Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wow! Ros til posten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Lurte på hvor lenge den skulle ligge til modning på Gardermoen. Har vel egentlig aldri fått fortollet varer for over 1000,- før, så jeg forventer en liten forespørsel av ett eller annet slag.... Hadde en login på tvinn.no for internettfortolling men denne har de tydeligvis slettet.
    Fred Larssen

    Comment


    • #17
      Forespørsel kom først 22.08 i form av fortollingsfullmakt som umiddelbart ble signert, scannet inn og returnert pr. e-mail, men forsendelsen ligger fortsatt på Gardermoen på 10. døgnet! E-mail og telefoniske henvendelser blir bare besvart med "snart", "ligger på etterskudd", o.s.v. Man får vel prise seg lykkelig for at mange forsendelser er "degradert", ellers hadde vel hele systemet kollapset fullstendig!!

      Edit:
      Hmm, det ser ut til at det hjalp å klage sin nød her på forumet:
      29.08.07 07.59 FORTOLLET 0024 OSLO
      Last edited by flarssen; 29-08-07, 07:34.
      Fred Larssen

      Comment


      • #18
        Kanskje litt OT, men satser på at det går.

        Var på butikken og leverte lottokupongen istad. tenkte kanskje jeg måtte levere før kl 18.00

        Syklet til butikken, kom inn døra anpusten som F! og der stod det en dame.

        "bruker du post i butikk" sa hun... "pust pes.. JA" sier jeg...

        Så nå sitter jeg og fyller ut en spørreundersøkelse om hva jeg synes om posten

        Kanskje flere som vil fylle ut dette? stikk på butikken ser ikke ut som det kan gjøres på nett, fordi det er skjemanummer på arket. (men kan altis sjekke)


        Mvh Robert.
        Last edited by Vegabond; 29-08-07, 17:16.
        ~Futaba 10C~


        ~T-Rex 500 v-bar~
        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

        ~Min Cnc byggetråd #1~
        ~Min Cnc byggetråd #2~
        ~Min Cnc byggetråd #3~


        ~Trondheim Modellflyklubb~

        Comment


        • #19
          Ned med PIB

          Originally posted by Vegabond
          Kanskje litt OT, men satser på at det går.
          Var på butikken og leverte lottokupongen istad. tenkte kanskje jeg måtte levere før kl 18.00
          Syklet til butikken, kom inn døra anpusten som F! og der stod det en dame.
          "bruker du post i butikk" sa hun... "pust pes.. JA" sier jeg...
          Så nå sitter jeg og fyller ut en spørreundersøkelse om hva jeg synes om posten
          Kanskje flere som vil fylle ut dette? stikk på butikken ser ikke ut som det kan gjøres på nett, fordi det er skjemanummer på arket. (men kan altis sjekke)
          Mvh Robert.
          Kan du ikke prøve å få enda et skjema? Jeg er så drita lei av PIB'n på Saupstad at jeg spyr snart
          -=-Trondheim Mfk-=-
          * Raptor 50 Titan (SE)
          * T-Rex 450SE
          * E-Sky CP2 (Solgt)
          * Vortex
          * E-Starter
          * Slow Stick
          * Spektrum DX7

          No helicopters were harmed in the creation of this post

          Comment


          • #20
            hmm.. kanksje d.. tror ikke jeg gidder å hente ett til..

            Men du kan jo altis ringe dem å si din mening Eirik

            mvh Robert.
            ~Futaba 10C~


            ~T-Rex 500 v-bar~
            ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

            ~Min Cnc byggetråd #1~
            ~Min Cnc byggetråd #2~
            ~Min Cnc byggetråd #3~


            ~Trondheim Modellflyklubb~

            Comment


            • #21
              Jeg venter enda på en pakke som ble sendt fra USA for over en måned siden, som i tillegg ifølge posten er blitt utlevert til meg TO ganger!

              De innser selvsagt at det er noe feil, så jeg har fylt ut "forsvunnet pakke" skjemaet, så får vi bare vente og se :/
              Atle Mo, Oslo

              Comment


              • #22
                Ikke for og uroe deg, men muligheten for at den pakken er sendt tilbake til USA er kanskje litt for stor

                Mvh Robert.
                ~Futaba 10C~


                ~T-Rex 500 v-bar~
                ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                ~Min Cnc byggetråd #1~
                ~Min Cnc byggetråd #2~
                ~Min Cnc byggetråd #3~


                ~Trondheim Modellflyklubb~

                Comment


                • #23
                  Godt mulig, men siden den ble scannet som "utlevert" på postkontoret rett her jeg bor, så har den nok vært innom iallefall. Uansett forventer jeg at Posten tilbakebetaler beløpet, som det sto i skjemaet. Men slikt tar nok tid.
                  Atle Mo, Oslo

                  Comment


                  • #24
                    Men det er vel avsender som skal etterlyse post?

