Unconfigured Ad

Collapse

Brukere av Opera webleser...er det noen...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ERJ
    • Aug 2007
    • 935

Brukere av Opera webleser...er det noen...

...av dere kjære forumvenner som bruker denne leseren?

Saken er at idag tidlig fikk jeg et tilbud om og få en ny versjon. - 9.5...
    Jeg trykket på godtar og oppdatering...So far - so good...Den nye oppdatringen
    kommer på plass med totalt forandret utseende...Etter en stund logger jeg av
    PC'n og slår den ikke på før etter omlag tre timer...Trykker på Operalogo... og nu
    sjutusen-og-ti-jæklar startar spetaklet...Hele siden er i svart...Intet leselig...
    Og som den fryktelige "smartingen" jeg tror - HAHH! - jeg er finner jeg ut at her må
    noe gjøres siden alt av adresser og arbeidsgrunnlag ligger pent og velordnet i beste
    Operamaner på favorittdelen...Såååh...I min "gluphet" griper jeg til det mediumet
    som for meg er mest nærliggende...Nemmelig og resette maskinen til en tidligere
    dato....Var det spetakkel førut...så er det for ingen ting og rege mot det som kommer
    nå...PC'n er fullstendig ballstyrig...Lystrer ABSOLUTT ingen TING!

Enden på visa...Vet ikke...Har avinstalert hele Opera og gått via Telenorserver inn
    på hjemmsiden deres og lagt inn en sint rapport...Etterpå har jeg måttet instalere
    Internet Explorer. Hvilket jeg IKKE er noe glad for...Det er fint lite som minner om
    orden og alfabetisk system her...Foruten at alle forumer og sider er tapt...Her på
    dette forumet måtte jeg vente på nytt pasord...

Er det noen av dere som har opplevd det samme, og hva er eventuelt årsaken?
    - Det forb....Norton Antivirus kanskje...? Noen som kjenner Norman Antivirus
    forresten eller et annet sikkerhetsprogram...Som ikke koster skjorta slik som Norton
    gjør...

Mvh Einar - dataukyndig som er MEGET takknemmelig for innspill
  • kenzuke
    • Jul 2007
    • 35

Stygg sak ...

Jeg installerte nyeste versjon av Opera (9.5) på kontor-PCen. Gikk helt fint. Dette var jo ingen oppgradering, men en clean install.

Det kan høres ut som det har skjedd noe kluss hvis Opera ville importere adresser og bokmerker fra din tidligere nettleser, eller hvis antivirus nektet nettleseren tilgang.
    En ting kan jeg i hvert fall si med sikkerhet; Norton can f**k you up pretty good!
    Norman og AVG er det jeg sverger til
    mvh
    Henrik Andreassen, Alta.

// 3x Victory 700 EP (båt - hysterisk på tung sjø! )
    // Graupner Piper J-3 Cub (1,5m v.s.-OS FS-30 4-stroke)
    // Focus 400EP
    // PicooZ
    // Wing Dragon
    // Kyosho Sandmaster ST-2 (GT12-SCR) R.I.P.

Hjemmeside

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Jeg oppgraderte her om dagen, gikk som smurt, men grunnfargen i leseren er endret til svart, det syns jeg er helt ok.....

Comment

• ERJ
        • Aug 2007
        • 935

Hallo Henrik...

Originally posted by kenzuke
        Stygg sak ...

Jeg installerte nyeste versjon av Opera (9.5) på kontor-PCen. Gikk helt fint. Dette var jo ingen oppgradering, men en clean install.

Det kan høres ut som det har skjedd noe kluss hvis Opera ville importere adresser og bokmerker fra din tidligere nettleser, eller hvis antivirus nektet nettleseren tilgang.
        En ting kan jeg i hvert fall si med sikkerhet; Norton can f**k you up pretty good!
        Norman og AVG er det jeg sverger til

Takk skal du ha Henrik! - Monterer Norman i løpet av natta siden jeg fremdeles er
        like arg - og våken - over det inntrufne...

Ser du er fra Alta...Stripa etter den klubben som en gang var der, eksisterer den
        ennå? - Husker nå sjutton ikke hvor den var, men tror den lå oppe ved Kvenvikmoen...
        Eller var det på Komsa...Fløy over den for en masse herrens år siden med TFK's
        Cherokee...

Mvh Einar - som ikke gir seg på Opera...

Comment

• Lumbajack
          • May 2002
          • 635

...har du prøvd avast
          Har brukt dette i et par år nå...funker glimrende
          Mvh

Olav Lund

Comment

• klausre
            • Oct 2025

Elller Firefox

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

AVG gratis versjon er ett helt greit antivirusprogram, som de aller fleste klarer seg godt med.
              Med mindre du har en "venn" som kikker på pene damer uten klær, da
              Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• kenzuke
                • Jul 2007
                • 35

Hepp, Einar!

Pr.i dag er det to striper jeg vet om:
                Ei asfaltstripe i Raipas som tilhører Alta Modellflyklubb. Klubben er i dag lukket, så jeg har aldri fått gleden av å fly der... Trur de er omlag 20 medl. som deler på den stripa. (!)
                Den andre tilhører Alta RC-klubb (der hvor jeg er medlem), og er i Tverrelvdalen. Denne stripa er av kunstgress - det ligger en liten offroadbane for RC-biler rett ved siden av denne.
                mvh
                Henrik Andreassen, Alta.

// 3x Victory 700 EP (båt - hysterisk på tung sjø! )
                // Graupner Piper J-3 Cub (1,5m v.s.-OS FS-30 4-stroke)
                // Focus 400EP
                // PicooZ
                // Wing Dragon
                // Kyosho Sandmaster ST-2 (GT12-SCR) R.I.P.

Hjemmeside

Comment

• kapia
                  • May 2005
                  • 1435

altså, prøv firefox som nevnt tidligere, er mye mindre som kan gå gale med "uheldige" trykk osv osv. det at opera spør om du vil importere gamle innstillinger kan enkelt og greit tyde på at dem har tatt en total renovering av kjernen i leseren. skal ikke by noe problemer det. men installer firefox godta den som "standard nettleser" og importer alle favoriter osv. jeg tror ikke windows har registrert opera som noe feil. derfor tror jeg heller ikke den har noe grunn til å slette dine lagrede filer.

pm om du trenger mer hjelp enn det her.

kapia

Comment

• kapia
                    • May 2005
                    • 1435

firefox 3!

Comment

• ERJ
                      • Aug 2007
                      • 935

Tusen takk...

Originally posted by kapia
                      altså, prøv firefox som nevnt tidligere, er mye mindre som kan gå gale med "uheldige" trykk osv osv. det at opera spør om du vil importere gamle innstillinger kan enkelt og greit tyde på at dem har tatt en total renovering av kjernen i leseren. skal ikke by noe problemer det. men installer firefox godta den som "standard nettleser" og importer alle favoriter osv. jeg tror ikke windows har registrert opera som noe feil. derfor tror jeg heller ikke den har noe grunn til å slette dine lagrede filer.

pm om du trenger mer hjelp enn det her.

kapia

Tusen takk Kapia for ditt mere enn genrøse tilbud om hjelp...Men, jeg kommer nok
                      til og plage noen i min nærhet...Vi har jo folk i klubben som driver i databransjen
                      og ikke om dem skal slippe unna..."They ow' me" som det heter på fremmendlansk.
                      - Enskjønt...man vet jo aldri...

Sannelig skulle det bli en lang dag og natt før det nå ser ut til og ha stabilisert seg
                      med hesyn til nedlastingsproblemer mv. Uten at jeg har det fnatt av begrep om
                      data generelt eller min egen PC spesielt hardet vært med hjertet mere eller mindre
                      i full gallopp langt opp i halsen de "grep" jeg har foretatt...Først la jeg opp Opera
                      download pånytt samtidig som jeg gikk inn på brukerpanelet og avinstalerte dette
                      hersens Norton ANTIKvirus...Tro dere ikke det problemer av det også...HAHH!
                      Jeg gav meg IKKE før jeg hadde klart og slette det. Så lastet jeg ned Opera pånytt
                      og sannelig dukket det opp et annet spøkelse som ville ha et ord med i laget...
                      Nemmelig Microsoft Security...Når Opera vel var inne hadde dem sannelig tatt med
                      seg alt jeg trodde var tapt...Takk datagud eller hvem det nå er...Siden jeg har fått
                      brukernøkkel gratis av Postbanken til Norman...Norsk også det, på linje med Opera...
                      Hvorpå jeg nå har lastet ned også dette systemet...Selvfølgelig ikke uten bråk fra
                      Microsoft...Nå etter en time ser det rolig ut, etter en masse meldinger og "blobber"
                      med informasjon og "send-neste-avbryt"...har det sluttet og poppe opp bekymrings-
                      popupper eller hva det nå heter...

