Unconfigured Ad

Collapse

Brukere av Opera webleser...er det noen...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maaaarius
    • Jan 2006
    • 3

Opera eller Firefox handler vel mye om smak. Firefox ser ut til å bli valgt fremfor Opera fordi det er open source, selv om de allikevel aldri kommer til å se på kildekoden. Det er snakk om prinsipper, og noen har fått Firefox rimelig populært på mystisk vis

Av anti-virus vil jeg anbefale det litt ukjente Nod32. Avira kommer også godt ut på de skikkelig gjennomførte testene, men sistnevnte har jeg ikke fått prøvd. Norton er ressurshungrig til tusen, mens sist jeg sjekket Norman, kom ikke den spesielt godt ut. Fordelen med Nod32 og Avira er at de finner de aller fleste virus, samtidig som de ikke har haugevis av feilrapporteringer. De er også raske til å scanne. Nod32 tror jeg koster en tredjedel av Norton. AVG og Avast er jo bra gratisalternativer, men ikke helt mine favoritter.

Det skjer stadig ting på anti-virusfronten, og selv om Norton i mange har vært det mest solgte produktet så har det også i lang tid ligget langt fra toppen. Ser ut som de har begynt å skjerpe seg.

Gode anti-virustester er å finne på http://www.av-comparatives.org, men ikke la dere lure av hvilket program som finner flest virus, for det hjelper lite dersom 50 000 av de er feilrapporteringer

Comment

• Psyko-lefse
      • Feb 2004
      • 1438

Den største fordelen med Firefox er jo alle utvidelsene du får til den. Da spesiellt Ad-block med Filterset.G. Med disse utvidelsene fjernes all reklame på nettet helt automatisk. VG Nett går jo faktisk an å bruke!

Adblock: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865
      Filterset: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1136
      Morten Smøraas

Comment

• Tarpoon
        • Jan 2008
        • 335

Originally posted by Psyko-lefse
        Den største fordelen med Firefox er jo alle utvidelsene du får til den. Da spesiellt Ad-block med Filterset.G. Med disse utvidelsene fjernes all reklame på nettet helt automatisk. VG Nett går jo faktisk an å bruke!

Adblock: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865
        Filterset: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1136
        Dette er innebygd i Opera . Uansett et must, uansett browser.

Når det gjelder antivirus, kjører jeg AVG 8.0 Free edition. Den gjør jobben, og blander seg ikke unødvendig inn i dine gjøremål. Dette er spesielt viktig når man driver med programvareutvikling.
        Trond Nilsen

Comment

• ERJ
          • Aug 2007
          • 935

Stor TAKK til dere forumvenner!

TUSEN TAKK for at dere vil dele både kunnskap og erfaringer!

Norman Antivirus er vel kanskje ikke verdens beste, men sannelig har det ryddet
          - om jeg skal tro loggen - godt opp. Nå fikk jeg jo dette gratis som kunde i
          Postbanken, og når først galt skulle være ville jeg jo gjerne forsøke det. Også
          fordi det er norsk etter hva jeg forstår. Merkelig med Norton/Symantec...Betaler
          skjorta for året og så gjør det ikke jobben. Og i tillegg tar det seg til rette...

Antivirusprogrammene dere anbefaler er samvittighetsfullt lagt over på favoritter
          for ikke og glemmes.

Tarpoon; deg er jeg sannelig full av beundring for! Husker da vi fikk data hos WF
          rundt midten av åttitallet...Som vi skulle bestille deler til hangaren fra lagret...
          Sendte melding om nr. og uttak...gikk på lagret og ventet i et kvart før data-
          meldinga kom...Vannvittig for en utvikling!

Mvh Einar - ydmyk og takknemmelig
          Last edited by ERJ; 20-06-08, 01:46.

Comment

• Anders Moen
            • Aug 2007
            • 129

Her er også en måte å fjerne virus på. Den fjerna 7-8 virus som verken AVG eller Norton i det hele tatt klarte å finne(!)

link

Edit
            Den kan være ganske tidskrevende...på min data tok pt. 2 ca 1,5 time. På foreldrene mine sin data tok pt. 2 nesten 6 timer
            Mvh,
            Anders Moen

Comment

• Mademan
              • Apr 2007
              • 1086

Jeg kjører Opera. Må si den er RASK og stabil her

Selv var min også litt treg i starten. men det gikk seg til etter 2-3 dager. Ikkeno tvil om at Opera er valget i dag !
              Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• roadrune
                • Jul 2007
                • 2292

Originally posted by Anders Moen
                Her er også en måte å fjerne virus på. Den fjerna 7-8 virus som verken AVG eller Norton i det hele tatt klarte å finne(!)

link

Edit
                Den kan være ganske tidskrevende...på min data tok pt. 2 ca 1,5 time. På foreldrene mine sin data tok pt. 2 nesten 6 timer
                Takk for den, den fant litt knask, ja

Ps: tror du må oppgradere maskinen din litt, 26 minutter her
                Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• roadrune
                  • Jul 2007
                  • 2292

Etter denne tråden fant jeg ut at jeg ville teste Opera.

Jeg installerte det først på laptopen med Vista, og det fungerte utmerket, jeg fant derfor ut at jeg også ville ha det på den stasjonære med XP, men der gjenkjenner den ingen av bokmerkene mine, i Vista gikk dette av seg selv, noen forklaring?
                  Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• Tarpoon
                    • Jan 2008
                    • 335

Prøv å gå på filmenyen -> import og eksport.
                    Der har du flere valg for å importere bokmerker fra andre nettlesere.
                    Trond Nilsen

Comment

• roadrune
                      • Jul 2007
                      • 2292

Originally posted by Tarpoon
                      Prøv å gå på filmenyen -> import og eksport.
                      Der har du flere valg for å importere bokmerker fra andre nettlesere.
                      Det gjorde susen, takker!
                      Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

Working...