også veldig for at man skal få tale fritt her på forumet. Husk på, at har du først valgt den veien er det veldig vanskelig og snu.
                    Jeg har to spørsmål til deg:
                    1
                    Flyr du i det hele tatt modellfly?
                    2
                    Er du medlem i NLF/NAK?
                    Jeg vet at jeg ikke er alene, og at det er mange som mener det samme som meg men ikke tør å ta det opp i forum og andre steder. Det råder enkelte ganger nærmest lynsjestemning om man taler enkelte imot når det gjelder NAK/NLF, man ser jo bare her i tråden nå at jeg blir bedt om å holde kjeft av en person. Jeg har merket meg at det er spesilet en som er veldig ute etter å slette mine innlegg og få meg tyst blandt moduratorene her på forumet, og vedkommende er svært pågående med å ilegge meg en agenda jeg ikke har. Jeg har vært innom flere ting som jeg mener ikke er bra med å være medlem i NAK/NLF, og jeg vil komme tilbake med mer senere. Jeg er personlig overbevist om at det ikke er lønnsomt for modellflygere å være med i en slikt pengesluk.

Til ditt spørsmål nr 1. Ja jeg synes det er veldig artig å fly modellfly, eller å bygge fly. Så jeg fly ja.

På spørsmål nr 2. Ser jeg egentlig ingen hensikt å svare, var man medlem kunne man jo blitt exkludert for eks. Så til de som har tenkt å ta til motmele mot forbundet, anbefaler jeg å ikke fortelle om de er medlemmer eller ikke.

Lykke til videre!

Comment

• andersh
                      • Apr 2003
                      • 1734

Jeg har merket meg at det er spesilet en som er veldig ute etter å slette mine innlegg og få meg tyst blandt moduratorene her på forumet, og vedkommende er svært pågående med å ilegge meg en agenda jeg ikke har.
                      Jeg regner med at du refererer til meg. Om du hadde lest PM'ene jeg har sendt deg så er min agenda veeeeeldig enkel. Jeg har KREVD at du følger MfN forumets reglement om å signere med fult navn når du skriver kritikk! ALLE innlegg som kan tolkes som kritikk har jeg slettet fordi du ikke har signert med fult navn. Ingenting av det du har skrevet i denne tråden hadde fått bestå om det ikke var for at du har begynt å skrive (så godt bortgjemt som du kan) Jan Andersen i signaturen din etter ØRTEN oppfordringer og advarsler fra meg. Til mitt forsvar kan jeg jo nevne at andre moderatorer her inne mener du skulle vert stengt ute, mens jeg mener vi tvert skal håndheve reglene og se det an.

Bottom line oppnår du faktisk akkurat det motsatte av hva du tror. Du skriver ett innlegg med kritikk mot forbundet, og får 20 innlegg tilbake med ros om forbundet. Dette er kanonreklame for forbundet, og derfor lar jeg deg styre på.

På spørsmål nr 2. Ser jeg egentlig ingen hensikt å svare, var man medlem kunne man jo blitt exkludert for eks. Så til de som har tenkt å ta til motmele mot forbundet, anbefaler jeg å ikke fortelle om de er medlemmer eller ikke.
                      Ehhhh.... jaha...? Så siden du nå liksom signerer med fult navn, så skal det være veldig vanskelig for forbundet å finne ut om du er medlem eller ikke? I så fall får man kanskje stille spørsmål til om du signerer med ditt egentlige navn.

En annen ting jeg synest er litt rart.. med den iveren du har mot NLF/NAK og den ganske tydelige motstanden du møter her blandt andre modellflygere, hva er egentlig verst for deg; å bli ekskludert fra "miljøet", eller forbundet?
                      Last edited by andersh; 03-01-07, 22:46.
                      Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                      rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                      Byggeblog for Eurosporten
                      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Karl H.
                        • Mar 2006
                        • 1452

Hva mener du med pengesluk? I forhold til utgiftene til fly-fuel-reise-etc
                        blir kontigenten som en dråpe i havet. Bare forsikringen er verdt pengene.
                        Samtidig er det en fordel å være en del av et fellesskap. Når det gjelder
                        forhandlinger av forskjellig slag, er det en fordel å ha back up.

Karl H.
                        Karl Hans Glommen.
                        Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

Comment

• pingvinen
                          • Jan 2004
                          • 83

Originally posted by Karl H.
                          Hva mener du med pengesluk? I forhold til utgiftene til fly-fuel-reise-etc
                          blir kontigenten som en dråpe i havet. Bare forsikringen er verdt pengene.
                          Samtidig er det en fordel å være en del av et fellesskap. Når det gjelder
                          forhandlinger av forskjellig slag, er det en fordel å ha back up.

Karl H.
                          Tror du skal ta dette i en ny tråd, dette er jo tråden som handler om de på Senja som har mistet sin stripe, det klages på avsporinger også.

