Announcement

Collapse
No announcement yet.

hehe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Tror det må finnes en gylden middelvei mellom noens likegyldighet og andres skremselspropaganda.. At man følger alle normale sikkerhetsregler, og ellers bruker sunt vett holder lenge for min del ( i den størrelsen av hobbyen jeg befinner meg i).. Akkurat hvor kontrollert omgivelsene var i denne videoen tror jeg ikke noen her vet noe om, så det synes jeg ikke noen skal uttale seg så veldig om verken til ene eller andre kanten.

    Det som er helt sikkert er at helikoptere, store og små, (roterende kniver) er noe av det farligste i denne hobbyen, det er vel noe de fleste greier å forestille seg uten videre. (noen (få) klarer vel også å forestille seg at et isoporfly har litt lavere draps potensiale?)
    Men jeg synes ikke det gir noen grunn til å drive med skremselspropaganda uten grenser. Skal man høre på enkelte her virker det som det er 90% sjanse for å dø hvis du fyrer opp noe som helst med propell eller blader på uten å ta 20 minutters preflight sjekk. Tror noen at det gjør hobbyens rykte noe bedre? At enkelte her alltid maser om hvor livsfarlig dette er?

    Sånne diskusjoner bringer nok frem det ekstreme i folk, og får oss til å ta i "litt for mye" når vi prøver å få frem meninga vår. Kanskje derfor enkelte her virker litt paniske, og andre virker litt mer likegyldige enn de egentlig er?

    ps.. var veldig aktiv her før, og selv om jeg ikke har vært spesiellt aktiv her de siste 2-3 mnd ser jeg på modellflynytt forumet like mye som en "sosial samlingsplass" for interesserte på nett, som et oppslagsverk. Hvis litt hyggelige og dagligdagse samtaler og temaer som omhandler denne hobbyen fullstendig ødelegger din jakt etter kunnskap så er det bare å beklage Holger.. Dessuten kan ikke jeg se så veldig mange "anonyme" her, utenom "kompis"
    Geir Amund Lindberget

    Comment


    • #47
      Rart hvordan ting kan utvikle seg. Det begynte med en videosnutt som viste
      overlagt ødeleggelse av et modellhelikopter. Mange syntes det ikke har noe
      på dette forumet å gjøre. Dette resulterer i ( munnhuggeri ).
      Det som er helt klart, er at slike innslag, ikke gavner arbeidet med å bli anerkjent som seriøse utøvere av en sport
      Stuntet hadde vel ikke blitt utført, hvis det ikke kunne ha blitt lagt ut på
      nettet. Latteren på innslaget virket noe anstrengt. Stuntet kostet tross alt
      noen tusenlapper. Eller ble de betalt?
      Uansett, det gavner ikke sportens anseelse at slike ting blir lagt ut på et
      åpent forum, samme hvor morsomt enkelte synes det er.


      Karl H.
      Karl Hans Glommen.
      Gjøvik og Omegn Modellflyklubb.
      Leder.
      Karl Hans Glommen.
      Mjøsa Modellflyklubb

      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

      Comment


      • #48
        Jeg skulle gjerne fått en kamerat til å krasje en bil rett i Raptor`n min for så senre å legge ut en tøff film med enda tøffere musikk på toppen. Men, jeg hadde gjort det på ett egnet sted! Ett boligstrøk er ikke stede for å drive med modellflyving, enda mindre slike Jackass-stunt.

        OT:
        1) Er idiot det samme som tulling?

        2) Dette forumet begynner å bli USERIØST! Holger har ett godt poeng som jeg støtter 100%. Fra å være ett sted man kunne drive kunnskapsutveksling har det det siste året blitt alt for mange tilfeller som tyder på at det er i ferd med å bli ett "symøte-forum" der flertallet av postene er usammenhengene pjatt og de aller fleste nye tråder er repetisjon av de gamle. Btw: Det finnes en meget god søkefunksjon i topp-menyen!

        3) Kan ikke personalia være NLF-nummert vårt? Alle seriøse modellflygere er vel NLF-medlemmer???
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #49
          Jeg har tatt opp akkurat dette med Christen på PM etter denne tråden. Jeg er bruktbart lei denne typen tråder, selv om vi kanskje også må ta oss litt sammen og slutte å mate slike tråder. Evt. burde kanskje moderatorer vert mye hardere med å bare slette innlegg som kun er ment til å provosere.

          Det største problemer slik jeg ser det er at folk bare kan opprette nye kontoer i hytt og pine. Det er bare å få seg en epost adresse på hotmail og kjøre på. Når du har slengt nok dritt til å bli bannet, eller stengt ute er det bare å finne på et nytt navn. Det er mye som tyder på at "Kompis" er samme person som "Gremlins" som vi hadde det så "morro" med for litt siden.

          Jeg har foreslått følgende mulige løsninger:

          * Bekrefte medlemskapet på SMS. Det er verre/mer arbeid å få et nytt SIM-kort enn en ny epost adresse.

          * KRAV om fullt navn i alle poster, uansett karakter. Har ikke posten fullt navn er det bare å slette den om den ikke er helt "i henhold".

          * Sperre for at brukere kan registrere seg med epost adresser fra "adressefabrikkene" gmail, hotmail, msn, osv.

          * Krav om medlemskap i NLF/NAK koblet opp mot medlemsnummer. Alle som vil kan jo lese på forumet, men at man må være medlem i NLF/NAK for å poste.

          Men som jeg skrev til Christen - jeg tror MFN forumet må endres på en måte som sikrer at seriøsiteten heves. Om ikke vil alle de som faktisk sitter inne med litt kunskap forsvinne. Mange har allerede gjort nettop det.

          Christen har svart at de skal ta det opp "moderatorene" imellom og de på hvordan de skal gjøre det.
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment


          • #50
            Bekrefte medlemsskap på sms, en veldig god idè hvis man gjør som på andre forum, brukere som ikke oppfører seg blir bannet for et par uker, hvis det skjer igjen, på livstid. Da må man selvfølgelig ha mulighet for å klage på beslutningen til den som besluttet dette.

            Fullt navn i alle poster.. er ikke dette allerede en av reglene her?

            Sperre for de som har epost fra f.eks hotmail er det nest dummeste jeg har hørt i dag, ettersom 90% av alle internett brukere har nettop sånne adresser

            Krav om medlemsskap i NFL/NAK er dagens desidert dummeste forslag, ettersom ca halvparten av brukerne her er nybegynnere som trenger hjelp og informasjon.
            Hvor mange er det som registrerer seg i nfl/nak før de kjøper seg sitt første modellfly/helikopter? Tror du at brorparten av de som drar med seg et fly hjem fra hobby butikken, eller får et fly i julegave i heletatt vet hva NFL er for noe?
            Eller er det nettop derfor du vil ha denne regelen? Du vil ha utelukkende überseriøse seniorflygere på dette forumet? Da ville det jo blitt stille her i allefall..

            Jeg er kanskje ikke enig med deg på alle punkter, men jeg er i allefall seriøs.

            ps... natta
            Last edited by galmania; 12-09-06, 00:01.
            Geir Amund Lindberget

            Comment


            • #51
              Originally posted by galmania
              Fullt navn i alle poster.. er ikke dette allerede en av reglene her?
              Nei. Kun om du (husker ikke ordlyden) kritiserer eller slenger dritt om andre brukere / forhandlere.

              Originally posted by galmania
              Sperre for de som har epost fra f.eks hotmail er det nest dummeste jeg har hørt i dag, ettersom 90% av alle internett brukere har nettop sånne adresser
              Enn hvor dumt det høres ut, så er det faktisk ganske vanlig ute i den store verden skjønner du. Alle som enten har en internett linje, eller en jobb har en epost adresse hos ISP'en. Den kan brukes til slikt som dette. Mange velger Hotmail osv. fordi den er tilgjengelig uavhengig av ISP osv, men det fører desverre til misbruk ala det vi ser her. Som nevnt, det er SVÆRT vanlig å nekte brukere å registrere seg med slike adresse typer på nettet, og det finnes egne lister over hvilke domener som deler ut adresser av denne typen.

