Unconfigured Ad

Collapse

Frustrert! Hva skjer med folk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars N
    Moderator
    • Apr 2002
    • 2891

Frustrert! Hva skjer med folk

Sitter her i skrivende stund og er ganske frusrert. Tingen er at jeg har annonsert en del fly for å rydde litt i lageret. La modellene ut på rcmarked og ikke lenge etter fikk jeg telefon fra en som skulel ha den ene modellen. Dette var jo flott tenkte jeg, men modellen var da på mitt tidligere bosted og måtte hentes før kjøperen kunne på den. Han måtte ha den før helgen så jeg dro da og hentet den. PÅ veien fikk jeg beskjed om at han ikke kunne hente den før helgen pga jobb men skulle ringe meg til uken da han var tilbake. Uken kom og jeg hørte ingen ting, prøvde å ringe et par ganger men tok aldri telefonen eller ringte opp.

Da var det bare å legge den ut på nettet igjen og prøve på nytt. Det gikk litt lengre tid før en annen ga et akspeptabel bud og skulle hente den dagen etter. Men da dagen kom måtte han reise i jobb og skulle ringe dagen etter, dagen etter snakket vi sammen og han skulle hente modellen på søndag ettermiddag. Nå er det i skrivende stund tirsdag og modellen er her fortsatt har prøvd å ringe men han tar da heller ikke telefonen eller ringer tilbake.

Hvorfor skal det være så vanskelig å hente en modell som avtalt?
    Og hvis du isåfall har ombestemt deg og ikke ønsker å kjøpe den, hvorfor kan man ikke bare ringe, sende melding eller mail og si at man ikke ønsker å kjøpe den?
    Lars Norberg
  • audifrik
    • Mar 2008
    • 497

sliter med akkurat det samme selv om dagen ang ett lite helikopter... håpløst at folk oppfører seg sånn.. 2 stk som har sagt de skal ha det og hente det den og den dagen. hører ikke ett ord etterpå...
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• Karmann
      Moderator
      • Oct 2006
      • 735

Du ble da ihvertfall kvitt Blade'n rimelig greit, Lars. Selv om jeg har gnålt litt i ettertid om ting jeg lurer på

Forøvrig kan nevnes at dette ikke er et unikt problem for modellflymiljøet. Jeg opplever det hele tiden i miljøet som driver med gamle Volkswagen også. Tipper det er slik uansett hva man selger.
      Last edited by Karmann; 02-12-08, 18:08.
      Mvh
      Morten Aase

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Enkelt, la de ligge på nettet til noen står i døra med penger, før det er alt snakk bare varm luft...

Comment

• Lars N
          Moderator
          • Apr 2002
          • 2891

Originally posted by Karmann
          Du ble da ihvertfall kvitt Blade'n rimelig greit, Lars. Selv om jeg har gnålt litt i ettertid om ting jeg lurer på

Forøvrig kan nevnes at dette ikke er et unikt problem for modellflymiljøet. Jeg opplever det hele tiden i miljøet som driver med gamle Volkswagen også. Tipper det er slik uansett hva man selger.

Ble det, ble en relativt stor eske! Håper du får mye morro med den

Må nok bare la ting ligge ute helt til de står på døra, bare så synd at voksne folk ikke kan si det som det er. Og i det hele tatt, hvorfor si at du skal kjøpe en ting, også aldri høre fra deg igjen. I værste fall dra en hvit løgn om en fartsbot eller noe som kom opp....
          Lars Norberg

Comment

• toommy
            • Oct 2005
            • 97

Hei Lars

Dette er desverre noe mange av oss har vært ute for, og det er like irriterende hver gang Hadde vært gøy å vite navnene for å se om det er de samme personene som går igjen gang etter gang. Men for all del, ikke legg det ut her!!
            Arild Hagabråten

www.vfkm.no

Comment

• andersh
              • Apr 2003
              • 1734

Helt enig med Tintin her... Varen er solgt når den er solgt, ferdig med det! Førstemann til mølla. HELT til mølla...

Jeg har vel tilgode å ha slike dårlige erfaringer, men jeg har vert den "heldige" her for litt siden. Fant meg en brukt billig projektor jeg ville ha, men ringte og den var solgt. 2 dager senere fikk jeg en SMS om at den fortsatt var tilsalgs pga useriøs kjøper. Jeg sto på døra med pengene noen timer senere.

Er nok ikke unikt for oss nei, men jeg vil nå si at Lars har vert sjeldent uheldig her da... vi får håpe det er et unntak med 2 slike på rad...
              Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
              rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
              Byggeblog for Eurosporten
              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Seiler`n
                • Mar 2005
                • 821

Så har vi noen tolmodige selgere også da...

