Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva gjør du 8 til 4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hei alle sammen

    Mann 25år er fra Sarpsborg, Studerer DMpro (Digital Medieproduksjon) på høyskolen i Halden
    jobber ellers på Preus som nå har blitt kjøpt opp av Telebutikken, så kan vel si at jeg nå jobber i telebutikken. har jobbet med foto i ca 8år nå.

    annen hobby har jeg ikke, da jeg ikke har tid til annet en rc om dagen.. driver litt å lager div filmer, musikkvideo`s osv da. men det er egentlig mest skole relaterte tingen siden tiden ikke strekker til lengre

    har også akkurat fått oss en Hund (Bella) er nå 3mnd stor Newfoundlandstipspe som nå veier 16kg. hehe.. Hvor dressur og valpekurs tar litt tid om dagen.
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

    Comment


    • #17
      25 år fra Oslo. Har utdanning innen IT og jobber med samme fag som IT administrator i et firma i Oslo. Mesteparten av tiden går med til jobb og min bedre halvdel.

      Ellers driver jeg jo med Modell fly/heli (bombe!) og renoverer hus.

      Er snart på flyttefot så det skal bli bra å komme nærmere en skikkelig stripe!
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • #18
        32 år fra Gullbyen..

        Jobber til daglig som senior systemkonsulent innenfor IT, mot små og mellomstore bedriftskunder. I praksis betyr det at jeg designer, selger og installerer komplette IT løsninger. Det inkluderer da alt fra switcher, routere og brannmurer, til servere, arbeidsstasjoner og pda-telefoner. Alt skal selvsagt snakke sammen og ha 110% oppetid.. Grunntanken hos oss er at kunden skal kunne forholde seg til 1 person uansett hva det gjelder. Dermed jobber jeg også med alle ledd i en slik løsning, helt fra bunnen og opp.

        På "fritiden" driver jeg Helivision (flyfoto) sammen med en kompis. Andre fritidsinteresser er båtliv og foto/video.

        Ja til 48 timers døgn!
        Anders Hauge

        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

        www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

        Comment


        • #19
          Da er det vel min tur.. Jeg er 33år, bosatt på Godøya utenfor Ålesund. Jobber som kaptein på et fartøy som driver med bunnseismikk, rundt om i verden..
          Jeg jober fem uker på, og fem uker hjemme... Da blir det litt tid til modellfly og helikopter
          Samboeren flyr også, det gjør denne hobbyen en hel del lettere
          Thomas Molnes
          Ålesund og Omegn Modellflyklubb

          Comment


          • #20
            Blir vel somregel litt lenger enn 8 til 4 her også Jobber som designer i et web/e-læringsbyrå med kunder som Telenor, statoil osv. Mye webdesign mao. Har flyttet hit fra Stavanger. Alder er 23.

            Blir mye radiostyrt på fritiden, men også litt foto.
            Atle Mo, Oslo

            Comment


            • #21
              Kjempeartig å se hvem som skjuler seg bak "nick"ene, honnør til trådstarter! Modellfly fenger alle yrkesgrupper. Så også med en 34 år gammel politimann (som først ble halvstudert elektriker og deretter helstudert sosiolog). I likhet med ESMEL driver jeg med hund - har en Schäfer som heter Spitt og som nylig er mentaltestet og funnet ok og krever sine daglige økter, og har ellers vært innom trafikk, etterforskning, lensmannskontor og har 7 år i en spesialenhet som jeg måtte forlate da jeg begynte med hund. Husbygging og sønn på 8 mnd gjør at jeg ikke har fritidsproblemer for tiden..

              Har drevet med dette i ca 7-8 år nå, etter at jeg kjøpte en Kyosho Cessna 182 av en kollega som fikk denne i 40- års gave av kona. han fikk i tillegg fullsize-lappen så da kjøpte jeg flyet. Aldri har jeg blitt så bitt av en basill før. Bygging til langt på natt, tenkte fly før jeg sovna og rett etter at jeg hadde stått opp. Heldigvis har dette roet seg noe, men modellflystripa og miljøet der er fortsatt omtrent den eneste plassen jeg slapper 100% av og kobler fri fra jobb og stress. Der er man heldigvis først og fremst modellflyger
              Geir


              3D plane - 1D brain

              Comment


              • #22
                38 år og jobber som avdelingsingeniør innen IT på Høgskolen i Sør Trøndelag.

                Der er jeg en del av et team som har ansvar for tjenester i vårt lokale nettverk. Vi har ansvar for ca 9000 brukere og 2300 klientPCer.
                Min jobb går i hovedsak ut på å lage fullautomatiserte Operativsysteminstallsjoner, pakke om/tilpasse programvare som skal inn i vårt nettverk og sørge for at dette blir automatisk distribuert til de klientene som skal ha det.
                I tillegg til dette bidrar jeg en del til undervisningen på bruket enten via små gjesteforelesninger, eller som veileder for fjernundervisningsstudenter som tar ITfag hos oss.

