Announcement

Collapse
No announcement yet.

konflikt mellom RC og hjortejakt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • konflikt mellom RC og hjortejakt!

    Fitjar Modellflyklubb si stripa i Juvet ligg i eit område der det vert jakta på hjort.
    Valet av stad for plassering av stripa vart gjort i samråd med kommunen då ho vart bygd i 1999, grunneiger vart sjølvsagt forespurd på førehand og har heile vegen vore positiv. Alt vart avtala munnleg, og Fitjar kommune bidrog med kr 1000 !!!! resten løyste seg med hjelp frå lokale bedrifter samt mykje dugnad sjølvsagt.
    Men.... stort sett kvar haust gjentek det same seg, jegrane som jaktar her irriterer seg over modellfly og helikopter som angjeveleg øydelegg jakta, og no i år har det sågar vore snakk om at dei vurderer å kontakta kommunen mtp å få stengd stripa, for som det vert sagt.... området er ikkje regulert til dette føremålet og det har heller aldrig blitt byggjemeldt noko flyplass her.
    Me ynskjer jo sjølvsagt ikkje å øydeleggja for jegarane, anntar at dei er like glad i sin sport som me er i vår og me er difor ikkje framande for å begrensa aktiviteten i heile eller deler av den aktuelle perioden(10 sep til 15 nov), men me stiller oss tvilande til kor stor skade aktiviteten vår reelt sett påfører jakta. Problemstillinga vart for ei tid tilbake diskutert med ein erfaren jeger som har drive jakt på elg, rein, hjort og rådyr ein annan stad i landet i ei årrekkje, han stillte seg nærast heilt uforståande til at flyginga vår skulle utgjera noko problem, me held oss jo på eit på eit svært begrensa område, fortrinnsvis inne på stripa, han meinte derimot at lukt og spor som turgåarar og jegrar legg igjen i sjølve terrenget i jakttida er det som hjorten bryr seg om, for som han sa: hjort har ingen naturlege fiendar i lufta, og motorlyd er noko dyra ven seg til rimeleg raskt, særleg dersom den opptrer jevnleg på same stad.
    Dette stemmer godt med det me har erfart her i Juvet også, det er ikkje uvanleg når mørkret kjem krypande etter ein haustkveld med mykje flyging, at det lyser i hjorteaugo borte under trea når me tenner bil-lysa.
    I fjor haust hadde me feks stor dugnad der me hogg i området rett rundt stripa samt at me fekk lagt på ny grus, på det mest hektiske var det i sving 3 motorsager, ein lastebil, ein minigraver, ein 18 tonns gravemaskin og to traktorer, mao mykje støy og blinkande lyskastarar ol, og då eg i nitida morgonen etter var bortom for å sjå resultatet i dagslys, var det tydelege spor i den nye grusen etter 3-4 hjortar.
    Etter vår erfaring er det mykje hjort i området, og ironisk nok er det i jaktperioden me gjer ferrast observasjonar.
    Skulle svært gjerna høyra om andre sine erfaringer på dette området, samt hjelp til å få tak i objektiv kunskap om korleis desse dyra reagerer på aktiviteten vår.
    Hans-Olav Malkenes
    Kalveid
    5419 Fitjar
    hansolavm@gmail.com

    Fitjar Modellflyklubb

  • #2
    Hei.

    Vår flystripe ligger midt i hjortevaldet, hvor jeg selv jakter. Jeg kan iallefall bekrefte at hjorten ikke reagerer på fly. Nærmeste nabo til flystripa er ei skytebane, og det skremmer heller ikke hjorten.

    På tirsdag ble det fløyet ganske mye modellfly hos oss, frem til klokka 1800. En halv time senere felte jeg 3 dyr, 300 meter fra flystripa. Så det er bare tull at hjorten reagerer på flyene. Man flyr jo hele året, så hjorten er vandt til det. Jegere som er ute og avgir adrenalin ( det lukter visstnok helt jævlig ) er mye mer forstyrrende for dyra. Så bare fly i vei
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

    Comment


    • #3
      Hei.
      Jeg driver litt med begge hobbyene (RC og jakt) og min lille erfaring med hjort er midt i blink i forhold til det du beskriver.
      Mennesker i bil feks er hjorten totalt uredd for, kan gjerne stå dyr 10m ved sidan av veien mens jeg sitter i bilen og ser på dyrene, men stiger jeg ut av bilen blir det jammen fart på sakene.
      Jeg ville ikke tro at modellfly skremmer dyrene særlig, men samtidlig skjønner jeg jegerene som leter etter årsaker til dårlige jaktresultater.