Kjøpte meg radio for noen uker siden. Så bra pris at jeg måtte prøve meg ivertfall. Hadde ikke kr. da men fikk ed neste lønning. Ingen problem sa selger. 500 forskudd så går det fint. 3 uker senere var jeg eier av en for meg ny radio.

Det var smidig selger det !
                Mvh
                Stig Olsen
                Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
                Pike Perfect X tail
                Pike Brio / Giant
                Alpina 4001
                DG 500/22 Elan under opppussing
                Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• Lars N
                  Moderator
                  • Apr 2002
                  • 2891

Jo må si meg enig der, all ros og takk til de som er ordentlige av seg. Sendte før mye pakker med oppkrav, gikk veldig bra og kjøperen fikk varen når han betalte, men så måtte det jo være en kar som bestemte seg for å ikke hente pakken og ikke svare på telefon. Så sender ikke i oppkrav lenger pga dette.
                  Hvorfor skal det være så vanskelig å si ifra for folk er mitt store spørsmål, er vel ikke noe godt svar på det desverre. Men uansett rette en stor takk til alle som gjør handel enkelt og greit, både kjøpere og selgere
                  Lars Norberg

Comment

• LarsO
                    • Dec 2007
                    • 1273

Opplevd det samme med oppkrav jeg også.
                    Det jeg er begynnt å kreve er at enten forskuddsbetaling av hele beløpet, eller forskuddsbetaling av porto & postens gebyrer så har jeg i alle fall ikke lagt ut noe for portoen om vedkommende ikke henter pakken sin.

Comment

• joo
                      MFN Skribent
                      • Nov 2002
                      • 6936

Opplever sakene andre vegen også...
                      Har vel meldt min interesse for tre modeller og to motorer i høst. Nada svar fra selgerne Den ene modellen dukket opp på RCMarked igjen senere siden kjøper ikke ville ha den pga dårlig jobb. Men jeg fikk aldri beskjed. Tviler på at jeg gidder å kontakte noen selgere der inne mer, om det ikke er kjentfolk da.
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Lars N
                        Moderator
                        • Apr 2002
                        • 2891

Originally posted by joo
                        Opplever sakene andre vegen også...
                        Har vel meldt min interesse for tre modeller og to motorer i høst. Nada svar fra selgerne Den ene modellen dukket opp på RCMarked igjen senere siden kjøper ikke ville ha den pga dårlig jobb. Men jeg fikk aldri beskjed. Tviler på at jeg gidder å kontakte noen selgere der inne mer, om det ikke er kjentfolk da.
                        Det hørtes jo veldig merkelig ut, men kan jo skje det og.
                        Lars Norberg

Comment

• Olavjoergensen
                          • Jun 2005
                          • 2208

Solgte for en stund tilbake en motor til en ukjent kar. Motoren var 100% støken og knapt nok brukt. Han la ut i drøssevis av historier på tlf om at han hadde betalt på forskudd for varer han aldri hadde fått(svindel). Så han ville derfor få motoren i posten før han overførte penger til meg. Dette var helt greit for meg, da jeg både har handlet slik og solgt slik ved flere anledninger uten problemer. I dette tilfellet tok det 18 uker før jeg fikk penger, han ville aldri ta telefonen og svarte en sjelden gang på SMS. Lovte mange ganger at penger skulle komme og at penger var overført for et par dager siden. Heretter selger jeg kun til folk som henter/møtes med cash i hånda eller overført på forskudd.

Mvh OJ
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

Comment

• Thinnthinn
                            • Sep 2002
                            • 1172

Det vil vel alltid være slike historier uansett hva man handler med tipper jeg..
                            For min del kan jeg godt være smidig, men da må jeg kjenne eller vite av vedkommende!
                            Om noen vil kjøpe på "krita" som jeg aldri har hørt om blir det værre..
                            Ellers er det som tidligere sagt, først til mølla, HELT til mølla.... Jeg holder ikke av modeller eller markerer de "solgt" uten at jeg har peng i lanke.

Når det gjelder kjøp, betaler jeg gjerne på forskudd om jeg opplever selger som seriøs. Skulle det dukke opp noe som gjør selger vanskelig finnes det alltids metoder for å "få valuta for penga"...
                            Det er mange hjelpsomme modellflygere rundt om i landet som kjenner noen som kjenner...
                            Audun Thinn
                            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• jijohans
                              • Dec 2005
                              • 1169

Selger kun med forskuds betaling, har brent meg flere ganger med oppkrav...
                              Det som egentlig er mest irriterenede er at folk tror at alt som er brukt er gratis... Svarer ganske enkelt:Kjøp noe tilsvarende nytt så skal du se va det koster...
                              -Jim Johansen-
                              Flyklart:
                              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                              Under construction:
                              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

Working...