                På hjemmefronten har jeg samboer som studerer sykepleie, og som hater modellfly Vi har to barn på hhv 3 & 6 år som tar myyyye av tiden utenfor jobb.

                Andre hobbyer utenom modellfly er foto/video, astronomi, fiske/friluftsliv. Siden jeg bruker 90+% av all ledig tid til modellfly så sier det seg selv at de andre hobbyene ikke blir "brukt opp" med det første
                Mvh
                Torbjørn Gustafson
                www.trmfk.no



                Will fly for food

                Comment


                • #23
                  17 åring fra Bodø her. Har ingen jobb (prøver vel å skaffe?) så jeg vet egentlig ikke hvor pengene til modellfly kommer fra. Det bare kommer litt her og litt der, og plutselig har jeg råd til nytt fly

                  Går fortiden idrettsfag på Bodin Videregående i Bodø. Har et par ting jeg driver med på fritiden foruten flyging jeg også. Har drevet med svømming i 7-8 år, og er derfor komfortabel i vann. Dette bidro til at jeg tok dykkerlappen for snart to år siden. Har dessverre ikke blitt så mye tid til dykkingen enda, men jeg håper at det skal bli bedre med årene. Ellers liker jeg båtliv, og alt som har med båt og gjøre. Kanskje jeg skal kjøpe sjøfly?

                  Innenfor flygingen er det kun fly på meg. Går mest i motorfly, men jeg har også seilfly. Var med i en F3F konkurranse i vår, og ble totalhekta på det også! Kjempeskøy! Foruten seilfly er det akro/3D det går i. Har noen planer om å kanskje komme meg på noen IMAC samlinger neste sesong, men vi får se hva det blir til. IMAC miljøet er ikke stort her oppe i nord.
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #24
                    Jaja, er nybegynner siden april i år, men skikkelig hekta. Er 37 og billedkunstner, Oslo.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #25
                      Legger inn jeg også , er 37 år`s fersking, gift og 2 barn og har som dagligvirke jobb som flysystemavioniker ved LHK(LuftforsvaretsHovedverkstedKjeller).
                      Har mao gått samme vei som trådstarter har påbegynnt, lykke til.
                      T-Rex 450 SE
                      T-Rex 500
                      T-Rex 600N/NP/E
                      Srimok
                      Mini Edge540
                      DX7

                      Comment


                      • #26
                        Jaja..
                        Har rukket å bli 33 og er opprinnelig fra Øyer i Gudbrandsdalen, men tok til vettet og flyttet til Larvik for snart 8 år siden.. Bor der med kone og en sønn på 6 år..

                        Har elektronikk/data-utdanning, og har i de senere årene jobbet som IT-ansvarlig i en mobiltelefonkjede nevnt tidligere i tråden..

                        Jobber nå som support-engineer i Delta Remote Control Systems og min hovedgeskjeft her er elektronisk tunnellsikring, dv.s. utvikling, testing, montering og drift av wlan-, gprs- og VHF-nett i gruver og tunneller som er under utsprengning i inn og utland. V.h.a. spesialutviklet hardware og software samler vi inn data om luftkvalitet (No/No2/Co/Co2/Nox, partikler, temp etc) og bruker dette til å styre ventilasjon. I tillegg kjører vi VoIP, tracking og div. styringer på samme nettet..
                        Så mesteparten av dagen er jeg under jord...
                        I tillegg produserer vi det meste av fjernstyringene til handicap-bilene i Norge, samt til 15-20 andre industriformål.. Det var reklamen...

                        Kvelder, helger og endel fritid ellers går med på Sandefjord Lufthavn Torp hvor jeg tar vakter på flybunkringstjenesten hos Statoil.. Kjører da fueltruck og fyller alsken fly som ramler ned der.. Artig!

                        Er ivrig på astronomi og bruker endel av tiden på det...

                        Resten av tiden slites jeg mellom familie, fly og lesing....

                        Comment


                        • #27
                          Min tur, er 36 år og bor på Setermoen i troms, gift har 2 gutter på 2 og 5 år.
                          Jobber som bilmekaniker i Møller bil på Bardufoss de siste 5 år,skal slutte no før jul for å jobbe med tyngre kjøretøy i forsvaret(betyr mere fritid!).
                          Har før det jobbet 8 år med Nissan, gøy det og.

                          Mye fritid går med til guttene, skulle gjerne ha hatt mere tid til flyging siden 2 striper bare ligger 6 min unna(fuelfly) og elektrisk flyger eg på en stor skistadion 20 meter bak huset

                          Kjøpte et fuelfly i "pappagave" etter gutt nr 2, men hadde ikke trudd at det skulle ta så av, dette er gøy.

