Announcement

Collapse
No announcement yet.

hehe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Haha, da er vi i gang igjen ser jeg.. Off, nei, "super ansvarlige viktigperer" som må kritisere i øst og vest vs "de andre" som ikke gidder å ta 3dobbel sikkerhetssjekk før han letter e-starteren fra jordet bak låven, hehe. Dette har vi vært igjennom før. Hadde det stått publikum langs etter veien for å se på dette hadde det vært uansvarlig, men å ta på vei av dette her?hah.. skjerping.. nei nå går jeg å legger meg, får håpe det ikke kommer et heli igjennom vinduet og kapper av meg hodet mens jeg sover fordi noen glemte å ta rekkeviddetest.. Alt er mulig folkens, kan hende jeg mister ei hånd på jobben i morgen.. Skal man tenke sånn så får man ikke gjort en dritt..
    Geir Amund Lindberget

    Comment


    • #32
      Originally posted by Christen
      Fin side du har andersh
      Takker for det!

      Når det gjelder videoen håper jeg virkelig det ikke KUN er lommeboken som forhindrer folk "her hjemme" fra å gjennomføre slikt. Alle med litt sirkulasjon skjønner at carbonblader som blir splintret i 2100rpm med folk rundt på alle kanter, ER farlige, speiselt i slike omgivelser. Gjennomfører man slike eksperimenter, så gjør det på EGNEDE og SIKRE steder på en PROFESJONELL måte, og rydd opp igjen etterpå! Det gjør til og med jackass!

      Originally posted by Uflaks
      Det der klippet ditt med jet på notodden var fra 2003, hvordan går det med forbudet? Hva var det egentlig som skjedde? Klønefeil?
      Vel...: Fjernkontrollmannen må i fengsel

      "Klønen" satt i en sort varebil et stykke unna ble bura inne i 30 dager (plus 60 dagers betinget) og betaler sikkert enda på erstatningen på over 200.000,-.

      Videoen som jeg har lagt ut ble vist av Terje Martinsen på ledermøtet i NLF/NAK i 2003 da jeg var leder i Bergen MFK. De fleste på ledermøtet ble tatt litt på senga av den og ble sittende å måpe litt før de skjønte opplegget. Videoen er ment for å få folk til å forstå at det faktisk KAN SKJE! Det skjedde feks. med skateboard som var FORBUDT i norge i mange år (salg og import), og det kan også sammenlignes med vannscooter forbudet som vi fortsatt har. Det har liten almennyttig hensikt, det bråker, og irriterer noen.

      Første aktive politikeren som blir "rammet" på noen måte, og et forslag triller glatt gjennom som ingenting. De færreste har noe forhold til modellflyging og har ingen problemer med å forsake det i en eller annen hestehandel om andre politiske saker.

      Jeg tør påstå at dersom det skjer EN ENKELT alvorlig ulykke med modellfly i norge hvor noen blir drept, så vil hele sporten/hobbyen stå i fare! Det ville overhodet ikke være førstegangen regjeringen durer gjennom en lite gjennomtenkt lov "i affekt" etter et nyhetsoppslag...

      Tenk på det gutter - når dere planlegger slike stunts.
      Anders Hauge

      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

      www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

      Comment


      • #33
        Originally posted by andersh
        Alle med litt sirkulasjon skjønner at carbonblader som blir splintret i 2100rpm med folk rundt på alle kanter, ER farlige, speiselt i slike omgivelser.
        PS! På filmen brukes det treblader og turtallet er veldig lavt, er vel anbefalt under 1700 omdr/min, det står kamerafolk et stykke unna på alle kanter i tillegg til att pilot av heli og fører av rc bilen også er der og kan avbryte når som helst.

        Så hvis det skulle skje noe så måtte noen nøyaktig planlegge å snike seg forbi alle folkene og kaste seg over helikopteret idet bilen treffer.

        Er det sannsynlig?....................... æææ.......æææææ.... tror ikke det du !.


