Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bestilling fra utlandet (UH)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bestilling fra utlandet (UH)

    Hei For 10 dager siden bestilte jeg en motor fra United Hobbies. Det er nå ti dager siden. Den kostet mindre enn 200 med frakt, så jeg regner jo ikke med Toll. Verdian var satt til 19 USD. Er dette normalt? Skal det ta 10 dager fre UH Til Egersund? (en times kjøring fra Stavanger)
    fly:
    - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
    - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)





    Radioer:
    2 To-kannals bilradioer
    2 E-Sky 6-ch
    Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

    Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

  • #2
    Det varier litt, men har aldri fått pakker på under 2 uker (da med luftpost)
    Har ikke prøvd med express.
    Det som tar lengst tid er tiden fra du bestiller til pakken vireklig blir sendt, går borti 1 uke til dette. resten tar 4-5 dgr.

    Har en bestilling inne som jeg la inn rett etter nyttår, men tolker det dit hen at de nok har endel ekstra å pakke ifm jula, derfor går det nok noe lengre tid

    Mvh
    Cory

    Comment


    • #3
      Høres ut som du brukte vanlig luftpost.
      Skal du ha det raskt (3-5 dager) må bu bruke EMS. EMS blir prioritert
      Valgte du luftpost og fikk den på 10 dager har du vært heldig.

      Husk at det er rett før kinesisk nyttår - dvs Kina står stille i 3-4 uker. Alle legger inn bestillinger nå og det er sikkert kaos der borte.
      Bestilte to ting med en dags mellomrom og i.h.t. ordrenummer hadde de håndtert ca 2000 ordre den dagen....

      Skal du ha ting "gratis" så koster det tid

      Comment


      • #4
        Jeg bestilte den 3/1 og fikk pakken i går 17/1 med brevpost.... altså ca 2uker.. Ser at pakken forlot Hong Kong den 11/1...
        - T-rex 450SE V2
        Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
        - Twister Medevac
        - Big Lama

        Comment


        • #5
          Jeg får mine forsendelser fra hong Kong på mellom 4 og 13 dager. Dette er fra dagen de meldes sendt og ikke fra bestillingsdagen. 13 dager har kun skjedd én gang, da ble den liggende flere dager i tollen, men det normale er på 6 dager for min del. At en skal være heldig for å få det på under 10 dager vil jeg dermed stille meg svært uenig til, men det er forskjell på leveranse i osloområdet og videre ut i landet. Dette er tider med vanlig rekommandert post. Den ene pakka jeg bestilte med EMS tok 5 dager. Kanskje har jeg normalt flaks på å time med fraktruter eller noe, men jeg har bestilt ganske mange ganger nå så det ville være rart.
          -----------
          Bengt

          Comment


          • #6
            Jeg har bestillt en del fra UH, og aldri opplevd at det tar med en 10 dager. Bestiller riktignok med EMS Express, da jeg som regel havner på en vekt rett i undekant av 1kg (hvis ikke fyller jeg opp litt til dette) og da er prisdifferansen mellom EMS Express og vanlig post kun 10 dollar. Det er jo ikke mye?
            Siste ordre bestillte jeg på fredag kveld og hadde pakken i min postkasse påfølgende tirsdag !!!!

            Forøvrig meget fornøyd med både utvalg og priser på UH....
            Mvh.
            Stian Heidenreich-Riis

            Condor Modellflyklubb (www.cmfk.no)

            Comment


            • #7
              Er det toll på RC utstyr evt. noen øvre beløpsgrense for tollfritt?
              Kjell Ove
              Lillehammer MFK

              CMP Super Chipmunk
              ESM Cessna 185
              Raptor 50 T
              CMP Cessna 182 ---I Eske!---

              Comment


              • #8
                Varer under kr. 200,- er toll- og avgiftsfrie...Les mer her:
                Siden ble ikke funnet
                Mvh.
                Stian Heidenreich-Riis

                Condor Modellflyklubb (www.cmfk.no)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by KoSl View Post
                  Er det toll på RC utstyr evt. noen øvre beløpsgrense for tollfritt?
                  Det er ingen toll, men du må betale 25% moms på verdien av varen + frakt hvis den overskider 200Kr, videre kommer det på en ca80 kroner som posten skal ha for å håndtrer den forenkle fortollingen

                  Er summen av vare og frakt mindre enn 200Kr skal du få den inn i landet uten ekstra kostnader (vel dette gjelder ikke via*ra og tilsvarende )
                  Last edited by Quadrocopter; 17-01-08, 17:19. Reason: typo

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Quadrocopter View Post
                    Er summen av vare og frakt mindre enn 200Kr skal du få den inn i landet uten ekstra kostnader (vel dette gjelder ikke via*ra og tilsvarende )
                    Dette er litt feil, hvis VAREN koster under 200kr er det momsfritt, koster varen over 200kr, skal det betales moms av både varen og frakt.
                    Jan Fredrik Bjordal
                    www.JetsOfBergen.no

                    This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bengtern View Post
                      J At en skal være heldig for å få det på under 10 dager vil jeg dermed stille meg svært uenig til, men det er forskjell på leveranse i osloområdet og videre ut i landet..
                      Det jeg beskriver er tiden det tar fra du bestiller til du har varen på døra - tiden det tar fra HK hjem til deg er relativt uinteressant da den allerede er definert (f.eks med registrert luftpost) til å være mellom 6 og 12 dager.
                      H.C. gjengen prioriterer EMS - da greier de som regel å få pakka ut til forsendelse på under 3 dager.
                      Med vanlig registret post ol. har det flere ganger tatt 6+ dager før de har fått ut den berømte fingeren og levert pakka på postkontoret i HK.
                      Dette gjelder særlig i de store "rush" periodene.
                      Last edited by Quadrocopter; 17-01-08, 17:43.

                      Comment


                      • #12
                        Tusen takk for VELDIG rask svar. Da regner jeg med at det ikke er så veldig lenge til varen kommer. Riktig nok valgte jeg luftpost da varen var lett. Det er 6 snart 7 dager siden jeg fikk E-Post om at varen var blitt sendt. Skal jeg regne med å få den over helga?
                        fly:
                        - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
                        - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)





                        Radioer:
                        2 To-kannals bilradioer
                        2 E-Sky 6-ch
                        Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

                        Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

                        Comment


                        • #13
                          Dersom du klikker på ordrenummeret ditt, så får du opp et sporingsnummer. Dette kan du legge inn på posten.no og da kan du se når varen er ankommet Norge. Etter noen dager så får du også opp henteseddel når den er kommet frem til ditt nærmste postkontor.

                          Ben_E
                          Ben-Erik Ness
                          Bergen Modellflyklubb

                          Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                          www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                          http://www.bmfk.no
                          http://www.jetsofbergen.no

                          Comment


                          • #14
                            Tja, sist jeg bestilte med EMS ble den liggende over to uker til plukking. Alt er variabelt og en har ingen garantier på noe som helst om en betaler mer for frakten. Men som platinakunde har en jo en kontaktperson som kan ta ordren ut av køa og inn i arbeid.
                            -----------
                            Bengt

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bengtern View Post
                              Tja, sist jeg bestilte med EMS ble den liggende over to uker til plukking. Alt er variabelt og en har ingen garantier på noe som helst om en betaler mer for frakten. Men som platinakunde har en jo en kontaktperson som kan ta ordren ut av køa og inn i arbeid.
                              Hva må til for å bli platinakunde ??
                              - T-rex 450SE V2
                              Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
                              - Twister Medevac
                              - Big Lama

                              Comment

                              Working...
                              X