Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor kjøpe spinner???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor kjøpe spinner???

Hei!

Trenger en to-blads spinner til en modell med 80mm diameter, helst en nylonspinner evt. med metall bakplate. Propellakselen er ca. 8mm i diameter. Noen som vet hvor man får tak i en sånn? Finner ingenting! Takk for alle svar! Kristoffer
    Kristoffer Rosmo
    Vingtor RC Klubb
    Great Planes Super Sportster 40
    SebArt Wind S110
    Clik 2.0

rcpro.no har kansje den spinnern du trenger

Comment

Esprit Tech/Model 1.321.729.4287
      Anders Eiebakke
      90078513

Comment

Hei
        Hvis du ikke finner noe her på berget, så er Wolgang Lorentz (Modelltechnik) en mulig kilde han har mye forskjellig. Eksempel :
        520

GFK-Spinner mit Alu-Gegenplatte, Spinnerfarbe weiss

Durchmesser: 80 mm, Gewicht: 45 g

Lieferumfang: GFK-Spinner mit Alu-Rückplatte

26,80
        www.ofremmi.info

Comment

Originally posted by patternplanes View Post
          Hei!

Trenger en to-blads spinner til en modell med 80mm diameter, helst en nylonspinner evt. med metall bakplate. Propellakselen er ca. 8mm i diameter. Noen som vet hvor man får tak i en sånn? Finner ingenting! Takk for alle svar! Kristoffer
          Jeg leitet litt nå men finner ikke spinner Ø80 i plast jeg heller, men hvis du ikke finner det du er på jakt etter så fant jeg et par alternativ hvis det går da.

elefun.no - Radiostyrt hobby
          Bare flygreier: )

Comment

Du skulle vel ha plast, men RCNET har sansynligvis Norges billigste aluspinnere.
            http://rcnet.no/b2b/product_info.php...roducts_id=539
            EF 60" Edge. Torque.
            EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
            3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
            CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
            Multiplex FunCub XL on floats.
            Jeti DS-16

Comment

billige aluminiums spinnere på hobbycity http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...0inch_diameter
              Ole Kr Follstad

BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
              PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
              EF Extra 300 60"
              EF Extra 300 104" Eme120
              GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
              ESM Bearcat, NGH 38cc
              Phoenix p51D Mustang, Dle55
              Phoenix K8b, 1:2,5 6m
              Hangar 9 Piper cub 1\4
              Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

Comment

Spinner

Koster vel ikke skjorta denne her heller: http://www.throttlestore.com/fly_til...m.aspx?lang=NO
                Koster sikkert minst like mye å få den tilsendt

Ang plastspinnere, så skal man være obs på kvaliteten. I plast, kan noen være så sprø at de går i stykker på første oppstart. Denne skal visst være passe myk så den hverken brister eller blir skjev (ubalansert).

Ang aluspinnere, så finnes det en rekke kvaliteter. De fleste som tilbys er støpte spinnere. Dette er for så vidt ok når det gjelder små spinnere. Men større spinnere bør være CNC maskinerte. Hvis ikke så er det lett for at de er ubalanserte og det er selvsagt ikke bra.
                Denne tror jeg er CNC maskinert: http://www.throttlestore.com/fly_til...m.aspx?lang=NO

RCModeller

Comment

Ok, det finnes jo mange spinnere som er 82mm og 75mm. Ser det rart ut om det stikker ut 1mm overalt? Om dette ikke gjør noe så kjøper jeg meg nok en 82mm fra f.eks Norwegian Modellers. Esprit model har en 80mm glassfiberspinner, men der må man skjære ut "hull" for propellen selv, noe jeg aldri har gjort selv. Er det bra å ha glassfiberspinner på en elektromodell? Noen mener i allefall disse metallspinnerne som f.eks. TruTurn blir for tunge. Er 8mm standard diameter på hullet i bakplata? Tror ikke om jeg kjøper 82mm det vil syns godt om man ser forfra eller ned på modellen? Om det ikke er noe problem blir det nok 82mm Kristoffer
                  Kristoffer Rosmo
                  Vingtor RC Klubb
                  SebArt Wind S110
                  Clik 2.0

Comment

Mange varianter spinnere...

-Har nettopp fått sendingsbekreftelse på en litt spesiell spinner ifra disse gutta, verd å sjekke.....! De har iallfall mange varianter av spinnere og ikke minst metriske mål som f,eks en 4" spinner er ikke 100mm som mange sier, -den er 101,6 mm, i mitt tilfelle ville en 4" spinner stikke utenom cowling mens en på 100 mm vil være 100% fit....
                    Butikken er Czechisk men har engelsksproklig side.. hvis dere ikke er gode i tjekisk da.. http://www.rcshop.eu/spinners-for-st...id=46&sort=20a
                    NB. De virker svært greie å handle med.. Paypal er ett must..
                    John Arne Sagøy
                    Scale Warbirds of Norway
                    Trønderbataljonen
                    www.scalewarbird.org
                    No guts, no glory

Comment

Takk for link, fant ut at riktig spinnerdiameter er 75mm, handla en nylon spinner med alu bakplate fra IMPX.
                      Kristoffer Rosmo
                      Vingtor RC Klubb
                      SebArt Wind S110
                      Clik 2.0

Comment

Working...
                      X