        Og hvis man er redd for forbud i hobbyen pga sånne aktiviteter, hvorfor ikke bare si det som det er, at man ikke bør gjøre sånn for å redusere antall klager fra folk, istedefor å late som at alt er så fordømt farlig.

        PS! Klokken på forumet er feil.
        Last edited by Kompis; 09-09-06, 05:30.

        Comment


        • #34
          PS! På filmen brukes det treblader og turtallet er veldig lavt, er vel anbefalt under 1700 omdr/min, det står kamerafolk et stykke unna på alle kanter i tillegg til att pilot av heli og fører av rc bilen også er der og kan avbryte når som helst.
          Det skal ikke mere til enn at throttellinken faller av, knekkker , en throttel servo som går bananas el. for å oppnå 2100rpm selv med treblader.

          Jeg krasjet trexen min en gang, med treblader. Jeg fant igjen halve bladet ca. 20 meter unna der helikopteret lå... Turtallet var faktisk ganske lavt...

          Jeg forstår at enkelte tenker i de baner at nå kommer de "skinnhelige ufeilbarlige bedreviterne av noen sikkerhetsbeviste piloter som aldri tør fly fordi det kan gå i bakken eller treffe noen eller skje noe annet uforklarlig" på banen igjen for å kritiserer alle andre som bare prøver å more seg litt ekstra i hverdagen med noen uskyldige "leker" / eksperimenter. Men det er ikke det dette handler om. Det handler om å ta avstand fra flyging med helikopter i boligfelt hvor målet tydelig vis er å ødelegge det og / eller en RC bil.

          Uhell KAN skje fordi vi ikke kan forhindre alt, akkurat slik som å miste ei hånd på jobb el. Derimot har kanskje noen lagt merke til at det finnes en rekke lover og regler samt reaksjoner dersom noen faktisk skulle miste en hånd på jobb. Arbeidsgiver kan bli straffet, arbeideren kan få avkortet forsikringssummen osv osv dersom de nødvendige forholdsregler ikke er tatt eller fulgt.
          Er det da naturlig å tro at en alvorlig og unødvendig ulykke med et rc fly ikke vil få konsekvenser for de innvolverte samt øvrige som praktiserer hobbyen selv om det på nåværende tidspunkt ikke finnes noen lovregulering av aktiviteten??

          Vi har det faktisk artig vi som flyr organisert og med tanke på sikkerhet også... vi er ikke nødvendigvis noen kjedelige dasser av noen modellflygere selv om vi ikke hovrer helikopter inverted midt i et boligfelt og kjører rc biler inn i de... dessuten tror jeg grunnen til at det ikke var noen andre tilstede når de filmet det klippet var at de var livredde og hadde gått inn og satt seg på andre siden av huset
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #35
            En ting er i allefall sikkert. Om drittungen som dro det der stuntet hadde vært min så kunne han se langt etter 1 krone i støtte til å drive med RC.

            Comment


            • #36
              hva med den bilen som kjøer forbi 10sekunder etter smellen men helikopteret ligger å hyler på bakken, hadde den kommet litt før så kunne det fort blitt riper i lakken

              synes selv det kan være morsomt med slike videoer og har gjordt mange rare ting selv i løpet av mine 32år. men i ett boligfelt? det bør forgå på litt mere kontrolerte former.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #37
                La oss si at han med bilen er en idiot........da er det slik at:

                EN IDIOT FINNER SEG ALLTID EN ENDA STØRRE IDIOT Å BEUNDRE.

                I dette tilfellet gikk kanskje beundingen over i sjalusi...hva vet jeg! Men ihvertfall.......les det med stor skrift en gang til.....det slår aldri feil!!!
                Anders Bruneberg
                Raufoss

                Comment


                • #38
                  Ifølge et oppslagsverk jeg sjekket kan en idiot være: "en person med svært ensidige interesser."

                  kremt kremt...
                  Last edited by Kompis; 10-09-06, 10:01.

                  Comment


                  • #39
                    Kverrulering kan vel være en av de....
                    kremt kremt...
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #40
                      Ødelegge for ødeleggelsens skyld! Gjerne for meg, det er deres penger, men midt i gata i ett boligstrøk? Sagflis mellom øra er ikke dekkende. Dessverre enda en video som vil kan brukt som dokumentasjon på hvor tullete og unansvarlige vi er.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Kompis
                        PS! På filmen brukes det treblader og turtallet er veldig lavt, er vel anbefalt under 1700 omdr/min.
                        ÅÅÅåååjaaaa.... treblader ja... nei da gjør det jo ingenting. Treverk brekker jo alltid uten skarpe kanter, og gjør aldri noen skade. Tuppene på bladet på en Raptor 50 med 1700 rpm beveger seg i ca. 420km/t. Lykke til.

                        Støtter Holger!
                        Anders Hauge

                        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                        www.JetsOfBergen.no
                        rc.andersh.com

                        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                        Byggeblog for Eurosporten
                        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                        Comment


                        • #42
                          Kompis: ville du ha gjort samme stuntet i et boligfelt?
                          William Jul Ringkjøb
                          Bodø MFK

                          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                          Comment


                          • #43
                            Jeg kan ikke fatte at dere gidder og mate forumtrollene . hvis vi lar de vær så blir de borte av seg selv .
                            Nå kjenner jeg ikke reglene på dette i andre land , men jeg kan ikke tenke meg at det var lov der det ble filmet . I Norge var det ikke ihvertfall . Synes jeg så noen palmetrær i bakgrunnen . Ganske så uansvarlig stunt !
                            Falcon
                            -------------------------------------------
                            Morten Rolfsen
                            Kristiansund

                            Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
                            -------------------------------------------

                            Comment


                            • #44
                              Registrering

                              Jeg har skrevet det i en tråd for en stund siden, og repeterer det igjen:

                              Hvorfor kan ikke registrering her på forumet gjøres slik t man må oppgi personalia som sjekkes mot folkeregisteret? Enkelt og greit og vedkommende som registrerer seg blir plutselig ansvarlig for det han eller hun skriver
                              Anders Bruneberg
                              Raufoss

                              Comment


                              • #45
                                Forumtroll og andre som kan sortere under samme art

                                Det som er fortærende er at forum generellt skal fungere som ett oppslagsverk/ en database eller en plass for kunnskapsutveksling, for mennesker med en lidenskap innenfor forskjellige interesseområder.

                                Jeg har ved flere anledninger anbefalt dette forumet for bekjente som vil vite litt om denne hobbyen og som helt klart ønsker å utvikle mer enn bare nysjerrighet for dette vi driver med.

                                Jeg er fullstendig klar over at forumtroll og andre lignende personer mest sannsynlig driter i disse menneskene, men uansett hva de gjør og ikke gjør ødelegger de for en hel hærskare av mennesker som vil noe med dette og som helt klart ønsker å være tilstede for de som ikke kan riktig så mye.

                                Hvis dette forumet skal bestå, og ikke minst fremstå som seriøst, så tror jeg noen snart må ta fatt i en del konkrete problemstillinger.
                                Nå er det piska dausen meg reneste kaffeslabraset her inne om dagen....folk svarer i hytt å pine på alt som er av innlegg, mens andre igjen starter tråder over en lav sko....mest sannsynlig fordi de ikke har annet å gjøre. (Det er ihvertfall det første jeg tenker når jeg leser noen av de)
                                Det er en drøss med eksempler å finne her inne, om dere tar dere bryet med å lete i ett par minutter.

                                Mulig at jeg virkelig tråkker uti nå, men den stormen skal jeg lett ri av. Jeg håper inderlig noen av initiativtakerne til dette forumet har baller nok til å gjøre noe for å få has på tullball, og ikke minst synlig gjøre brukerne her inne med navn og nummer.

                                Den tematikken vi holder oss til bør da sannelig ikke kreve anonymitet.....eller?
                                Last edited by Holger; 10-09-06, 17:31.
                                Anders Bruneberg
                                Raufoss

                                Comment

                                Working...
                                X