      Peter
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #4
        Originally posted by Propepperell View Post
        .........men samtidlig skjønner jeg jegerene som leter etter årsaker til dårlige jaktresultater.

        Peter
        Lett samenlignbart med leting etter radiofeil i våremodeller etter en kradj ????
        **********************
        Mvh
        Stig Olsen
        Lillehammer MFK


        Nan Xplorer FullCarbon X tail
        Pike Perfect X tail
        Pike Brio / Giant
        Alpina 4001
        DG 500/22 Elan under opppussing
        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

        Futaba 12Fg Fasst

        Comment


        • #5
          Elg

          Vi hadde elg på stripa. Vi fløy over den med 10m klaring. Elgen stod like godt og spiste, så jeg tror ikke hjorten er annerledes.
          Takk for deeeeeee

          Mvh Pål Jonny

          Comment


          • #6
            Det med elg og modellfly har jeg opplevd selv og den reagerer ikke i det hele tatt på fly over seg. Sist onsdag var jeg på stripa sammen med en til og elgen - se bildene på http://www.vingtor.org/ . Da han som tok bildene dro luntet elgen parallet med flystripa bare 40 - 50 meter unna der jeg sto og fløy.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ludo View Post
              Fitjar Modellflyklubb si stripa i Juvet ligg i eit område der det vert jakta på hjort.
              Valet av stad for plassering av stripa vart gjort i samråd med kommunen då ho vart bygd i 1999, grunneiger vart sjølvsagt forespurd på førehand og har heile vegen vore positiv. Alt vart avtala munnleg, og Fitjar kommune bidrog med kr 1000 !!!! resten løyste seg med hjelp frå lokale bedrifter samt mykje dugnad sjølvsagt.
              Men.... stort sett kvar haust gjentek det same seg, jegrane som jaktar her irriterer seg over modellfly og helikopter som angjeveleg øydelegg jakta, og no i år har det sågar vore snakk om at dei vurderer å kontakta kommunen mtp å få stengd stripa, for som det vert sagt.... området er ikkje regulert til dette føremålet og det har heller aldrig blitt byggjemeldt noko flyplass her.
              Me ynskjer jo sjølvsagt ikkje å øydeleggja for jegarane, anntar at dei er like glad i sin sport som me er i vår og me er difor ikkje framande for å begrensa aktiviteten i heile eller deler av den aktuelle perioden(10 sep til 15 nov), men me stiller oss tvilande til kor stor skade aktiviteten vår reelt sett påfører jakta. Problemstillinga vart for ei tid tilbake diskutert med ein erfaren jeger som har drive jakt på elg, rein, hjort og rådyr ein annan stad i landet i ei årrekkje, han stillte seg nærast heilt uforståande til at flyginga vår skulle utgjera noko problem, me held oss jo på eit på eit svært begrensa område, fortrinnsvis inne på stripa, han meinte derimot at lukt og spor som turgåarar og jegrar legg igjen i sjølve terrenget i jakttida er det som hjorten bryr seg om, for som han sa: hjort har ingen naturlege fiendar i lufta, og motorlyd er noko dyra ven seg til rimeleg raskt, særleg dersom den opptrer jevnleg på same stad.
              Dette stemmer godt med det me har erfart her i Juvet også, det er ikkje uvanleg når mørkret kjem krypande etter ein haustkveld med mykje flyging, at det lyser i hjorteaugo borte under trea når me tenner bil-lysa.
              I fjor haust hadde me feks stor dugnad der me hogg i området rett rundt stripa samt at me fekk lagt på ny grus, på det mest hektiske var det i sving 3 motorsager, ein lastebil, ein minigraver, ein 18 tonns gravemaskin og to traktorer, mao mykje støy og blinkande lyskastarar ol, og då eg i nitida morgonen etter var bortom for å sjå resultatet i dagslys, var det tydelege spor i den nye grusen etter 3-4 hjortar.
              Etter vår erfaring er det mykje hjort i området, og ironisk nok er det i jaktperioden me gjer ferrast observasjonar.
              Skulle svært gjerna høyra om andre sine erfaringer på dette området, samt hjelp til å få tak i objektiv kunskap om korleis desse dyra reagerer på aktiviteten vår.
              Ta kontakt med Tom Brien i NLF. Vi har opprettet kontakt med NINA-instituttet for å kunne innhente førstehåndskunnskap og uttalelser i slike tilfelle.
              Mvh Terje Martinsen
              leder Modellflyseksjonen/NLF
              www.modellfly.info

              Comment


              • #8
                Kan bare henge meg på med samme erfaringer. Jakter selv hjort i tillegg til modellfly-aktiviteten. Jeg kan rapportere om at når vi f.eks. har feltskyting har vi observert hjort liggende bare 100 meter over blinkene på ei fjellhylle - hele dagen - mens kulene smeller i lia rett under den.