              Originally posted by galmania
              Eller er det nettop derfor du vil ha denne regelen? Du vil ha utelukkende überseriøse seniorflygere på dette forumet? Da ville det jo blitt stille her i allefall.
              Nå vil jeg først presisere at dette ikke er regler som JEG vil ha. Det er forslag til hvordan man kan heve seriøsiteten til dette forumet. LA IKKE dette bli en diskusjon om nybegynnere og klaging om disse punktene, siden de kun er FORSLAG, men JEG personlig tror ikke forumet hadde tatt så veeeldig skade av en slik regel.

              Regler av denne typen, uansett hvilken av overnevnte, vil gjøre at noen faller fra. Dersom sier at man aksepterer et vist frafall, men at man som et minimum ønsker å ivareta de seriøse og kunskapsrike pilotene med lang erfaring. Vel - da jeg er såpass trangsynt at jeg tror de fleste seriøse piloter er medlem i en NLF tilsluttet klubb og har forsikring. JA - det finnes nok unntak, men kanskje det er ferre unntak (sierøse frafall) med en slik regel, enn om man innfører andre regler, som SMS godkjenning? Finnes sikkert en eller annen pilot der ute som ikke har mobiltelefon og ikke forstår seg på detta med essemmess?

              Og om de som faller utenfor så sårt ønsker tilgang til kompetansen på MFN forumet så er det jo bare å melde seg inn i "forsikringsklubben", eller lese blandt alle spørsmål og svar som allerede ligger der.
              Anders Hauge

              www.hang.no - Norges nye HANG-side!

              www.JetsOfBergen.no
              rc.andersh.com

              Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
              Byggeblog for Eurosporten
              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

              There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

              Comment


              • #52
                Tror vi setter en stopper nå

                På tide å setter en stopper for denne tråden her. Den handler i hvert ikke i hovedsak om temaet lenger...

                Sommertid=flytid og andre aktiviteter og det betyr (dessverre) at både jeg og andre moderatorer har andre ting å som opptar tiden, og ikke mulighet til å "sjefe" så mye her inne... Dette vil kanskje bedre seg noen utover høsten. Jeg kan ikke annet enn beklage.

                Nuff said 'bout that. Jeg har ikke sett videoen i tale her, men skjønner jo hva det går ut på. I den forbindelse må jeg vel si at jeg ikke synes det er veldig lurt å fyre opp og fly hverken 90-maskiner eller andre større glow/bensindoninger i boligstrøk. Det er jo faktisk det som er problemet her. Hvis noen vil fly/kjøre istykker utstyret sitt uti villmarka med kun seg sjøl å passe på så "gjerne" for meg. Men ikke rundt husvegga mine. Det går under sunn fornuft kategorien i min bok. Faller på en måte litt i samme kartområde som visse bilder av en 90 maskin i stua her for et år eller to siden. Det gå an å ha det gøy uten å holde på sånn...

                Diskusjonen rundt tiltak på forumet er i gang. Noen tilbakemeldinger har alt kommet i denne tråden, men vi setter pris på alle som vil legge til noe konstruktivt i debatten. Send en av oss en PM eller en mail med noen ord. Litt av dilemmaet er at man som bruker har luksusen av å kunne se ting litt mer fra kun sin egen side enn fra alle andres. Klaus, meg selv og de andre mod'ene har den til tider lite takknemlige oppgave å prøve å få til løsninger som gagner alle. Det er ikke enkelt, og noen ganger rett og slett ikke mulig.

                Med det sagt så er jeg enig i at tendensen har vært tiltagende uheldig de siste månedene (kanskje året). Dette har vært oppe før og vi har for den saks skyld vel tidligere både etterlyst tilbakemeldinger og flere mennesker som kan hjelpe oss å holde styr på ting. Ingen av oss ønsker at ressurspersoner og kompetanseinnehavere skal forsvinne vekk fra forumet.

                Jeg håper derfor at vi etterhvert klarer å styre ting tilbake til akseptable former. Inntil da håper jeg at dere holder ut og fortsetter å hygge dere her inne og dele kunnskap og gode historier med hverandre!
                Odd Sundet
                http://www.imacnorge.no

                Comment

                Working...
                X