Da var det gjort. 1. krasjen med rc-fly.
Flyet var mitt første og absolutt ikke det siste.
Lå opp ned i et 45 til 60 graders stup på full gass og skulle dra negativ-G ut av stupet da høyderoret nektet å lystre. Rakk ikke gjøre noe før det traff åkeren.
Ulykkesetterforskningen viste at det var clipset som festet servostaget til roret som hadde knukket.
Bildet viser hvordan jeg fant flyet. Motoren måtte selvfølgelig graves opp av jorda etterpå. Alt som berget var 2 servoer og muligens mottaker. (har ikke testet denne i ettertid) =)
- Man må jo gjøre ting årntli når man først skal krasje=)=)
Flyet var mitt første og absolutt ikke det siste.
Lå opp ned i et 45 til 60 graders stup på full gass og skulle dra negativ-G ut av stupet da høyderoret nektet å lystre. Rakk ikke gjøre noe før det traff åkeren.
Ulykkesetterforskningen viste at det var clipset som festet servostaget til roret som hadde knukket.
Bildet viser hvordan jeg fant flyet. Motoren måtte selvfølgelig graves opp av jorda etterpå. Alt som berget var 2 servoer og muligens mottaker. (har ikke testet denne i ettertid) =)
- Man må jo gjøre ting årntli når man først skal krasje=)=)
Comment