Så bar det ivegen på jomfrutur med Graupner Extra 300L . RCV120 SP i nesa med en 18/10 propell. Flyet tar av greit , virker bra balansert og i trim , par knepp på høyderoret og alt er fryd og gammen ...
klatrer oppover med doningen. flyr noen sirkler , flyet reagerer fint på stikkene. joda , har litt " rockefot", det er jo tross alt første gang jeg flyr en så stor modell. Flyet har nå bra med tabbehøyde , på tide å slakke litt på gassen og se hvordan det er å håndtere i litt saktere fart ... oj,oj.. flikka flakk, Denne birdien flikker når hastigheten blir for lav ja... , trotler opp noe igjen og får tilbake kontroll. Flyr noen runder til men motoren begynner å gå litt for varm nå tror jeg , er ikke den helt samme spruten på den som ved takeoff .
Bestemmer meg for å ta den ned igjen før det er stans i maskinen .
Lite vind på bakken , men det tar godt i flyet litt oppe i lufta. får medvind i siste sving før landing , har slakket av litt for mye på trottle, maskina flikker , gir trottle igjen , for å få tilbake kontroll... så skjer det .. host, host... motorstopp, flikka flakk, staalout.. stuper for å øke farten , men denne birdien er tung... klarer ikke å få fart nok , bakken kommer fortere og fortere ... det blir utelanding på pløya ja .... drar febrilsk høyderor de siste meterene , men har ikke fått nok fart , så det blir litt nosedive i pløya ... punk.... The Trigger is DOWN !!! Ned å se på skadene .... AUDA... hjulgangen ble jo rippa rett ut av skroget og hele nese partiet er skilt fra resten av kroppen rett foran cocpit. hmmm.... ikke en skramme på vinger eller resten av kroppen, canopy like hel, cowling uten skrammer , propellen er like fin ... meget pent og pyntelig brudd i skrog rett bak fremre vingeinnfesting. Bare å ta fram limet .....
Blir antagelig en større motor ved neste flight.. RCV120 SP var bare bare akkurat stor nok til denne maskina. Får ta skylda for utelandinga , dette var første tur med underliggende/midt montert ving og en så stor tung modell. Bedre lykke neste gang ..
-Exlex-
klatrer oppover med doningen. flyr noen sirkler , flyet reagerer fint på stikkene. joda , har litt " rockefot", det er jo tross alt første gang jeg flyr en så stor modell. Flyet har nå bra med tabbehøyde , på tide å slakke litt på gassen og se hvordan det er å håndtere i litt saktere fart ... oj,oj.. flikka flakk, Denne birdien flikker når hastigheten blir for lav ja... , trotler opp noe igjen og får tilbake kontroll. Flyr noen runder til men motoren begynner å gå litt for varm nå tror jeg , er ikke den helt samme spruten på den som ved takeoff .
Bestemmer meg for å ta den ned igjen før det er stans i maskinen .
Lite vind på bakken , men det tar godt i flyet litt oppe i lufta. får medvind i siste sving før landing , har slakket av litt for mye på trottle, maskina flikker , gir trottle igjen , for å få tilbake kontroll... så skjer det .. host, host... motorstopp, flikka flakk, staalout.. stuper for å øke farten , men denne birdien er tung... klarer ikke å få fart nok , bakken kommer fortere og fortere ... det blir utelanding på pløya ja .... drar febrilsk høyderor de siste meterene , men har ikke fått nok fart , så det blir litt nosedive i pløya ... punk.... The Trigger is DOWN !!! Ned å se på skadene .... AUDA... hjulgangen ble jo rippa rett ut av skroget og hele nese partiet er skilt fra resten av kroppen rett foran cocpit. hmmm.... ikke en skramme på vinger eller resten av kroppen, canopy like hel, cowling uten skrammer , propellen er like fin ... meget pent og pyntelig brudd i skrog rett bak fremre vingeinnfesting. Bare å ta fram limet .....
Blir antagelig en større motor ved neste flight.. RCV120 SP var bare bare akkurat stor nok til denne maskina. Får ta skylda for utelandinga , dette var første tur med underliggende/midt montert ving og en så stor tung modell. Bedre lykke neste gang ..
-Exlex-
Comment