If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Scale Warbird og Tr.heim modellflyklubb kommer allerede nå med datoer for Warbird Weekend 2007, nemlig lørdag 25 og søndag 26 august. Kommer med mere info etter hvert på denne tråden!
Følg også med på www.scalewarbird.org Kom gjerne med spørsmål ang. stevnet via denne tråden!!
Hallo spitfire.
Er vel samme reglene som for i år, at deltagende fly skal ha militær merking? Trenger vel ikke være brukt i en av verdenskrigene. Bare slik at folk vet hva de skal bygge i vinter. Så håper vi på enda flere folk neste år.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Nå har jeg nettopp snakket med en som har retrofittet en full size Pilatus med moderne våpensystemer. Så da har jeg tenkt å montere mitraljøser på min Piper Cub og sette kursen for Trondheim i august
Alle fly som har eller har hatt militær bakgrunn er velkomne,tror faktisk at jeg har sett at US Airforce bruker Extra som acrotrainere i enkelte tilfeller, da selvsagt med "Stars and Bars" og grønn camo.
Cub med mitralijøser er ok, vi har en som flyr oppe til oss som har det samt raketter med drivenhet (og elektisk tenning) under hver vinge som fyrer!!
Skjønner at jeg må gjøre en kraftig mod på Cub'n, kanskje et par Sidewinder misiler Med litt flaks har jeg også DC-3'n og Mustangen klar, så da blir det kanskje 3 fly med til Trondheim
C47 Dakota høres svært spennende ut, likedan Mustang!, -er de store?
Jeg selv holder på med en KMP spitfire mk.XIV vs 184 cm. saito 180.
Har også en Mustang P51D 1/5 skala ifra Top Flight som skal være klar til våren. Håper at jeg rekker å få ferdig en F-6F Hellcat også, den er av type CMP og har et vingespenn på 70" (177cm) har en saito 125 som skal monteres.
Dak'n er Top Flite sin 1:14 sport scale, vingespenn 210cm. Modellen er ferdig bygget, med 2 stk OS 52 FS, men jeg har nå ventet i over 2 måneder på et FliteMetal kit fra Ed Clyman i Houston/USA. Men i dag lå pakka på kjøkkenbordet da jeg kom hjem fra jobb Så da blir det å teste ut FliteMetal for første gang...
Mustangen er også et Top Flite kit, skala 1:5, mao maken til den du har. Mustangen er vinterens prosjekt og planlegges ferdig til snøen går... Som det fremgår av flere andre tråder er jeg fortsatt usikker på motorvalget til stang'n, men heller pt mot Moki 45...
Jepp, spennende og fortsatt mange timer på byggerommet. Men det er jo det eneste fornuftige stedet å tilbringe vinteren.
Er litt redd Dakotaen blir en twin-pylon-racer fremfor en dorsk gammel dame (vekt/vingebelastning), men det vil jo tiden vise. Har stor tro på Mustangen, den bør bli like "koselig" å fly som cub'n.
Tyor, du kan jo gi oss et diskret hint når DVD'n er tilgjengelig
Det er jo bare toppers at du stiller med en 1/5 skala P51D, fikk foresten tak i hovedlegger ifra Sierra, ser faktisk bedre ut enn robart og svært robuste, skal være testet til 40 pound ca 18 kg. Skal ta bilde å legge ut!!
John Arne Sagøy
Scale Warbirds of Norway Trønderbataljonen www.scalewarbird.org
No guts, no glory
Jeg har Robart sitt P-51 understell, med støtdemper. Så vidt jeg har forstått av diverse tråder så er det innfestningen i vingen som er det svake punktet og ikke selve understellet. Satser derfor på en forsterkning og myke landinger. Dessuten satser jeg på å komme under 40 pund Legg gjerne ut bilder, nysgjerrig på hvordan de ser ut i forhold til Robart.
Til de som har tenkt seg til Trondheim 25 og 26 august neste år Så anbefales DVD'en fra årets Warbird Weekend som oppvarming.
For de som ikke har bestemt seg for fly eller er usikre så defineres Warbird som alt som er brukt i aktiv strid også ubevæpnet som OP fly eller foto rec og også det som er brukt for å trene piloter.
AT6 f eks er jo kjent som the poor mans warbird. Selv flyr jeg uten betenkeligheter BU 133 Jungmeister. Den var sentral i opplæring av tyske piloter osv osv.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment