Har med stor undring lest innleggene på denne tråden. Det virker som om mange har meninger om hvordan stevnet skulle vært, hvor mye det skulle koste, hva som skulle vært der, hvor mye det skulle koste osv. jeg har vært med i planleggingen av stevnet i over 1 år, og sitter vel da kanskje med noe mer info enn "alle" andre. Prisen: Denne ble opprinnelig satt til 250,- for voksne, men ble hevet til 300,- da sponsorer ol ikke stilte opp på samme måte som i 07. Personlig tror jeg ikke prisen hadde noe med hvor mange(få) som kom på stevnet. Dette dreier seg om markedsføring. Har snakket med mange som ikke visste det var et stevne, og det må bli bedre til en annen gang.
Når det gjelder gjennomføringen, programmet og hva som kom av fly er den harde sannhet dette: Vår klubb ble spurt i mai 08 om vi ville være med på å organisere ig drifte et stort stevne på Rygge i 09. Klubben sa ja, og det var stor entusiasme i klubben i ca 14 dager. Når vi så ba om bindene påmelding til de forskjellige oppgavene på stevnet var det kun 13-15 stk av 50 medlemmer som stilte opp. Disse har gjort en fantastisk jobb. Dette mener jeg viser innstillingen i klubben vår, at vi gjerne vil ha et spektakulært flyshow, så lenge vi slipper å jobbe for det. Vi drar heller på flystripa en kveld isteden for å jobbe for noe som dette. Tipper mange klubbledere kjenner igjen denne situasjonen når man feks skal ha dugnad.
Til slutt til de som tror at klubbene vil tjene rått med penger på dette: Klubbene som var med på gjennomføringen av dette, måtte si i fra seg all garanti om betaling i siste liten. Hadde ikke klubbene gjort dette, hadde det ikke blitt noe stevne. Vi har vært 7 klubber som har jobbet dag og natt det siste året for å få dette til.
Til slutt vil jeg takke alle de som stilte opp, og gjorde dette til en flott markering av luftfart gjennom 100 år.
Svein Rudshagen
Når det gjelder gjennomføringen, programmet og hva som kom av fly er den harde sannhet dette: Vår klubb ble spurt i mai 08 om vi ville være med på å organisere ig drifte et stort stevne på Rygge i 09. Klubben sa ja, og det var stor entusiasme i klubben i ca 14 dager. Når vi så ba om bindene påmelding til de forskjellige oppgavene på stevnet var det kun 13-15 stk av 50 medlemmer som stilte opp. Disse har gjort en fantastisk jobb. Dette mener jeg viser innstillingen i klubben vår, at vi gjerne vil ha et spektakulært flyshow, så lenge vi slipper å jobbe for det. Vi drar heller på flystripa en kveld isteden for å jobbe for noe som dette. Tipper mange klubbledere kjenner igjen denne situasjonen når man feks skal ha dugnad.
Til slutt til de som tror at klubbene vil tjene rått med penger på dette: Klubbene som var med på gjennomføringen av dette, måtte si i fra seg all garanti om betaling i siste liten. Hadde ikke klubbene gjort dette, hadde det ikke blitt noe stevne. Vi har vært 7 klubber som har jobbet dag og natt det siste året for å få dette til.
Til slutt vil jeg takke alle de som stilte opp, og gjorde dette til en flott markering av luftfart gjennom 100 år.
Svein Rudshagen
Comment