Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM Katana 40 Freestyle - pulverisert....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har satt do itn på lading, så det blir en tur til eikrem i morra, må nesten benytte den muligheten, så lenge det varer..
    Hans P Førde

    Comment


    • #17
      Glitch

      Først og fremst min dype medfølese! Er litt usikker på hva som menes med "glitch", men opplevde i helgen noe som kanskje kan karakteriseres som "gremlins" eller gjerne "glitch". I en lowpass med Stryker'n gjorde flyet en selvvalgt øvelse, nemlig en kvikk nedrorsøvelse. (Uten stikke-input fra min side) Det ble bråstopp, men løssnø berget det hele. Rimelig kjipt når dette fører til totalhavari, eller pulverisering, og særlig på kostbare modeller som ikke har gjort nytta si ennå...

      Mvh
      Petter
      http://www.phoenix-rc.org/
      http://www.glamdalrck.net
      http://www.scalewarbird.org/
      ---------------------------------------------------
      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

      Comment


      • #18
        Fikk høre på isen at glitch er noe som skjer kun med pcm mottakere, og som låser alle rorene i en posisjon. Må slå av/på sender for å "låse opp". Er vell kanskje dette som har skjedd med meg.
        Tore

        www.skalamodellflyklubb.no

        Comment


        • #19
          Lurer på hva det er vi har kalt for "glitch" i alle år, hvis dette kun er pcm mottakere jeg. Hehe
          Geir Amund Lindberget

          Comment


          • #20
            trodde pcm mottakere skulle motvirke glitch
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #21
              Jeg aner egentlig ikke hva glitch er i rette forstand. Men har hørt fra de "proffe" gutta, at når modellen fryser servoene, kaller de det en glitch. Og at dette er noe man kun opplever med nettopp PCM mottakere.
              Mulig jeg er helt på bærtur. Har iallefall selv sett jet modeller som har låst seg, og gått i bakken, og da har de skyldet på glitch. Failsafe skal vistnok da være tingen.
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

              Comment


              • #22
                Ja det stemmer sikkert. har alltid trodd at glitch var når servoene plutselig gjør bevegelser som du ikke gjør på stikkene. som da både kan være forstyrrelser for eks. nok om det.

                er i hvertfall utrolig kjedelig når slike ting skjer.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #23
                  Har selv alltid trodd glitch var som andre trodde...servoer som rykker som i en forstyrrelse..At flyet plutselig kan få noen nykker du ikke har gitt flyet beskjed om å gjøre..Men egentlig tror ikke jeg et fly som har bestemt seg for å styrte bryr seg noe nevneverdig om det fikk en glitch, glatch eller en vanlig forstyrrelse..krasjer gjør det åkkesom
                  Hans P Førde

                  Comment


                  • #24
                    Glitch - Wikipedia

                    A glitch is a short-lived fault in a system. The term is particularly common in the computing and electronics industries, and in circuit bending, as well as among players of video games, although it is applied to all types of systems including human organizations. The term derives from the German glitschen, meaning 'to slip.'

                    In electronics, a glitch is an electrical pulse of short duration that is usually the result of a fault or design error, particularly in a digital circuit. For example, many electronic components such as flip-flops are triggered by a pulse that must not be shorter than a specified minimum duration, otherwise the component may malfunction. A pulse shorter than the specified minimum is called a glitch. A related concept is the runt pulse, a pulse whose amplitude is smaller than the minimum level specified for correct operation, and a spike, a short pulse similar to glitch but often caused by ringing or crosstalk.

                    In video games, a glitch is a term used by players to indicate a bug or programming error of some sort. It may refer to either a helpful or harmful error, but never an intended behavior. A programming error that makes the game freeze is often referred to as a glitch, as is an error that, for example, gives the player 100 lives automatically. The occurrence of some glitches can be replicated deliberately by doing certain tasks in a certain order. For example, the Missingno., 'M, and Glitch City glitches in the Pokémon series follow this principle. The Mew glitch also works on the same principle.

                    The practise of exploiting glitches in video games is known as "glitching." For example, in an online game someone may use an error in the map to get an advantage. This is sometimes considered cheating, but sometimes just considered part of the game. It is often against a game's TOS (Terms of Service) and will be punished if discovered.

                    Sometimes glitches will be mistaken for hidden features. In the arcade version of Mortal Kombat, a rare glitch occasionally caused two characters to be mixed together. Most often, these were ninja characters, resulting in a semi-red ninja character with the name "ERMAC" (short for "error machine"). Upon discovering this, many players believed they had uncovered a secret character, when in fact they had only uncovered a programming bug. Due to the rumors surrounding the glitch, Midway did eventually include a red ninja character named Ermac as an official character in Ultimate Mortal Kombat 3, and he has subsequently appeared in other Mortal Kombat games, becoming an instant fan favorite.
                    €$p€n £

                    Her kunne det ha stått en laaang skryteliste....

                    Comment


                    • #25
                      Tydelig at det er endel forvirring, fantasier og ønsketenkninger om hva en glitch egentlig er..
                      For å gjøre det enkelt..

                      En glitch er et kortvarig bortfall eller forstyrrelse av signal....

                      Når flyet gjør noen "nervøse rykninger" som ikke skyldes vind eller feil på mekanikk så er dette glitch.. Dette er synlig for de med PPM mottagere... Da vet du at det er problemer med radioforbindelsen ("Vanlige" mottagere)..

                      For de som har valgt å bruke PCM, så maskerer mottageren denne glitchen og bruker forrige godkjente signal istedet. Du slipper dermed å få disse rykningene. Ulempen er at du ikke ser at det er dårlig signal el. signalfeil FØR det er for sent.
                      Mottageren prøver å dekode signalene i en gitt tid (somregel brukerdefinerbart mellom 0.25 sekunder og 1.25 sekunder) og dersom den ikke finner et gyldig signal, settes servoer til enten forutbestemte verdier for å få f#¤nskapen ned, eller i HOLD-mode.. Servoene låser, og neste stopp er terra firm..

                      Så enkelt er det..

                      MERK:
                      De som vet hva de holder på med når de bruker PCM, setter opp forutbestemte failsafe-verdier på servoer.. De som IKKE vet hva de holder på med setter somregel failsafe på HOLD...

                      Setter du modusen til HOLD og mister signalet, vil servoene bare bli stående i den siste godkjente posisjonen..
                      Har du en pylonracer og du mister signalet på veg opp igjen etter en highspeed lowpass vil denne kunne forsvinne l-l-l-l-l-a-a-a-a-a-a-a-a-n-n-n-n-g-g-g-g-t-t-t-t avgårde før motor kutter...

                      Det har skjedd to dødsulykker i England pg.a. at failsafe var satt til HOLD.. Modellen stakk av og traff mennesker på et helt annet sted...
                      Last edited by Alfalfa; 16-03-06, 10:34.

                      Comment


                      • #26
                        Da var det vell ikke en glitch jeg fikk, siden flyet først "danset" litt med vingene, noe jeg trodde kunne skyldes turbulens, og deretter satte kursen ganske brått nedover. Denne dansingen opplevde jeg rett før også. Det siste jeg gjorde mens jeg hadde kontroll var å legge inn en slakk venstresving med litt høyderor, nok til at flyet ville fløyet laaangt avgårde på "Hold"
                        Tore

                        www.skalamodellflyklubb.no

                        Comment


                        • #27
                          Når flyet "danser" litt, så vil vel jeg kalle det flere glitch på rad, eller kraftige forstyrrelser. Var vel sikkert mottakeren som bare bestemte seg for å ikke høre mer på senderen.
                          Geir Amund Lindberget

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by toremolt
                            Da var det vell ikke en glitch jeg fikk, siden flyet først "danset" litt med vingene, noe jeg trodde kunne skyldes turbulens, og deretter satte kursen ganske brått nedover. Denne dansingen opplevde jeg rett før også. Det siste jeg gjorde mens jeg hadde kontroll var å legge inn en slakk venstresving med litt høyderor, nok til at flyet ville fløyet laaangt avgårde på "Hold"
                            Jeg har opplevd det samme, og da var det faktisk dårlig kontakt i batterikabel.. Strømmen gikk ombord i flyet..
                            Og da hjelper det lite med failsafe også..
                            Sikker på at det ikke er en batterikontakt eller noe som satt løst?
                            Hvis mottager ikke er festet skikkelig kan denne røre på seg in-flight og nappe ørlite i ledningene.. Har du litt dårlig kontakt eller kjipe plugger, så er det meste gjort.. :|

                            Comment


                            • #29
                              Jeg fløy flyet omtrent slik de flyr passasjerflyene, helt rolig. Var i luften bare ca 2 minutt. Mottakeren var festet med heavy duty borrelås som ikke en gang løsnet når jeg krasjet. Batteriledningene har jeg hatt på plass for å sjekke om det var dårlig heft i dem, men de satt som støpt. Hvis det skulle ver pga strøm så må det være på-knappen, men denne var helt ny og av merke Futaba.

                              Siden jeg har lest så mye dritt om Hitec her inne var ingen kritiske deler Hitec på Katanaen. Sender var JR 3810 og mottaker Smc 19 eller noe i den dur. Regner med det var sistnevnte som spilte meg et puss.
                              Tore

                              www.skalamodellflyklubb.no

                              Comment


                              • #30
                                Ja ja var på eikrem i dag å flydde noen tanker med do itn...Nydelige forhold i dag.....
                                Attached Files
                                Hans P Førde

                                Comment

                                Working...
                                X