                          Børge G Hansen.
                          Børge G Hansen

                          Futaba 10C 2.4FASST
                          Optic6
                          C17E
                          Dassler
                          T-Rex
                          T-Rex 600 N Pro
                          U-CAN-DO 46
                          Cessna Cardinal
                          Cessna 182 skyline
                          cap 232 27% alitalia
                          edge 540 vince

                          Comment


                          • #28
                            Jobber ikke.....

                            Har rukket å bli 57 år, men føler meg av og til som 20.

                            Jobber ikke i NLF som mange synes å tro. Det er bare en måte å ødelegge fritiden på. Møter, kontakt med medlemmer og klubber, utredninger om luftrom, flyplasser, miljø, sikkerhet m.m., produksjon av MI + + tar nok i snitt 10+ timer per uke. Hadde jeg fått betalt for det kunne jeg vært rik!

                            Når jeg har tid til å jobbe betalt (?) steller jeg med databaser hos Standard Norge (ja, det er vi som forteller deg hvordan en banan og et juletre skal se ut). Men vi har jo også en mengde andre standarder innenfor områder som berører de flestes dagligliv da!
                            Har noe elektronikk fra den gang det ble jobbet med radiorør, men fikk aldri brukt lærdommen, da både Tandberg og Radionett forsvant fra klodens overflate. Derfor ble det IT, eller EDB som det het den gangen.

                            Ellers har jeg en forståelsesfull kone, voksne barn, og barnebarn som forlengst er forsøkt hektet på modellfly. Men der går det enn så lenge i fotball (unnskyld banningen) og andre idretter.

                            I tillegg et nytt, 40 år gammelt hus som gjennomgår en fullstendig oppussing, bl.a. ved hjelp av gode modellflyvenner. Snart (?) skal jeg nok få krøpet ned i hobbyrommet og sette i gang neste skalaprosjekt, en PT-19. I mellomtiden får det gå i ferdigfly og deprontjafs.
                            Mvh Terje Martinsen
                            leder Modellflyseksjonen/NLF
                            www.modellfly.info

                            Comment


                            • #29
                              Selv om det høres cheesy ut så er jeg en 31 år gammel gutt. Kan ikke kalle meg mann når jeg vet at jeg aldri kommer til å bli voksen, det er altfor mye å leke med her i verden

                              Jobber for tiden med transport til/fra utlandet, stort sett fortollingsarbeid og litt organisering av transport. Bortsett fra en liten jobb som ekstrahjelp på en dagligvarebutikk for mange år siden har jeg utelukkende vært i transportbransjen. Har dog aldri kjørt, bare arbeidet på terminal eller kontor. Har alltid hatt en stor interresse for R/C biler som jeg har holdt på med i mange år, men ikke sammenhengende. Har kjørt alt fra Nikko til Kyosho og Schumacker (er det slik det staves? husker ikke) Prøvde meg på en nitro-bil men det prosjektet gav jeg opp. Har nå tatt steget over i luftens verden med en E-sky Honey Bee CP2, som jeg kjøpte etter å ha lekt en del med en Picoozo. Er av den typen som foretrekker elektro framfor fuel.

                              Eller har jeg flydd en GOD DEL flysimulator i form av IL2 Sturmovik, og har en Thrustmaster HOTAS Cougar med Elite pedalsett For de som ikke vet hva det er så er det en tro kopi av stikken som står i en F-16, det samme gjelder throttle stikken. Alt i metall utenom knappene, noe som gjør at den veier MYE Driver også litt med digital-foto og Photoshop redigering.
                              John E.
                              - Eminent bakkepilot.

                              E-Sky Honey Bee CP2

                              Comment


                              • #30
                                Jeg er 42 år - bor med kone og unger ytterst i Hardangerfjorden (ikke I fjorden selvsagt...) i Kvinnherad kommune - kjent for baroniet Rosendal stort sett. Jeg jobber til daglig med programmering av administrative datasystemer - spesielt lønns-systemer. Jobber for et Trondheimsfirma og har hjemmekontor hvor jeg sitter til daglig.

                                Klubben her har en fenomenal flott stripe som vi leier sammen med mikroflygere - 175 meter lang. Her er det bra med aktivitet året rundt. Jeg driver kun med fly, mest motor men har et par gamle seilfly også. Er svært glad i å bygge, men tiden strekker ikke helt til, så nå flyr jeg helst ARF-modeller. Har imidlertid noen prosjekter på hobbyrommet som er halvferdige som jeg forsøker å få tid til. Tiden går ellers med til hus og hjem, og hjortejakt nå på høsten.
                                Erlend Moen
                                Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                                Comment

                                Working...
                                X