Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siste flytur for Jupiteren min

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    bare ett tips jeg gjorde med en carosel fra samme produsent . den også knakk der fremme, og etter gjentette reperasjoner med glassfiber (var det flyet jeg lærte og fly med) som ikke holdt fordi den hadde vanskelig med å feste ordentlig på plastikken. tok jeg 4 tynne aluminiumsplater, la en på hver side over bruddet borret hull og satte i pop nagler. Det holdt kjempe lenge helt til jeg traff med snuta først i vannet på ett sjø stevne. trykket som ble på fronten til flotørene gjorde at den knakk igjen og motor og mottaker gikk til bunns . har fortsatt kropp og vinge og har flere ganger tenkt på og bygge opp igjen snuta selv
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #17
      Ja takk, det var et fint forslag. Det holder vettu Nå har jeg prøvd med glassfiber, men er redd det ikke holder. Da skal jeg jammen prøve med aluminiumsplater sånn du gjorde. Men blir ikke flyet snart for tungt der framme da
      ?
      Ny uerfaren helipilot

      Comment


      • #18
        på mitt fly så knakk det rett over framkant på vingen, og det skal en del vekt til der for å forandre tyngdepunktet. Tror ikke en 1-1,5mm aluminiums plate er så mye tyngre en ett tykt lag med glassfiber faktisk.

        Fungerte i hvertfall fint for meg og det så ikke så ille ut heller. Hvis man vil ha det fint kan man jo sparkle litt i kantene på platen slik at man får en fin overgang, og så lakkere
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          ja vel

          Ok da prøver jeg det. Takk for tipset :P
          Ny uerfaren helipilot

          Comment

          Working...
          X