Mine dataproblemer må jeg til bunns i før eller siden...Har en Dell med to harddisker
                      hvorav bare en er i funksjon...Merkelig hvor lurt man kan bli...Får vel se om det går
                      ann og skifte til større kapasitet...Noe jeg uansett må gjøre for og få inn diverse
                      programmer for scanner, foto og tekstbehandling.

Ha kjempetakk alle dere for både hyggelige og informative innspill!

Mvh Einar - takknemmelig.

Comment

• ERJ
                        • Aug 2007
                        • 935

La inn et laaangt svar...Hvor i all verden har det gjemt seg tro..?

Mvh Einar - datakonfus...

Comment

• Anders Moen
                          • Aug 2007
                          • 129

Her og gikk alt knirkefritt. Skal få tak i versjon 9.00 igjen da. 9.25 klikka hele tida, og 9.50 sletter ikke cache, så å lese gjennom et forum tar fort dobbelt så lang tid for meg da jeg må oppdatere hver side...(skjedde ikke i 9.25 og 9.00 og tidligere versjoner..). Går sikkert ann å skru av, men hvordan?

Men det nye designet var fint iallfall
                          Mvh,
                          Anders Moen

Comment

• ERJ
                            • Aug 2007
                            • 935

Hallo Anders!

Originally posted by Anders Moen
                            Her og gikk alt knirkefritt. Skal få tak i versjon 9.00 igjen da. 9.25 klikka hele tida, og 9.50 sletter ikke cache, så å lese gjennom et forum tar fort dobbelt så lang tid for meg da jeg må oppdatere hver side...(skjedde ikke i 9.25 og 9.00 og tidligere versjoner..). Går sikkert ann å skru av, men hvordan?

Men det nye designet var fint iallfall

Bortsett fra Norman Antivirus som må aktiveres hver gang jeg slår på PC'n
                            - sikkert finger og forståelsesproblem fra min side - har jeg ikke hatt problemer
                            med Opera i de årene jeg har brukt de forskjellige versjonene som har vært.
                            Siste utgaven nå er lynrask i motsetting til Internet Explorer som hele tiden
                            kommer med en side som sier at jeg ikke har nettkontakt når jeg surfer...
                            I tillegg er Opera så logisk oppbygd at for meg med store vansker og forstå
                            mediumet data er det en lettelse og ha fått portalen på plass igjen.

En liten edit om Norton Antivirus...Jeg har tidligere fått advarsel om at den
                            ville "overta" maskinen...Ser nå at så må ha skjedd. Siste døgnet har det rast
                            inn oppdateringer i fleng. Så her er det tydelig at Norton har styrt selv...

Mvh Einar - aldeles ikke moro Anders og se at også du har PC problemer fra
                            tid til annen. Om det er en trøst vet jeg ikke, men dette mediumet blir man visst
                            aldri nok utlært og oppdatert på uten at det går hardt utover hobbyen modellfly!

Comment

• Tarpoon
                              • Jan 2008
                              • 335

Jeg gikk over fra Firefox til Opera. Firefox er ikke dårlig, men etter at jeg ble vant til Opera har jeg ikke sett meg tilbake. Jeg bruker forsåvidt alle nettlesere fra tid til annen, dessuten utvikler til daglig programvare som går på disse.
                              For daglig bruk er Opera favoritten, og jeg har brukt forskjellig nettlesere helt fra den tiden nettleseren var bare tekstbasert og det var 5 webadresser i verden
                              Trond Nilsen

Comment

Working...