Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Trenger en to-blads spinner til en modell med 80mm diameter, helst en nylonspinner evt. med metall bakplate. Propellakselen er ca. 8mm i diameter. Noen som vet hvor man får tak i en sånn? Finner ingenting! Takk for alle svar! Kristoffer
Kristoffer Rosmo
Vingtor RC Klubb
Great Planes Super Sportster 40
SebArt Wind S110
Clik 2.0
Trenger en to-blads spinner til en modell med 80mm diameter, helst en nylonspinner evt. med metall bakplate. Propellakselen er ca. 8mm i diameter. Noen som vet hvor man får tak i en sånn? Finner ingenting! Takk for alle svar! Kristoffer
Jeg leitet litt nå men finner ikke spinner Ø80 i plast jeg heller, men hvis du ikke finner det du er på jakt etter så fant jeg et par alternativ hvis det går da.
Ang plastspinnere, så skal man være obs på kvaliteten. I plast, kan noen være så sprø at de går i stykker på første oppstart. Denne skal visst være passe myk så den hverken brister eller blir skjev (ubalansert).
Ang aluspinnere, så finnes det en rekke kvaliteter. De fleste som tilbys er støpte spinnere. Dette er for så vidt ok når det gjelder små spinnere. Men større spinnere bør være CNC maskinerte. Hvis ikke så er det lett for at de er ubalanserte og det er selvsagt ikke bra.
Denne tror jeg er CNC maskinert: http://www.throttlestore.com/fly_til...m.aspx?lang=NO
Ok, det finnes jo mange spinnere som er 82mm og 75mm. Ser det rart ut om det stikker ut 1mm overalt? Om dette ikke gjør noe så kjøper jeg meg nok en 82mm fra f.eks Norwegian Modellers. Esprit model har en 80mm glassfiberspinner, men der må man skjære ut "hull" for propellen selv, noe jeg aldri har gjort selv. Er det bra å ha glassfiberspinner på en elektromodell? Noen mener i allefall disse metallspinnerne som f.eks. TruTurn blir for tunge. Er 8mm standard diameter på hullet i bakplata? Tror ikke om jeg kjøper 82mm det vil syns godt om man ser forfra eller ned på modellen? Om det ikke er noe problem blir det nok 82mm Kristoffer
Kristoffer Rosmo
Vingtor RC Klubb
Great Planes Super Sportster 40
SebArt Wind S110
Clik 2.0
-Har nettopp fått sendingsbekreftelse på en litt spesiell spinner ifra disse gutta, verd å sjekke.....! De har iallfall mange varianter av spinnere og ikke minst metriske mål som f,eks en 4" spinner er ikke 100mm som mange sier, -den er 101,6 mm, i mitt tilfelle ville en 4" spinner stikke utenom cowling mens en på 100 mm vil være 100% fit....
Butikken er Czechisk men har engelsksproklig side.. hvis dere ikke er gode i tjekisk da..http://www.rcshop.eu/spinners-for-st...id=46&sort=20a
NB. De virker svært greie å handle med.. Paypal er ett must..
John Arne Sagøy
Scale Warbirds of Norway Trønderbataljonen www.scalewarbird.org
No guts, no glory
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment