Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Antatt tollpliktig betyr ikke at det blir mva på dette. Har fått det hver gang jeg har sendt noe med vanlig post eller registrert post fra Hong Kong. Dersom det sendes med EMS skjer ikke dette, men det blir MVA dersom beløpet er over kr. 200,- selv om det er krysset av for gift.
Mvh
Erik
Originally posted by Hirobofly
Men, EMS er vel kun en tjeneste som Posten har vel?? (EMS-Express Mail Service). Siden dette er express-delen, så har dem valgt å ha egen avdeling som håndterer dette og har sin egen kundeservice, men likevel en del av Posten og tilbys som tjeneste?
Blir jo noe annet når eks Posten er lokal agent for eks TNT eller lignende, og det blir en "overlevering" fra original transportør og til Posten. Da går det fort flere dager extra.
Foresten, det er ikke automatisk noe alvorlig i status: Antatt Tollpliktig.
Det er en status som settes på om pakka skal innom innfortillingen og beregnes moms. Har du gitt dem tillatelse til dette, og faktura finnes på/inni pakka, så gjør Posten dette og pakka suser videre etter noen timer eller kanskje 1 dag.
Antatt tollpliktig betyr ikke at det blir mva på dette. Har fått det hver gang jeg har sendt noe med vanlig post eller registrert post fra Hong Kong. Dersom det sendes med EMS skjer ikke dette, men det blir MVA dersom beløpet er over kr. 200,- selv om det er krysset av for gift.
Mvh
Erik
Er du sikker? jeg fiikk ikke toll når broren min i USA sendte meg en pakka der han skrev 200 dollar på verdi og gift. denn gikk med ekspress gjennom usps
Er du sikker? jeg fiikk ikke toll når broren min i USA sendte meg en pakka der han skrev 200 dollar på verdi og gift. denn gikk med ekspress gjennom usps
Hvis den er merket som gave, mener jeg grensen er NOK 1000,- den er uansett høyere enn 200,-
Nå er det ikke farta pakken tar som var utgangspunktet mitt...MEN...
For all del, jeg kan henge noe på den knaggen også! - Pakken - et
ferdigfly - ble avsendt den 20.mai fra sørnorge...Ankommer Oslo den
22... Og blir liggende i 5 - FEM - dager! Alt meget GODT dokumentert
i følge Posten's EGET sporingssystem! Har jeg fortsatt da INGEN grunn
til og være misfornøyd når også pakken er fullstendig ramponert???
Mvh Einar - helt tydelig at vi har forskjellige erfaringer og at ting lettere
skades på lange transporter INTERNT i Norge!
Nå er det ikke farta pakken tar som var utgangspunktet mitt...MEN...
For all del, jeg kan henge noe på den knaggen også! - Pakken - et
ferdigfly - ble avsendt den 20.mai fra sørnorge...Ankommer Oslo den
22... Og blir liggende i 5 - FEM - dager! Alt meget GODT dokumentert
i følge Posten's EGET sporingssystem! Har jeg fortsatt da INGEN grunn
til og være misfornøyd når også pakken er fullstendig ramponert???
Mvh Einar - helt tydelig at vi har forskjellige erfaringer og at ting lettere
skades på lange transporter INTERNT i Norge!
Helt klart skal man reagere hvis man får en pakke smadra på døra! Det er og for lenge at en pakke ligger 5 dager i oslo før den sendes videre.
Det jeg ville tilføye var at ikke alle saker var slik som du og mange andre her har opplevd!
Som sagt, helt enig med deg. Man skal forvente bedre!
Jeg har også dårlig erfaring med posten, har bestilt en del ting og tang fra USA bla noe verktøy og Balsa, her i Norge har de jo ikke alt en kunne trenge av kjekt verktøy, så for 6 uker siden bestilte jeg noe fra Micromark har handlet der tidligere også med suksess, det har tatt ca 3 uker før varene har ankommet tidligere. Nå har jeg imidlertid venta lenge, varene gikk fra USA 1 mai og har enda ikke kommet. Jeg fikk ikke sporingsnummer på pakka jeg bestilte fra Micromark, og posten kan nå ikke hjelpe meg med å finne den. Er dette vanlig? Noen med liknende erfaring og hva bør en gjøre? Har forsøkt å kontakte micromark for å få sporingsnummer på pakka men de svarer ikke.
Får holde tråden varm, mens vi venter på resultatet av Mk.V's skademelding .
Her er foreløpig resultat på pakkesporingsfronten. Legg merke til at koreaneran brukte 17 timer på å få pakken ekspedert ut av landet. Posten Norge derimot, ja de jobber ennå med saken, og ennå skal den en tur nesten til Svinesund før den kommer oppover igjen. Var det noen som snakket om at EMS stod for "Express Mail Service"??
17:56 02-Jun-2009 Posting/Collection SL.MJ.GEONYEONG
Posting office zip code : 138200
Destination country : NORWAY
06:17 03-Jun-2009 Arrival at outward office of exchange INTERNATIONAL POST FFICE
11:13 03-Jun-2009 Departure from outward office of exchange INTERNATIONAL POST OFFICE
Dispatch number : 125
Handed over to Air carrier INCHEON
08.06.09 14.25 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0001 OSLO
05.06.09 14.28 AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO
05.06.09 13.29 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0001 OSLO
som sagt, så skrev jeg det at EMS, betyr EMS til den er i landet. Posten og de utenlandske aktørene, har så og si null samarbeid.
Men igjen, alt kommer ann på hvor du bor i Norge
(holder jeg også tråden varm`?)
Ville bare legge til noe, kanskje ikke akkurat mot posten, men heller mot Hobbycity.
Bestilte en esc og litt snax til min havarerte(for 6. gang på 3 måneder) Belt cp. Tenkte jeg kunne spare litt på frakt, siden det ville bli litt dumt å ta ems som kosta mye mer enn det delene kosta! Så jeg tok regular air mail( jeg har ingen hastverk). Ble betalt 3 juni. og igår spurte jeg dem hvorfor ikke pakka var sendt enda. stod bare processing. Da fikk jeg svar at pakka var sendt forrige fredag, og at det bare tok litt tid før databasen ble oppdatert......... så ca 1 time etterpå sjekker jeg ordren min igjen. da er sporingsnr. kommet opp, og pakken er sendt. idag var sporningsnr hos HK post registrert og pakka underveis...... Tror dere det hele var tilfeldig?
Jeg har også dårlig erfaring med posten, har bestilt en del ting og tang fra USA bla noe verktøy og Balsa, her i Norge har de jo ikke alt en kunne trenge av kjekt verktøy, så for 6 uker siden bestilte jeg noe fra Micromark har handlet der tidligere også med suksess, det har tatt ca 3 uker før varene har ankommet tidligere. Nå har jeg imidlertid venta lenge, varene gikk fra USA 1 mai og har enda ikke kommet. Jeg fikk ikke sporingsnummer på pakka jeg bestilte fra Micromark, og posten kan nå ikke hjelpe meg med å finne den. Er dette vanlig? Noen med liknende erfaring og hva bør en gjøre? Har forsøkt å kontakte micromark for å få sporingsnummer på pakka men de svarer ikke.
Dette sier vel en del om seriøsiteten til det firmaet som du har bestilt varer ifra og ikke om Posten ............
Dette sier vel en del om seriøsiteten til det firmaet som du har bestilt varer ifra og ikke om Posten ............
Har tidligere aldri hatt problemer med dem, litt lang tid før du får det du har bestilt men de har alltid kommet hittil. Imidlertid er nok forsendelsen blitt borte i posten nå. Litt kjipt at de ikke svarer på henvendelsen min ang at varene ikke har kommet frem, men det er neppe deres skyld alikevel.
som sagt, så skrev jeg det at EMS, betyr EMS til den er i landet. Posten og de utenlandske aktørene, har så og si null samarbeid.
Men igjen, alt kommer ann på hvor du bor i Norge
(holder jeg også tråden varm`?)
Ville bare legge til noe, kanskje ikke akkurat mot posten, men heller mot Hobbycity.
Bestilte en esc og litt snax til min havarerte(for 6. gang på 3 måneder) Belt cp. Tenkte jeg kunne spare litt på frakt, siden det ville bli litt dumt å ta ems som kosta mye mer enn det delene kosta! Så jeg tok regular air mail( jeg har ingen hastverk). Ble betalt 3 juni. og igår spurte jeg dem hvorfor ikke pakka var sendt enda. stod bare processing. Da fikk jeg svar at pakka var sendt forrige fredag, og at det bare tok litt tid før databasen ble oppdatert......... så ca 1 time etterpå sjekker jeg ordren min igjen. da er sporingsnr. kommet opp, og pakken er sendt. idag var sporningsnr hos HK post registrert og pakka underveis...... Tror dere det hele var tilfeldig?
(holder jeg også tråden varm`?)
