Unconfigured Ad

Collapse

Bestilling fra utlandet (UH)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Andrè
    • Aug 2007
    • 139

Jeg finner bare ikke ut hvor jeg kan spore den! Er inne på mine ordre men der står det bare ordre id... Ingenting jeg kan klikke på ellers... Kan noen forklare meg bedre hvordan jeg sporer varen?
    fly:
    - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
    - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)

Radioer:
    2 To-kannals bilradioer
    2 E-Sky 6-ch
    Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

Comment

• corydoras
      • Jul 2005
      • 257

Hvis du har valgt billigste fraktmåte (ikke registered) så får du ikke sporingsnummer

Mvh
      Cory

Comment

• Walkera- HM
        • Dec 2007
        • 6

Jeg estilte et heli fra Danmark i november, husker ikke dato men. Det ble sendt en dag og var i oslo dagen etter. 3 uker lå det til fortolling før noe skjedde.

Godt råd. Få selger til og sende en kvitering med redusert pris slik at dere slipper dette toll tullet. da kan dere faxse inn kviteringen, så slipper dere svinpris på inntolling.

så varer fra hong kong . Betaler dere en 50,- lapp ekstra og får det so exspress så går det 5-6 dager og dere har varen. Enkelte utenlanske leverandører har faktisk skjønnt dette idiotidske tollreglene hær i landet og sørger for at kjøper slipper svinprisen inn til dette avgifts landet.

Comment

• affa
          Administrator
          • Jul 2002
          • 5877

Originally posted by Walkera- HM
          Godt råd. Få selger til og sende en kvitering med redusert pris slik at dere slipper dette toll tullet. da kan dere faxse inn kviteringen, så slipper dere svinpris på inntolling.
          Ja, utrolig smart når man blir tatt, da forsvinner gliset ganske fort. Det er vel noen her inne eller ihvertfall bekjente i kretsen som har testet dette. Med de følger det får.

Men at vi bor i ett idiotisk land hva import gjelder er jeg 100% enig i !

Comment

• Propepperell
            • Jun 2005
            • 1093

Originally posted by affa
            Ja, utrolig smart når man blir tatt, da forsvinner gliset ganske fort. Det er vel noen her inne eller ihvertfall bekjente i kretsen som har testet dette. Med de følger det får.

For meg som IKKE prøvde dette; hvordan kan dette oppdages og hva skjer (hva er det som vasker bort gliset)?

Peter
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Originally posted by Propepperell
              For meg som IKKE prøvde dette; hvordan kan dette oppdages og hva skjer (hva er det som vasker bort gliset)?

Peter
              Ting ankommer Tollevesenet, dem finner ikke noen faktura som beskriver innholdet og verdi, dem kjenner igjen avsenderen som "ikke seriøs", angitt verdi på ting er alltid under moms-grensa, og Tollvesenet returnerer sakene til Østen...
              (Ikke spør hvordan jeg vet...)
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Propepperell
                • Jun 2005
                • 1093

Ok, så billig kan bli dyrt altså...

Peter
                Peter Rahm
                Siggerud
                Cirrus RCFK

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

Originally posted by joo
                  Ting ankommer Tollevesenet, dem finner ikke noen faktura som beskriver innholdet og verdi, dem kjenner igjen avsenderen som "ikke seriøs", angitt verdi på ting er alltid under moms-grensa, og Tollvesenet returnerer sakene til Østen...
                  (Ikke spør hvordan jeg vet...)
                  ??????

Hvis tollvesenet mener at verdien på deklarasjonen er for lav eller at deklarasjonen mangler - vil mottaker (altså du) få beskjed om å fremskaffe kvittering eller annen dokumentasjon på pakkens verdi.
                  denne dokumentasjonen returneres til tollvesenet, de vil avhengig av verdien på pakken ++ kreve toll (normalt bare 25% moms)
                  Etter noe tid får du pakken på posten og betaler hele gilde der.

Hvis du ikke kan dokumentere verdien så bærere det strake veien til nærmeste tollklarerings sted hvor de sammen med deg spretter pakken og ser hva den inneholder - så begynner moroa med at de skal finne ut hva innholdet koster i Norge - er du skikkelig uheldig treffer du en som har en dårlig dag og hva nå det vil medføre
                  Last edited by Quadrocopter; 26-01-08, 09:04. Reason: typo

Comment

• nettulven
                    • Feb 2007
                    • 495

Kan ikke vi for engang skyld være litt enige?? Det er et surt land å bo i når det gjelder tollregler.. Men når du handler på en utenlandsk nettbutikk, så vet du at du har de samme reglene å forholde deg til som importørene i landet vårt..
                    Hvis du vil "lure" staten med å "velge" andre verdier enn det pakken er verd.. Ja, hvem lurer du? Hvis pakken din forsvinner.?? handlet for 3000, skrev verdi $30... Ja, akkurat, du får igjen $30.. Passe fortjent etter min mening...

Det er litt forskjellige grunner til at norske importører er dyrere enn i Kina.. En importør må betale moms, han må står for en service, dvs reperasjoner, dvs deler, og mye mer...

det er opp til deg, og meg, om vi vil handle i Kina eller hjemme i Norge.. Jeg kan ikke forstå hvorfor vi skal diskutere dette så mye...

hvis du ber om å få forandret verdien på pakken din, så får du kanskje det... Men det er du som velger et slik altrnativ, eller dpør om der.. som får straffa...
                    Thomas Molnes
                    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• Quadrocopter
                      Moderator
                      • Aug 2007
                      • 6357

Originally posted by nettulven
                      ....
                      Det er litt forskjellige grunner til at norske importører er dyrere enn i Kina.. En importør må betale moms, han må står for en service, dvs reperasjoner, dvs deler, og mye mer...
                      ...
                      Hvorfor skal alltid Kina være syndebukken - snart er prisene i USA på Kina nivå og tro det eller ei amerikanerne må gi de samme tilleggs "godene" som i Norge.

Global e-handel presser seg frem og de som lever av og klistre ny merkelapp på melk og brød produkter fra Kina for så å tredoble prisene er ute av markedet inne relativt kort tid!

Comment

• nettulven
                        • Feb 2007
                        • 495

Originally posted by Quadrocopter
                        Hvorfor skal alltid Kina være syndebukken - snart er prisene i USA på Kina nivå og tro det eller ei amerikanerne må gi de samme tilleggs "godene" som i Norge.

Global e-handel presser seg frem og de som lever av og klistre ny merkelapp på melk og brød produkter fra Kina for så å tredoble prisene er ute av markedet inne relativt kort tid!

Kom igjen da... Nå var dette en tråd som omhandlet UH, som ligger i HongKong.. det er Kina i mine øyne.. Men OK, jeg er enig med deg ang priser i USA. Det er ikke på HongKong-nivå, men det er ikke så veldig stor forskjell... Men for oss forbrukere så er det er Kvalitet, pris og tilgjengelighet som er viktig... Ja, nå snakker jeg for meg selv.. Men hvis jeg kjøper meg en flott modell, så kjøper jeg meg noe billige servoer, som jeg ikke har hørt noe godt om.. Tar ikke jeg en stor sjanse da??

Og ang service... Er ikke det greit å bar at telefonen til Elefun, fortelle hva som er problemet, og så får du enter hjelp, eller en ny komponent?
                        Thomas Molnes
                        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• jab
                          • May 2007
                          • 407

Hvorfor skal alltid Kina være syndebukken...
                          Amen til det. Jeg tipper at 90% om ikke mer av all RC elektronikk og kit fly, er produsert i Kina. Samme som årets nye og moteriktige jeansbukser i butikkene.
                          Dessverre så er det ikke lenger slik at prislappen bestemmer kvaliteten på produkter. Branding og marketing har forlengs tatt over. Eller rettere sagt, du får fremdeles bra produkter men de koster mye mindre å produsere enn du tror.

Siden vi snakker om UH (nå HobbyCity) så rotet jeg frem noen få eksempler på branding og medfølgende prisforskjell.

Hyperion 2007 modeller:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6385
                          http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6383

Comment

• spewster
                            MFN Skribent
                            • Aug 2007
                            • 1134

Har ikke testet motorer eller escèr fra UH, men måtte bare prøve ut noen servoer i små 3D el-maskiner samt 5 forskjellig ei depronkjerrer. Etter å ha testet i alt 10 forskjellige servoer så kan jeg si en ting; SØPPEL !! Elendig kvalitet på hus, dårlig sentrering og allerede brent 1 stk.

Nei, takke meg til skikkelige servoer og heller betale noen kroner mer ja.
                            Siden du synes de servoene til UH er noe søppel kan du nevne hvilke du har testet slik at andre kan unngå disse også?

Jeg har selv noen standardservoer HXT 5010 og kan ikke si jeg er missfornøyd med disse. (ikkke enn så lenge iallefall)
                            Stian Håvak (82)
                            Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• joo
                              MFN Skribent
                              • Nov 2002
                              • 6936

??????

Hvis tollvesenet mener at verdien på deklarasjonen er for lav eller at deklarasjonen mangler - vil mottaker (altså du) få beskjed om å fremskaffe kvittering eller annen dokumentasjon på pakkens verdi.
                              denne dokumentasjonen returneres til tollvesenet, de vil avhengig av verdien på pakken ++ kreve toll (normalt bare 25% moms)
                              Etter noe tid får du pakken på posten og betaler hele gilde der.

Hvis du ikke kan dokumentere verdien så bærere det strake veien til nærmeste tollklarerings sted hvor de sammen med deg spretter pakken og ser hva den inneholder - så begynner moroa med at de skal finne ut hva innholdet koster i Norge - er du skikkelig uheldig treffer du en som har en dårlig dag og hva nå det vil medføre
                              Stemmer nok IKKE med virkeligheten.
                              Etter å ha ligget i 3 uker gikk sakene i retur, uten noe varsel.

21.11.07 13.36 ANKOMMET MOTTAKERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE
                              20.11.07 16.18 SENDT FRA AVSENDERLAND 0001 OSLO
                              19.11.07 14.17 SENDT I RETUR 0024 OSLO
                              19.11.07 13.46 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0020 OSLO
                              29.10.07 12.34 AVVIK I PRODUKSJONEN
                              Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO
                              29.10.07 10.43 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0001 OSLO

Vel, sakene er betalt, og har nå reist fram og tilbake en passe distanse, og er nå i Østen igjen.
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• _wizard_
                                • Nov 2005
                                • 224

Er det andre som har opplevd det samme som joo har?

Jeg har ikke lang erfaring med UH, men det er billig! Om det skjer mange slike tilfeller vil det kanskje i lønne seg å fortolle varen? Det er jo egne regler for varer under 1000.- som sier at man kan fortolle selv på toll.no da slipper man gebyret, og må kun betale MVA.

Hadde vært greit å vist om dette var vanlig... Jeg har alltid fått beskjed i posten når det har ankommet en vare som de har vært i tvil om.
                                Med vennlig hilsen
                                Baard Lindberg
                                Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

"I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

Comment

Working...