Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wow! Ros til posten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Yup. Tollvesenet har all myndighet, og gjør som det passer dem.
    Hvis man ikke kan dokumentere, slik at de tror på deg, så kommer ikke pakken lengre. Reell gave eller ikke. Husk at virkelige gaver også, over 200 NOK skal betales moms for. Surprise gave, eller ikke surprise gave.
    Tollvesenet opplyser deg alt de kan finne ut. Men når alle disse milliarder asiatene har fått for seg at privat avsender og lav verdi er tingen når de sender noe til Vesten, så er ikke avsender alltid mye å bli klok av. Min pakke hadde avsender Li Yu eller noe sånnt.
    Noen land i EU har satt foten helt ned for slike pakker allerede (bl a Italia), og nekter de videre hvis ikke korrekte dokumenter hvor ALT kan sjekkes (navn, tlf nr osv til både sender og mottaker) er vedlagt.
    Noen av selgerene der borte (Asia) vil til og med ha betalingen (for varer) betalt gjennom Western Union fra en privatperson til en annen privatperson. Vet ikke om dette har med høye skatter å gjøre, eller at de som firma ikke har lov til å handle med utlandet. Dvs de har ikke exportlisens.
    Vi lever i en korrupt verden

    Og kan ikke dy meg. Spør du en kineser om hva han syns om miljøet?
    "Miljøet?, svarer han gjerne, "Hva er det? Jeg driter i alt som ikke gjør meg rik!"
    Og det finne nesten 1,5 milliarder av dem

    olle
    Last edited by olle; 04-11-07, 13:23.

    Comment


    • #32
      Originally posted by olle View Post
      Så fikk jeg en lengre avhandling om at Tollvesenet var meget oppmerksomme på "underrapporterte pakker med privat avsender", som hun kallte det, fra Asia.
      Disse ble heretter konsekvennt stoppet og kontrollert, kunne hun opplyse meg om.
      Da må de ha endret praksis akkurat nå. Jeg henta ei pakke på posten (post i butikk) i går, lørdag 3/11. Varer fra Hobbycity i Hong Kong. Den har privat avsender, kommer som rekommandert verdisending, krysset av for "Gift" , innhold beskrevet som "toy" og verdi 10$
      Dette er min sjette forsendelse derifra som går rett igjennom. I seinere tid har de lagt til en rubrikk, slik at du ved bestilling selv må velge hva pakkka skal merkes med, og hvilken verdi som skal føres på. Men uansett hva jeg velger ser, så merkes pakka med gift, toy og 10$.
      Her hjelper det ikke engang å prøve å være ærlig! Ikke at jeg har lagt sjela mi i det heller...
      Om pakkene skulle bli stoppa i tollen, så får jeg heller bestille hver ting separat. De har veldig mye som koster under 200,- og frakta er ofte ikke mer enn 6-7$. Tollbehandling og mva. koster min 180,- Skal jo bestille en del før det lønner seg å putte alt i samma pakka. Ikke at jeg ser den helt store moralske forskjellen, men.

      Comment


      • #33
        Hmm...
        Det visste jeg ikke. Godt å vite da at alle kan ha en tante Magda med 1000,- kroners grense
        Hva de gjør eller ikke gjør, Tollvesenet, vet ikke jeg. Jeg ble bare tilfeldigvis oppringt av ei som skravlet i vei.
        Hvor lett det er å sjekke 1000 eller 10000 pakker i døgnet sier seg selv. Et eksempel på dette er en pakke jeg mottok for en stund siden. Verdien var oppgitt til 476,- USD. Ingen fortolling. Rett gjennom.
        Når du snakker om nevnte hobbybutikk i Østen, så har du sikkert lest advarselen på deres hjemmeside (tror det var på forumet) om problemene de har med pakker til Italia også da?
        Poenget er ikke at ting normalt går greitt. Men det er bare så fortærende den ene gangen det skjærer seg. Man har liksom så lite å stille opp med, når pengene er betalt til andre siden av kloden, og pakken aldri dukker opp. Det er liksom ikke bare å stikke innom butikken og få orden på saker og slips.

        olle

        Comment


        • #34
          Min pakke fikk status "UTSENDT TOLLFRI" søndag, og ble levert på døra her i går.