                    Var hvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg savnet en pakke ifra elefun for en stund siden.

                    Mvh Robert.
                    ~Futaba 10C~


                    ~T-Rex 500 v-bar~
                    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                    ~Min Cnc byggetråd #1~
                    ~Min Cnc byggetråd #2~
                    ~Min Cnc byggetråd #3~


                    ~Trondheim Modellflyklubb~

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Vegabond
                      hmm.. kanksje d.. tror ikke jeg gidder å hente ett til..
                      Men du kan jo altis ringe dem å si din mening Eirik
                      mvh Robert.
                      Det hjelper ingenting å blåse noen sikringer pr telefon Hjelper vel ikke så mye å sende inn noen klager heller, men hvis jeg scanner skjeamet og trør ivei en 6-700 eksemplarer så blir det vel kanskje lagt merke til vil jeg tro
                      -=-Trondheim Mfk-=-
                      * Raptor 50 Titan (SE)
                      * T-Rex 450SE
                      * E-Sky CP2 (Solgt)
                      * Vortex
                      * E-Starter
                      * Slow Stick
                      * Spektrum DX7

                      No helicopters were harmed in the creation of this post

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by flarssen View Post
                        Ja ja, sånn går no dagan:

                        Søketidspunkt: 21.08.07 kl. 17.56.05

                        19.08.07 15.47 TIL LAGER 2061 GARDERMOEN
                        18.08.07 13.58 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 0024 OSLO
                        18.08.07 13.58 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0024 OSLO
                        16.08.07 11.20 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

                        Har en pakke som har kommet til "STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING" nå. Betyr det at jeg kommer til å måtte betale toll på den, eller får alle pakker fra utlandet den statusen når den kommer inn til Norge? Pakken skulle merkes GIFT og value under 35 dollar. (200kr)

                        Comment


                        • #27
                          Det var rc711.com som sa de bruker å merke med gift/30 dollar value, så før jeg har fått pakken vet jeg ikke nøyaktig hva de har gjort. De skulle gjøre med min som de bruker å gjøre med "alt" som sendes til norge..

                          Men er det da slik at KUN pakker som skal fortolles (vet at det er snakk om moms,ikke toll i ordets rette forstand) får statusen pakken min har fått, eller får også de som slipper moms samme status ved ankomst norge?

                          Comment


                          • #28
                            Takk for svar!

                            Om jeg ender opp med å betale moms har jeg uansett spart 2000kr i forhold til å handle her til lands, så jeg bør nok være fornøyd uansett.

                            Comment


                            • #29
                              Nåja. Tror vi skal være glad så lenge det går.
                              Fikk i går, fredag, telefon fra Postfortollingen på Gardermoen om at der lå en pakke fra Asia til meg til fortolling. Hun som ringte ville vite hva pakken inneholdt og om oppgitt verdi var reell.
                              "Det står vel på pakken både hva den inneholder og verdien", prøvde jeg meg på.
                              "Å nei du, kom ikke her", var svaret.
                              Så fikk jeg en lengre avhandling om at Tollvesenet var meget oppmerksomme på "underrapporterte pakker med privat avsender", som hun kallte det, fra Asia.
                              Disse ble heretter konsekvennt stoppet og kontrollert, kunne hun opplyse meg om.
                              Nok om det. Hun kom visst til at min pakke kunne passere, etter tollbehandling, siden verdien var oppgitt til ca 200 USD.
                              Men der lå massevis av pakker med oppgitt verdi på rundt 20 - 30 USD, som aldri ville komme videre uten nødvendig dokumentasjon, lirte hun av seg; skravlebøtta. Så det sitter nok en del frustrerte sjeler og venter på pakker som aldri kommer, rundt om i landet.
                              Så vi får se, de nærmeste dagene, om min pakke var tilstrekkelig "dokumentert".

                              olle

                              Comment


                              • #30
                                Hva om man faktisk får tilsendt en overraskelsesgave, og hverken vet avsender eller innhold?
                                Får man ikke pakken sin da?
                                Opplyser posten hvem som er avsender når de kontakter pakkens mottaker?

                                Comment

                                Working...
                                X