Unconfigured Ad

Collapse

corsair rett ned på full gass

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

The bent wing bitch is back

så nå gjelder det å se om den flyr igjen
    Attached Files
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

Jøss, har du satt sammen det fanget med ved igjenn? Vel vel, jeg krysser fingrene og håper det går som på skinner.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

tørr nesten ikke fortelle hvordan jeg gjorde det, brukte faktisk bare 3 kvelder . kappet vekk hele snuta rett forran vingen. kroppen er jo bygget opp slik at den er firkantet inni or så ligger det spanter som er planket slik at den blir rund utenpå. laget ett "firkantet rør" av fire krysfiner plater som passet inni kroppen. de går da bak til midt på vingen. limte så det inn. la på blå isopor på sidene som jeg skjæret og pusset slik at jeg fikk den runde formen igjen. også bare trekte jeg rett på isoporen med oracover. firewallen sitter da limt og skrudd fast i enden på finer firkanten. Det geniale er at hvis isoporen ikke er helt jevn. bruk litt ekstra varme og trykk når du legger oracoveren på så glatter du den ut . Vingen var bare knekt i en bygge skjøt så der laget jeg bare to nye vinge bjelker limte det sammen også fylte jeg tomrommet med fugeskumm, for å stive opp. Det hele ble ikke så kjempe pent men var ikke det som var meningen heller. Mest å teste ut noen teknikker og selvfølgelig se om jeg fikk det til å fly igjen. har nå montert radio utstyret og hvis det ikke blir regn så blir det prøvetur i morra.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        + diverse små ting

Comment

• Vingemutteren
          • Jul 2002
          • 2421

Og den bør du helst raportere fra, eller så ligger du syltynt ann her på forumet.
          Den reperasjons teknikken din på kroppen hørtes spennende ut, hvordan ble vekten etter på?
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

Originally posted by Vingemutteren
            Og den bør du helst raportere fra, eller så ligger du syltynt ann her på forumet.
            Den reperasjons teknikken din på kroppen hørtes spennende ut, hvordan ble vekten etter på?

DEt som bekymrer meg er at flyet faktisk ble baktungt etterpå Sier vel litt om tyngden på veden til vmar Kommer raport her etter prøveturen.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

Har nå hatt prøvetur og flyet fløy det. og i hvertfall ikke noe dårligere en før .

Men det ble bare en liten tur. var uheldig under landind og flyet flikket nedi med ene vingen og så brakk den igjen der jeg hadde reparert den. Noe den burde tålt så jeg hadde helt klart ikke gjordt bra nok arbeid. Men den er allerede på liming igjen og skal etterpå forsterkes litt mere, så blir det ny tur i morgen . Har nå fått ett sett med Retracts så kanskje jeg skal prøve å montere de også. blir jo ett slik ekspriment fly dette
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              + diverse små ting

Comment

• madona
                • Nov 2005
                • 115

Originally posted by tyor
                Har nå hatt prøvetur og flyet fløy det. og i hvertfall ikke noe dårligere en før .

Men det ble bare en liten tur. var uheldig under landind og flyet flikket nedi med ene vingen og så brakk den igjen der jeg hadde reparert den. Noe den burde tålt så jeg hadde helt klart ikke gjordt bra nok arbeid. Men den er allerede på liming igjen og skal etterpå forsterkes litt mere, så blir det ny tur i morgen . Har nå fått ett sett med Retracts så kanskje jeg skal prøve å montere de også. blir jo ett slik ekspriment fly dette
                Hei hvordan går det med corsairen, har en selv som flyr som ei f...e. Den steiler får rare bevegelser har fått den ned på jul 2 ganger og 2 kræsj lurer på årsaken (elekroniken er i orden)

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

corsairen er historie desverre. den var veldig flsom på hyderoret selv med minimale utslag. mulig angrepsvinkelen ble feil etter en reperasjon. endte i hvertfall rett i åkeren
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  + diverse små ting

Comment

• Eagle
                    • Jan 2006
                    • 1299

Slenger meg på Corsair bølgen her. Jeg hadde en Corsair fra Flair, en nydelig ARF modell, med OS 108 med Pitts potte. Den fløy helt nydelig, men det var etter at jeg fant ut at balanse punktet burde ligge 3cm foran det som var angitt. Flyet døde på Fagernes Flyshow etter en roll, da hele innmaten i flykroppen løsnet, og vingen falt av flyet. Det hele skjedde høyt oppe, og siden flyet var langt utpå isen, ble det til at jeg gav full gass, og torpederte det rett i stålisen. Snakk om missil. Etter en prat med selger, viste det seg at disse Corsairene hadde en produksjonsfeil nettopp med innmaten i flykroppen. Så Flair hadde iflg ham tilbakekalt de modellene. Jeg fikk aldri beskjed fra Flair

Blir nok en ny warbird når jeg har roet litt ned på jet og acro fronten.
                    Knut Erik
                    But it flies, so who cares??
                    www.torqueroller.com
                    Steikje galen
                    www.skalamodellflyklubb.no
                    www.teamflyingcircus.com

Comment

• madona
                      • Nov 2005
                      • 115

Har limt min nå så vis den flyr som en f...e ved neste tur så blir det bål får ta med meg pølser i tilfele.

Comment

• madona
                        • Nov 2005
                        • 115

Originally posted by Eagle
                        Slenger meg på Corsair bølgen her. Jeg hadde en Corsair fra Flair, en nydelig ARF modell, med OS 108 med Pitts potte. Den fløy helt nydelig, men det var etter at jeg fant ut at balanse punktet burde ligge 3cm foran det som var angitt. Flyet døde på Fagernes Flyshow etter en roll, da hele innmaten i flykroppen løsnet, og vingen falt av flyet. Det hele skjedde høyt oppe, og siden flyet var langt utpå isen, ble det til at jeg gav full gass, og torpederte det rett i stålisen. Snakk om missil. Etter en prat med selger, viste det seg at disse Corsairene hadde en produksjonsfeil nettopp med innmaten i flykroppen. Så Flair hadde iflg ham tilbakekalt de modellene. Jeg fikk aldri beskjed fra Flair

Blir nok en ny warbird når jeg har roet litt ned på jet og acro fronten.
                        Vet du hvor balanse punktet skal vere? da jeg ikke er sikker på det vet at det skal vere langt fram, det er det å men kansje ikke langt nok

Comment

• Eagle
                          • Jan 2006
                          • 1299

Balansepunktet varierer vel kanskje fra modell til modell, men mitt balansepunkt endte opp ganske langt frem i forhold til hva jeg vanligvis bruker. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg flyttet det noen cm lenger frem enn det du har nå, det er lettere å fly et fly som er fremtungt, enn et som er baktungt. Sett et merke 1/3 inn på vingen fra forkantlisten, og legg deretter balansepunktet noen cm lenger frem. Så prøver du deg frem.

Blir spennende å se hvordan det går.Tror uansett det kommer til å bli bedre.
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

Comment

• Joa
                            • May 2006
                            • 51

VMAR er noe dritt

Hadde en VMAE extra 300 som var helt ubrukelig, tungt som et blysøkke og ustabil som en sprøytenarkoman. Gikk greit på full gass,men alt utenom dette var bare dritten. Fikk ca fem turer med denne før den gikk i bøtta.

Comment

• extracap
                              • Feb 2006
                              • 556

men når det gjelder corsair`n er det ett nydelig fly,har hatt tre stykker
                              selv.
                              ett fra kyosho og ett fra pilot + ett jeg ikke husker ,men den fra kyosho
                              var meget godt å fly.
                              men det er jo slik med denne hobbyen har du fløyet en stund med ett fly går du litt lei av flyet og tar da større sjanser og med fatale utfall,så jeg
                              har ikke noen corsair lenger

mvh geir
                              Mvh Geir Mogstad
                              ---------------------------------------
                              slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

• madona
                                • Nov 2005
                                • 115

Skal legge i noe mere vekt foran så får vi se om det blir flere turer.

Comment

Working...