Men jeg har lyst til å alikevel spørre deg om en liten ting, for du bruker antagelig som svært mange andre en stor sum penger på bil i løpet av året, men er du medlem av NAF av den grunn? Kontigenten til NAF er en dråpe i havet i forhold til hvor mye penger du bruker til drivstoff i året. Eller det finnes trolig en mengde andre forbund du kan melde deg inn i når det gjelder bil.
                          Har du hus? Det er dyrt å ha hus! Er du medlem i huseierforeningen?
                          Tenk om man skulle melde seg inn i alle slike foreninger og forbund fordi man bruker mye penger på akurat det de støtter, det ville blitt fryktelig dyrt og vi ville kanskje ikke hatt råd til det engang. Bare som et lite tankekors.
                          Last edited by pingvinen; 03-01-07, 23:47.

Comment

• pingvinen
                            • Jan 2004
                            • 83

Originally posted by andersh
                            Jeg regner med at du refererer til meg. Om du hadde lest PM'ene jeg har sendt deg så er min agenda veeeeeldig enkel. Jeg har KREVD at du følger MfN forumets reglement om å signere med fult navn når du skriver kritikk! ALLE innlegg som kan tolkes som kritikk har jeg slettet fordi du ikke har signert med fult navn. Ingenting av det du har skrevet i denne tråden hadde fått bestå om det ikke var for at du har begynt å skrive (så godt bortgjemt som du kan) Jan Andersen i signaturen din etter ØRTEN oppfordringer og advarsler fra meg. Til mitt forsvar kan jeg jo nevne at andre moderatorer her inne mener du skulle vert stengt ute, mens jeg mener vi tvert skal håndheve reglene og se det an.

Bottom line oppnår du faktisk akkurat det motsatte av hva du tror. Du skriver ett innlegg med kritikk mot forbundet, og får 20 innlegg tilbake med ros om forbundet. Dette er kanonreklame for forbundet, og derfor lar jeg deg styre på.

Ehhhh.... jaha...? Så siden du nå liksom signerer med fult navn, så skal det være veldig vanskelig for forbundet å finne ut om du er medlem eller ikke? I så fall får man kanskje stille spørsmål til om du signerer med ditt egentlige navn.

En annen ting jeg synest er litt rart.. med den iveren du har mot NLF/NAK og den ganske tydelige motstanden du møter her blandt andre modellflygere, hva er egentlig verst for deg; å bli ekskludert fra "miljøet", eller forbundet?
                            Om jeg gir så god reklame forstår jeg ikke hva du frykter, nu vel.

Iveren? Nå er du vel igang igjen med det jeg snakker om, har jeg en iver om dette bare fordi jeg tar opp kampen? Jeg er uenig å da sier jeg ifra.

Dette med medlemskap eller ikke var ment som en liten advarsel til de som måtte ønske å si noe, kanskje ikke alle ser seg bryet verdt når man ser hva som skjer og det nevnes å bli skviset ut av miljøet eller forbund. Bare sånn til ettertanke.

Comment

• tyor
                              • Mar 2005
                              • 9757

Tror du skal ta dette i en ny tråd, dette er jo tråden som handler om de på Senja som har mistet sin stripe, det klages på avsporinger også.

Men jeg har lyst til å alikevel spørre deg om en liten ting, for du bruker antagelig som svært mange andre en stor sum penger på bil i løpet av året, men er du medlem av NAF av den grunn? Kontigenten til NAF er en dråpe i havet i forhold til hvor mye penger du bruker til drivstoff i året. Eller det finnes trolig en mengde andre forbund du kan melde deg inn i når det gjelder bil.
                              Har du hus? Det er dyrt å ha hus! Er du medlem i huseierforeningen?
                              Tenk om man skulle melde seg inn i alle slike foreninger og forbund fordi man bruker mye penger på akurat det de støtter, det ville blitt fryktelig dyrt og vi ville kanskje ikke hatt råd til det engang. Bare som et lite tankekors.
                              Bare en liten kommentar til dette. Med NAK medlemskapet har jeg en forsikring. Og betaler da noen hundrelapper i året for den. Det er hovedgrunnen til at jeg er medlem da jeg for det meste flyr hjemme på gården hvor jeg bor og ikke på stripa til den klubben som jeg er medlem i gjennom NAK. Du snakker om bil og hus. Har du bil må du ha forsikring hvis ikke kjører du ulovelig og en bilforsikring er jo betydelig mere en det er snakk om her. men forhåpentligvis får du jo ikke bruk for den forsikringa heller og de som har hus velger vel som regel å ha en forsikring der også, er jo litt kipt om det skulle brenne ned for eks. og man ikke har noen forsikring. Min mening er at forsikringa er grunn nok til å være medlem.
                              Last edited by tyor; 04-01-07, 00:06.
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

Comment

Working...