                Da vi gravde ut tomta vår fortalte gravemaskinføreren at mens han holdt på i den ene hjørnet kom to hjorter og sto i andre diagonalen og kikket på han en lang stund. Jeg har videre hatt hjort med kalv 10 meter unna meg i sommer mens jeg og et par unger og en illsint liten jakthund sto på verandaen. Vi var ikke rolige, tvert i mot, men hjorten bare kikket på oss og tygde videre.

                Det jegerne hos deg sier er bare sprøyt. De leter bare etter en unnskyldning til å forklare dårlig uttelling!
                Erlend Moen
                Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                Comment


                • #9
                  Unnskyldning

                  Jegerne må også få lov til å ha sine unnskyldninger for å ikke prestere.
                  Vi legger også unnskyldninger på alt annet en oss selv, når vi ikke får det til.

                  Comment


                  • #10
                    Henger meg på - vi har både elg og rådyr som passerer stripa mens vi flyr. Artig hvor mye "kunnskap" jegerne har om det de driver på med Kanskje modellfly egentlig er "hjorte-magneter", hehe..

                    Regner med at du/dere kontakter Brien for videre håndtering og håper du meddeler oss resultatet, for problemstillingen er interessant. Godt at vi har et oppegående forbund!!
                    Geir


                    3D plane - 1D brain

                    Comment


                    • #11
                      Hjorten er mer skeptisk til forandringer i miljøet rundt den enn noe annet.
                      Det som ødelegger jakta for jegerene tror jeg nok er at det plutselig begynner å lukte annerledes i skogen etterhvert som jegerene beceger seeg rundt i området.
                      Høyst sannsynlig er det ingen trafikk i området der jegerene går ellers i året, og når det plutselig etter 10 september begynner å lukte mennesker der det ikke har gjorte det før så blir hjorten skepisk....
                      Mvh
                      Bjørn Tore Espevik

                      Team Visa...

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har en mistanke om hvem som legger seg opp i dette også, han er norgesmester i å finne feil hos andre og en ivrig jeger, hvis det han så går det over av seg selv

                        Hvis det er jegerforeningen, så må det taes seriøst, men hvis det bare er enkeltpersoner, så har de ikke så mye å fare med, skulle jeg tro.
                        Hilsen Rune Marcussen

                        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                        JR DSX9

                        Fitjar Modellflyklubb
                        ---------------------------------------------------------------------------
                        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Eagle View Post
                          På tirsdag ble det fløyet ganske mye modellfly hos oss, frem til klokka 1800. En halv time senere felte jeg 3 dyr, 300 meter fra flystripa.
                          Hei.

                          Jeg ville heller holdt meg unna stripa!! :P


                          Mvh Robert.
                          ~Futaba 10C~


                          ~T-Rex 500 v-bar~
                          ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                          ~Min Cnc byggetråd #1~
                          ~Min Cnc byggetråd #2~
                          ~Min Cnc byggetråd #3~


                          ~Trondheim Modellflyklubb~

                          Comment


                          • #14
                            Hei igjen, om man skal le eller grine, får enhver avgjøre selv (grunn til nok en diskusjon)

                            Men denne filmen er jo kanskje ikke noe man burde sussle med på fritiden (tenker da på de første sekundene).




                            Mvh Robert.
                            ~Futaba 10C~


                            ~T-Rex 500 v-bar~
                            ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                            ~Min Cnc byggetråd #1~
                            ~Min Cnc byggetråd #2~
                            ~Min Cnc byggetråd #3~


                            ~Trondheim Modellflyklubb~

                            Comment


                            • #15
                              status:
                              Mail er sendt til Tom Brien ihht tips frå Terje Martinsen, no er det vel helg(også i NLF) så reknar ikkje med å høyra noko derifrå før tidlegast på mandag.

                              Ellers så var det jo interesangt og nyttig å høyra om folk sine erfaringaner med dyr på stripa ol....takkar og bukkar styrkjer jo vår argumentasjon dette her.
                              Og fortsett gjerna å komma med relevante innlegg folkens, gjerne foto og annan dokumentasjon.

                              Kjem til å oppdatera denne tråden etterkvart som me ser kva utfallet blir.
                              Hans-Olav Malkenes
                              Kalveid
                              5419 Fitjar
                              hansolavm@gmail.com

                              Fitjar Modellflyklubb

                              Comment

                              Working...
                              X