Unconfigured Ad

Collapse

NLF's arbeid og meninger derom

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Originally posted by pingvinen
    Pga navnet en som faktisk er modurator her på forumet har satt på denne tråden, vil jeg anbefale alle og ikke poste i den, den er både usann, tøvete, og direkte barnslig. Det går jo an å prøve å være litt seriøs Mr. Moderator.
    Du ber om at dine innlegg ikke skal slettes men at de skal få stå slik at du fikk synliggjort hva du mente om forbundet og forhåpentlig vis dratt med deg folk som delte ditt syn. Nå har du fått ditt ønske oppfylt!

Det er vel bedre at de står i denne tråden enn at de ble stående i den forrige da alt dette snakket jo er (var) off topic, eller vil du kanskje heller at moderatorene skal slette ting som er off topic i stede? Det er din måte å si ting på og hva du påstår (uten tilsynelatende feste i virkeligheten) som har blitt gjenstand for diskusjon, du har flere ganger blitt oppfordret til å fortsette å være kritisk og komme med konstruktive forslag i stedet for å synse. Slutt med synsinga så kommer du litt lenger. Det nytter ikke å "synse" eller finne på ting når en ikke er enig, en må forholde seg til fakta, syntes du ikke?
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Christen

#32 Unapproved
      Originally posted by andersh

Bottom line oppnår du faktisk akkurat det motsatte av hva du tror. Du skriver ett innlegg med kritikk mot forbundet, og får 20 innlegg tilbake med ros om forbundet. Dette er kanonreklame for forbundet, og derfor lar jeg deg styre på.
      Dette er veldig bra skrevet! Vi har vært i tottene på hverandre før vi MR pingvin, denne tråden understreker hvor seriøst vi tar hobbyen vår. De fleste av oss kan vel si at det å kjøre bil uten forsikring er rimelig useriøst og kan få fatale følger hvis uhellet skulle være ute.

Det du burde gjøre kjære pingvin er å ta noen skritt tilbake å prøve å se ting fra en annen synsvinkel, det var det vi i Phoenix gjorde før vi ble medlemmer i NLF. Vi gjorde det HELT OG HOLDENT uten påvirkning av Terje Martinsen.

I etterkant ba jeg Terje på et klubbmøte og han holdt et lite foredrag å svarte på spm. som naturlig kom.

Det er ingen som blir tvingt inn i NLF! Fatter ikke at det går an å trøkke så mye rart ut av seg.....

Jeg er også medlem av NAF og OBOS, dette fordi det gir meg fordeler...rett og slett. Akkurat som NLF med Terje i spissen, som forøvrig er en knakanes allright fyr!

Comment

• Karl H.
        • Mar 2006
        • 1452

Hvis jeg ikke tar feil, så er Pingvinen medlem i en klubb som er medlem i NLF.
        Er det samme diskusjon innad i klubben også? Eller er det bare enn måte å
        teste medlemmenes reaksjon?

Karl H.
        Karl Hans Glommen.
        Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

For å si det helt ærlig så tror jeg pingvinen bare prøver å provosere for å se hvor langt han kan tøye oss.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

• pingvinen
            • Jan 2004
            • 83

Er det mulig å få mine innlegg flyttet over i en ny tråd med et normalt navn på? Jeg er utvilsomt alene om å være imot måten NLF/NAK drives på!

Comment

• Psyko-lefse
              • Feb 2004
              • 1438

Er det mulig å få mine innlegg flyttet over i en ny tråd med et normalt navn på? Jeg er utvilsomt alene om å være imot måten NLF/NAK drives på!
              Opprett en ny tråd, og argumenter med fornuft og fakta. Hadde jeg vært deg ville jeg latt vær, det meste du sier er bare sprøyt...
              Morten Smøraas

Comment

• esmel
                • Dec 2004
                • 2830

Som flere har sagt: Kom gjerne med konstruktive tilbakemeldinger til arbeidet NAK/NLF gjør men gjør det på en konstruktiv (les. spiselig) måte og i egnede tråder. Det er helt sikkert andre som også mener at det er et forbedringspotensiale, og det er helt greit å mene. Men synsing og usakligheter samt avsporing av tråder med ting som ikke har rot i virkeligheten bidrar til at du ikke når ditt mål.

Er du medlem i NAK/NLF? Dersom du er medlem anbefaler jeg deg å benytte din mulighet til å påvirke, først og fremst via klubben din.

Hva konkret mener du avgiften skal brukes til i forhold til hvordan den brukes i dag?
                Hvor mye mener du vi skal betale i avgift?
                Mener du vi skal betale en avgift i det hele tatt?
                Mener du vi hadde klart oss fint uten nevnte organisasjon?

Dersom du ønsker å bli tatt på alvor så kan du med fordel svare på de nevnte spørsmålene. Gjerne utfyllende og saklig, basert på fakta.

Hvis du har skrevet noe du i etterkant ser at ble feil så kan du jo bare slette dine egne innlegg. Dersom du gjør det regner jeg med at moderatorene sletter hele tråden og vips så er alt historie. Det blir direkte håpløst om vi først skal spore av en tråd for så å kreve at innleggene våre skal flyttes. Denne tråden omhandler det som står i overskriften. Hva ville du at den skulle hete????
                Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Tom Erik
                  • Feb 2004
                  • 1601

Hvordan mener du at NAK/NLF skal drives?
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

Comment

• andersh
                    • Apr 2003
                    • 1734

Pga navnet en som faktisk er modurator her på forumet har satt på denne tråden, vil jeg anbefale alle og ikke poste i den, den er både usann, tøvete, og direkte barnslig. Det går jo an å prøve å være litt seriøs Mr. Moderator.
                    Hva handler tråden om? Den handler om dine utsagn, og ALLE som er uenige med deg. Det er faktisk INGEN som er enige i dine utsagn. Hadde ikke du skrevet de tingene du skriver, så hadde ikke tråden eksistert. Så igjen, hva handler tråden om?

Skal tråden handle om NLF så må du faktisk gi oss litt mer kjøtt på beinet her.

Du mener vi "bare kan se på NLF's regnskaper". Ja så fortell oss hva som er så galt der.

Du mener "NLF er ett pengesluk". Alle her mener det er vel anvendte penger. Hva mener du egentlig? Kan du forklare nærmere?

Da jeg og deg begynte denne diskusjonen (da du postet uten navn) sente jeg deg en svært lang og seriøs PM hvor jeg redegjorde for mange av de sakene NLF jobber med i kulissene, hvorfor vi trenger de, hva de har gjort og gjør for hobbyen vår. Dette er nå 2 mnd siden. I løpet av 1 time svarte du meg at du så sannelig skulle skrive ett skikkelig svar til meg hvor du forklarer hva du mener, men fortsatt har jeg ikke fått noe svar på den PM'en.

Du har masse meninger, og uttaler deg mer enn gjerne, men du har aldri klart å begrunne synspunktene dine slik at andre faktisk skjønner hva du egentlig mener.

Dersom du kan forklare oss KONKRET hva som er galt, hvorfor du mener disse tingene, hva NLF gjør som er så galt - på en slik måte at du faktisk klarer å engasjere andre brukere her inne i saken din, ja så handler tråden faktisk om NLF.

Hittil handler tråden kun om din trang til å uttale det ene og det andre, uten gode grunner, forklaringer, og for den del støtte fra noen som helst. Da handler den inntil videre om dine meninger.

Jeg har tipset andre moderatorer om dette trådnavnet og bedt de endre de om de mener det er upassende.
                    Last edited by andersh; 04-01-07, 21:17.
                    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                    Byggeblog for Eurosporten
                    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Alfalfa
                      • Jul 2002
                      • 988

All ære til de som gidder å sitte å argumentere i denne tråden...

Noe mer intetsigende tråd har jeg ikke sett siden jeg dro ut all sytråden i skrinet til mor da jeg var liten.... Og den var faen meg lang og ubrukelig den også... Også så tynn...

Dere oppnår akkurat det pingvinen vil, desverre... Bråk/støy..

Personlig synes jeg det er bortkastet å helle mer bensin på gåsa.....

Comment

• erlend
                        • Apr 2004
                        • 528

se litt på hva dere får igjen for pengene dere betaler inn
                        Jeg betaler 290kr til NLF og 100kr til klubben (MMFK).
                        For de 290kr jeg betalte til NLF i år fikk jeg tre dagers opphold på Starmoen rikssenter med mat og overnatting, og flyturer med motorfly delvis dekket av NLF. Så jeg er fornøyd jeg..
                        Run, live to fly, fly to live, aces high!
                        Erlend Larssen

Comment

• northwood
                          • Nov 2005
                          • 588

Originally posted by Alfalfa
                          All ære til de som gidder å sitte å argumentere i denne tråden...

Noe mer intetsigende tråd har jeg ikke sett siden jeg dro ut all sytråden i skrinet til mor da jeg var liten.... Og den var faen meg lang og ubrukelig den også... Også så tynn...

Dere oppnår akkurat det pingvinen vil, desverre... Bråk/støy..

Personlig synes jeg det er bortkastet å helle mer bensin på gåsa.....

Nok et gullkorn fra Geir!

Det er godt noen har noe humoristisk å tilføye dette sammensuriumet!

Comment

• primera
                            • Feb 2006
                            • 100

ok diskusjon

Jeg skriver som nybegynner i hobbyen og uten å være medlem i noen flyklubb. Men, jeg har da betalt kontingent til Norsk Aeroklubb endel år tidligere når jeg tenker meg om. Mitt inntrykk den gangen var at det var en liten men effektiv og velfungerende organisasjon.

Jeg syntes at den diskusjon som har vært her i denne tråden må få karakteren godkjent.

Meninger må brytes, og det må være lov å ha forskjellige syn på ting.Alle synspunkter som har kommet fram her kan forsvares. Om en skulle velge mellom diskusjon eller at det var helt stilt, så bør valget være enkelt. Uten engasjement og diskusjon blir det stillstand og ingen utvikling.En organisasjon bør være levende og utvikle seg i takt med tiden.

Jeg er medlem i et stort forbund i forbindelse med yrket. Jeg har ingen illusjoner om at der er noe spesielt kostnadseffektiv drift for de pengene som kommer inn i kontingent og fra andre eventuelle inntektskilder.Jeg har ikke gjort noe forsøk på å finne ut noe om det heller. Mennesket er svakt. Har man muligheter så bruker man dem. Når det blir ille nok eller en sak kommer opp ved et eller annet uhell så blir det oppvask en kort stund og så blir det stille igjen.

Jeg har kikket litt på nettestedene uten å se noen henvisning til regnskaper osv. Beklager hvis jeg overså det. Det hadde jo vært relevant i denne tråden at de som uttaler seg på vegne av forbundet kom med noen nøkkeltall. F.eks antall betalende medlemmer, antall heltids-stillinger innen forbundet, kanskje noen grove anslag over inntekter og utgifter.Får forbundet økonomisk hjelp fra storsamfunnet ? Dersom slike spørsmål vekker irritasjon og harme, så må der være lov å spørre hvorfor.

Jeg antar at man som medlem må akseptere " ikke spesielt kostnadseffektiv drift" som den pris man betaler for å ha et forbund i ryggen.
                            Jeg burde vel ikke snakke for høyt, for jeg fikk i sin tid 3 ukers tur til Canada som som ledd i en utveksling gjennom NAK som seilflyger. Men,det var når sant skal sies, sannsynligvis en " meget kostnadseffektiv" affære: Militær transport og militær eller privat innkvartering.

Hvis jeg blir medlem i egenskap av modellflyger og får forsikring for rundt 400 i året, (var det ikke så ?) så hadde jeg betalt og ikke ofret det en tanke selv om jeg sannsynligvis subsidierer både kaffedrikking i arbeidstida og kanskje det som verre er.

mvh
                            primera

Comment

• G-Force
                              • Jun 2006
                              • 328

Personlig skjønner jeg ikke Pingvinens vegring for å melde seg inn i det sentrale forbundet. Det er jo bare en fordel på alle mulige måter. Og har man ikke råd til å koste på seg medlemsskap som beløper seg opp mot 500-600kr per år, lokalt og sentralt, med de fordelene det gir, nei - da har man ikke noe i denne hobbyen å gjøre heller. Modellfly er som kjent (alt etter hva man gjør det til) en heller kostbar geskjeft hvor de ihuga bruker mangedoblet dette beløpet i året på luftdoningene sine, så en skarve medlemsavgift er en dråpe i havet. Men Pnigvinmannen, kom nå med konkrete innlegg om hva du mener er feil med dagens drift, og hva man kan gjøre for å bedre den situasjonen du nå synes er uholdbar. Eller er det slik at du har disse meningene uten å ha noen som helst ideer om hvordan ting kan bli bedre? Da får i så tilfelle utsagnene dine veldig lite substans. En ting er det å ha meninger, men man må forvalte dem med omhu også.
                              Med vennlig hilsen
                              Asbjørn Kristiansen, Ski
                              -------------------
                              Teori er når man skjønner alt,
                              men ingenting fungerer som det skal..

Praksis er når alt fungerer som det skal,
                              men ingen skjønner hvorfor..

Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
                              ingenting fungerer som det skal,
                              og ingen skjønner hvorfor..
                              ------------------------------
                              http://www.f-16.net/

http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

Comment

• andersh
                                • Apr 2003
                                • 1734

Pingvinen likte ikke trådnavnet og har startet "sin egen tråd"..

http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=14050
                                Last edited by andersh; 05-01-07, 11:37.
                                Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                                rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                                Byggeblog for Eurosporten
                                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

Working...