          Comment


          • #35
            Bestilte et seilfly fra modellers.com, (31 oktober), sendt dagen etter. Ankom lørdag 4 november..veldig fornøyd med det!
            Mvh,
            Anders Moen

            Comment


            • #36
              Vel. Ikke alt går like raskt.
              Bestilte noen smådeler fra helidirect den 22.10.
              Ble sendt som brev den 23.10, og har ennå ikke kommet.
              Totalpris var $50.

              Comment


              • #37
                Da må vel jeg også gi ros til posten. Bestilte en pakke ifra hong kong på mandag. og idag kom det en trivelig hjelpegutt som hadde en sykdom som ikke er så lett og hanskes med. Han kom og ringte på døra og sa han hadde en pakke til meg.

                Jeg signerte gledelig under og gikk inn igjen

                knapt 4 dager ifra Hong Kong og til Trondheim , slik skal det være

                21.11.08 10.41 UTLEVERT 7007 TRONDHEIM
                21.11.08 09.47 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON 7007 TRONDHEIM
                21.11.08 07.50 VIDERESENDT 7007 TRONDHEIM
                20.11.08 10.40 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN
                20.11.08 07.58 TIL TOLLVURDERING 2061 GARDERMOEN
                20.11.08 07.58 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN
                18.11.08 21.56 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
                18.11.08 17.45 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

                I all vår syting om at posten gjør en dårlig jobb, så er det også viktig å rose for en god en.


                Mvh Robert.
                ~Futaba 10C~


                ~T-Rex 500 v-bar~
                ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                ~Min Cnc byggetråd #1~
                ~Min Cnc byggetråd #2~
                ~Min Cnc byggetråd #3~


                ~Trondheim Modellflyklubb~

                Comment


                • #38
                  Synes posten har vært bra i det siste jeg!

                  Denne tar kaka hos meg iallefall:
                  Et fly med litt småting, EMS frakt.

                  03.10.08 11.14 UTLEVERT 0001 OSLO
                  03.10.08 08.43 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON 0001 OSLO
                  03.10.08 04.39 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO
                  02.10.08 16.47 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN
                  02.10.08 16.21 TIL TOLLVURDERING 2061 GARDERMOEN
                  02.10.08 16.21 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN
                  01.10.08 06.04 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
                  01.10.08 05.59 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

                  Under 3 hele dager fra junaiten!
                  Stian Håvak (82)
                  Fly low or crash trying!

                  MFN @ Facebook - Like!

                  Comment


                  • #39
                    Nesten så jeg kan si at tar det like kort tid neste gang, betaler jeg gjerne dobbel frakt!! fordi vi skal jo helst ha pakken i det man får bekreftelse ifra paypal at den er betalt..

                    ROS TIL POSTEN!!

                    Mvh Robert.
                    ~Futaba 10C~


                    ~T-Rex 500 v-bar~
                    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                    ~Min Cnc byggetråd #1~
                    ~Min Cnc byggetråd #2~
                    ~Min Cnc byggetråd #3~


                    ~Trondheim Modellflyklubb~

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Vegabond View Post
                      Nesten så jeg kan si at tar det like kort tid neste gang, betaler jeg gjerne dobbel frakt!! fordi vi skal jo helst ha pakken i det man får bekreftelse ifra paypal at den er betalt..

                      ROS TIL POSTEN!!

                      Mvh Robert.
                      Ikke ta helt av nå da, plutselig sitter det noen fra posten/ems her og ser dette

                      Pakken skulle vi gjerne hatt før vi betalte med paypal/visa/mc, det hadde vært mye mer lønnsomt for oss
                      Stian Håvak (82)
                      Fly low or crash trying!

                      MFN @ Facebook - Like!

                      Comment


                      • #41
                        Kanskje de karene får litt arbeidslyst av å lese denne tråden

                        Mvh Robert.
                        ~Futaba 10C~


                        ~T-Rex 500 v-bar~
                        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                        ~Min Cnc byggetråd #1~
                        ~Min Cnc byggetråd #2~
                        ~Min Cnc byggetråd #3~


                        ~Trondheim Modellflyklubb~

                        Comment


                        • #42
                          Det går an å være så ærlig at man gir beskjed til butikkene i kommentarfeltet i kassen på webshopen at de skal skrive korrekt verdi på pakken.

                          I det siste har posten av og til vært unormalt kjappe med pakker. Noen har kommet hit fra Gardermoen på bare en dag. Jeg hadde en pakke som tok lang tid både i Oslo og Tromsø også, men syns det er merkbart bedre etter at de opprettet de delte seg i Posten/Bring.

                          Comment

                          Working...
                          X