Announcement

Collapse
No announcement yet.

MI (Modellflyinformasjon) kom i posten i dag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg leser så øyet blir stort og vått. Stor nostalgi fra side 18.
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

    Comment


    • Re: MI (Modellflyinformasjon) kom i posten i dag.

      Dette bladet har blitt jæ+++++g bra.

      Comment


      • Knallbra utgave denne gangen også
        Kenneth Kåsereff

        I hangaren:

        Masse seilfly
        Masse Pattern/F3A
        Masse depron
        Haugevis med prosjekter

        Og alt flyges med JR selvsagt

        Comment


        • Vi må følge på med superlativene. Er det riktig skrevet
          Nå kan man jo også bestille bladet for kun 275 kr. Røverkjøp spør du meg. Det er knapt 2 fremedspråklige blader kjøpt på Narvesen.
          Stå på Jon. Dette er konge, nå mangler det litt tips å triks sider om bygging og flygning.
          Mvh Andreas
          Stevensaero, glede i noen balsaflak.
          PCM.at mye glede i litt carbon
          Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

          Comment


          • Takk! Da sier vi det sånn at du skriver tips & triks om bygging til nr 6 da

            Ang. abonnement, så har det vært en mulighet en stund, men det har ikke vært markedsført noe før nå. For medlemmer av NLF er det gratis, dvs. det er bakt inn i medlemsavgiften.
            MVH

            Jon Gunnar Wold

            Comment


            • Det jeg ønsker meg av bladet et at vi i fremtiden får muligheten til eks via medlemssidene og laste ned tidligere utgaver som pdf i et arkiv.
              tenk på de som kommer inn nye i hobbyen. de før bladene som kommer ut, men går glipp av mye omtaler og tester, triks osv fra tidligere nummer.

              videre kaster jeg meg med på det at vi burte få inn flere sider med omtaler og tips osv. savner stort sidene som var for noen år siden under betegnelsen down under..

              la dette bli en oppfordring til oss alle som brenner inne med litt skrivekløe om å sende inn stoff osv...
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

              * Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

              Comment


              • Helt enig der, stadig søkt etter en eller annen .pdf av disse. Smått frustrerendes at det ikke finnes, men igjen - det er kanskje for at det skal lokke litt ekstra å være NLF medlem..?

                Hm. Ut å se om det har kommet noe her.. hjemmekontor er fint i drittvær..
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Det fins vel allerede det.. bare leite litt på NLF.no

                  MI nr 4 er i posten | Norges Luftsportforbund

                  Ser ut som det er begynt med å legge ut PDF'er fra 3. utgave av MI, så det blir nok en trend som fortsetter.
                  Thomas Kristensen (30)
                  Oslo, Grefsen

                  Radio: Spektrum DX6i & DX8
                  Ultra Micro: Mange forskjellige
                  Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                  Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                  Comment


                  • Originally posted by alflovvold View Post
                    Helt enig der, stadig søkt etter en eller annen .pdf av disse. Smått frustrerendes at det ikke finnes, men igjen - det er kanskje for at det skal lokke litt ekstra å være NLF medlem..-)
                    Det er jo det jeg mener selvfølgelig skal det være en fordel og være medlem, men bladene kunne jo eksempelvis ligget innenfor en innlogging på medlemssidene osv, vi har jo alle brukernavn osv via dagens melvin...
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

                    * Flyr divserse planker og noen visper.
                    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                    Comment


                    • Re: MI (Modellflyinformasjon) kom i posten i dag.

                      En formidabel jobb av ny redaktør. All ære der. Ryddig og gjennomført.

                      Også må den enkelte modellflyger også vise interesse og sende stoff om man ønsker ett fyldig blad.

                      Mvh
                      Alf
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • Det er et høna/egget problem om vi skal tilby gamle blader som gratis PDF til alle, på den ene siden er det at kun medlemmer får bladet et insentiv for å være medlem, men om vi ikke lar ikke-medlemmer få se hva vi holder på med, hvordan får vi medlemmer?

                        Det skal sies at den PDF'en av nr 3 kun er en nødløsning, jeg måtte ha mulighet til å vise potensielle medlemmer, annonsører og abonnenter eksempel på et blad. Det å generere en web-vennlig PDF for nedlasting er veldig 90-talls, så det vil ettervhert bli en bla-løsning ala det søsterbladet Flynytt bruker: Les Flynytts papirutgave på nett - Flynytt
                        Forrige redaktør mistet alle MI-filer i en backupkrise i 2011, så utgaver før 4/2011 finnes ikke digitalt. Og blader fra Terjes tid ble dessverre borte med han. Nå har vi investert i en mediaserver på 3TB for å ta vare på historien på en proff måte. Så snart vi får på plass en løsning (noen frivillige som vil hjelpe?) så vil gamle blader bli tilgjengelige digitalt.

                        Det vil trolig også komme en iPad-løsning, Flynytt har akkurat lansert sin. Om jeg har forstått det riktig så får abonnenter/medlemmer digital versjon gratis eller veldig billig, også kan alle andre kjøpe enkeltutgaver. Når Flynyttredaktøren har gått opp løypa så hiver nok MI seg på samme løsning.

                        Takk også for alle hyggelige kommentarer, det er veldig gøy at bladet fenger
                        Last edited by Jon Wold; 19-10-12, 18:46. Reason: La til info om mediaserver
                        MVH

                        Jon Gunnar Wold

                        Comment


                        • Min mening er at det har blitt for mye annonser i bladet.. jeg syntes bladet har tapt seg.. men bare min mening..

                          så de som ikke vil ha eller ønsker å eie et apple produkt skal ikke kunne få dette digitalt? ikke bra..
                          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                          carl goldberg ultimate
                          DJI S900
                          piper pawnie el kjærre


                          Futaba 14SG
                          diverse epp tjafs
                          Per-Egil Furuseth

                          Comment


                          • En nettløsning for PDF'er er ikke apple-spesifikk, og det vil komme først. Det skal ikke være et krav å ha Applegadgets, jeg har ikke det jeg heller
                            MVH

                            Jon Gunnar Wold

                            Comment


                            • MI (Modellflyinformasjon) kom i posten i dag.

                              Originally posted by GTI20 View Post
                              Min mening er at det har blitt for mye annonser i bladet.. jeg syntes bladet har tapt seg.. men bare min mening..

                              så de som ikke vil ha eller ønsker å eie et apple produkt skal ikke kunne få dette digitalt? ikke bra..
                              Hver sin mening. Jeg tåler litt annonser for å kunne få tilsendt et så bra blad!

                              Meget fornøyd med de senere nr av bladet!
                              Ola G Bråten -77
                              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                              3DHS Slick 89" Q80-8m
                              Jeti DS-16

                              Comment


                              • Da jeg har hatt anledning til å lese både den svenske og den danske utgaven av medlemsblader så må jeg si at den norske nok ligger minst en divisjon over.

                                At det er annonser ser jeg som bare positivt, det er ikke for mye etter min mening. Stoffmengden og bredden synes jeg er bra. At noen grupper kan være underrepresentert i stoffmengde skyldes ikke MI men bidragsyterne.

                                Det er også positivt at dette forumet og MI/Modellflyseksjonen samarbeider - det vil over tid bidra til flere medlemmer i NLF og samtidig bidra til flere positive diskusjoner her. (Må innrømme at jeg har vært forbannet på dette forumet i blant )

                                Lykke til Jon - snart kommer årsrapporten fra F3A
                                Espen Kvien
                                Gruppeleder F3A
                                Vingtor RC Club
                                f3a.norge@gmail.com

                                Mange fly og mye moro

                                Comment

                                Working...
                                X