Har bestillt noen ganger fra HobbyCity, og på EMS kommer sporingen fort opp, men på registrert air mail går det noen dager før sporingen kommer opp. Ser ut til å være normalt.
Får holde tråden varm, mens vi venter på resultatet av Mk.V's skademelding .
Her er foreløpig resultat på pakkesporingsfronten. Legg merke til at koreaneran brukte 17 timer på å få pakken ekspedert ut av landet. Posten Norge derimot, ja de jobber ennå med saken, og ennå skal den en tur nesten til Svinesund før den kommer oppover igjen. Var det noen som snakket om at EMS stod for "Express Mail Service"??
Skjønner ikke hva du sutrer over. Fremføringstiden er vel angitt til 3-5 dager dvs arbeidsdager her i landet og det inkluderer ikke tollklarering. Den brukte 3 dager på å komme seg til landet og hadde når du postet data vært underveis her i landet i under 1 arbeidsdag. Den lå over helgen pga tollklarering, dette er pga Tollvesenet (dvs staten dvs deg) og ikke Posten/EMS. Hadde avsender satt korrekt faktura utenpå hadde det kanskje gått fortere (om ikke tollpliktig) om tollpliktig så hadde det sikkert gått 1 arbeidsdag pga Tollvesenet....
Du har kjøpt VW fremføring og sutrer over at du ikke får en Porsche fremføring. Så langt er det helt ihht de betingelser du kjøpte frakten på så hva klager du egentlig over???? Har du ikke lest betingelsene kanskje?
Må det går fortere så er det bare å kjøpe raskere fremføring, men slutt å sutre over at dere ikke får mer enn dere har bestilt.
Roffe: Høres ut som du har kontakt med en useriøs (eller overbelastet) avsender. Antar du har kjøpt Airmail, da får man ikke et fungerende sporingsnummer, den tjenesten er ikke tilgjengelig ved airmail (eller surface) da pakkene ikke "skytes" i hvert ledd som ved EMS etc. Igjen, man får hva man betaler for, har du bestilt air/surface mail så har du ikke betalt for å få spore. Er pakken forsikret og du har med en seriøs avsender å gjør så sender han deg nye varer med en gang og krever erstatning fra USPS for det tapte.
Jeg synes det er helt topp at dere deler på erfaringer både hva forsendelse og
mere generelt om små og store problemer, frustrasjoner og what ever man
måtte oppleve om det med internetthandel.
Når det gjelder "min sak" så er der fortsatt status quo... Jeg gir Posten Norge en
"liten" uke til... Før jeg dundrer løs og forhåpentlig blir det med særdeles skarp
ammunisjon... Jeg kommer ikke til og si noe i akkurat den rettningen her på
forumet om så skjer annet enn at jeg kommer til eventuelt og liste alle CC'er...
Det vil si dem som får kopi av de systemene som har med dette og gjøre...
By the way... Behandlingstiden for reklamasjon er alt for lang! Noe som skyldes
FORFERDELIG mange saker av denne karakter. Om noen vil protestere er det helt
i orden, men vit da at jeg har et stort nettverk i Norge, slik at slike spørsmål ikke
er så vanskelig og få svar på! - Noe som vil få innvirkning på en eventuell
kontraksjon fra min side...
Mvh Einar - sekken med "tålmot" skrumper stadig inn...
For å ta det første først. Dersom du mottar en skadd pakke i posten, ikke ta den i mot. Dette er en sak mellom avsender og Posten. Det er avsender som har kjøpt en tjeneste av Posten, selv om det i praksis er mottaker som betaler for den. Så kontakter du avsender og ber om å få send ting på nytt. Så får avsender sloss med Posten. Dersom de er store, så går sikkert reklamasjonen raskere også.
Når det gjelder at ting blir liggende på en terminal, så hadde det vært greit å vite hvordan dere vet at de ligger der, siden det ikke er noen registrering på pakkene når de sendes fra terminalen, kun når de ankommer. Pakken ligger i de tilfellene ikke på terminalen, men er på tur til neste terminal, som i dette tilfellet vel var i Tromsø. Den 22. var en fredag, lørdag og søndag regnes ikke med, da tok turen nordover tre dager, noe som er helt normalt.
Ting som sendes uten sporing kan ikke Posten hjelpe med å finne, for man har ingen indikasjon på hvor dette befinner seg, og om det i det hele tatt er ankommet Norge. For å få hjelp, må man koste på seg transportmåte med sporing.
Så for å ha det på det rene, så jobber jeg natt på postterminalen i Tromsø.
Ørjan Pettersen Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment