Unconfigured Ad

Collapse

Ryggestevnet og norsk grådighet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cubman
    • Jan 2006
    • 34

Har med stor undring lest innleggene på denne tråden. Det virker som om mange har meninger om hvordan stevnet skulle vært, hvor mye det skulle koste, hva som skulle vært der, hvor mye det skulle koste osv. jeg har vært med i planleggingen av stevnet i over 1 år, og sitter vel da kanskje med noe mer info enn "alle" andre. Prisen: Denne ble opprinnelig satt til 250,- for voksne, men ble hevet til 300,- da sponsorer ol ikke stilte opp på samme måte som i 07. Personlig tror jeg ikke prisen hadde noe med hvor mange(få) som kom på stevnet. Dette dreier seg om markedsføring. Har snakket med mange som ikke visste det var et stevne, og det må bli bedre til en annen gang.
    Når det gjelder gjennomføringen, programmet og hva som kom av fly er den harde sannhet dette: Vår klubb ble spurt i mai 08 om vi ville være med på å organisere ig drifte et stort stevne på Rygge i 09. Klubben sa ja, og det var stor entusiasme i klubben i ca 14 dager. Når vi så ba om bindene påmelding til de forskjellige oppgavene på stevnet var det kun 13-15 stk av 50 medlemmer som stilte opp. Disse har gjort en fantastisk jobb. Dette mener jeg viser innstillingen i klubben vår, at vi gjerne vil ha et spektakulært flyshow, så lenge vi slipper å jobbe for det. Vi drar heller på flystripa en kveld isteden for å jobbe for noe som dette. Tipper mange klubbledere kjenner igjen denne situasjonen når man feks skal ha dugnad.
    Til slutt til de som tror at klubbene vil tjene rått med penger på dette: Klubbene som var med på gjennomføringen av dette, måtte si i fra seg all garanti om betaling i siste liten. Hadde ikke klubbene gjort dette, hadde det ikke blitt noe stevne. Vi har vært 7 klubber som har jobbet dag og natt det siste året for å få dette til.

Til slutt vil jeg takke alle de som stilte opp, og gjorde dette til en flott markering av luftfart gjennom 100 år.

Svein Rudshagen
    Svein Rudshagen
    Moss modellflyklubb

Comment

• orjanp
      • Nov 2007
      • 726

Men det er ikke prisen på 300 som var problemet, men manglende familierabatt. Med en familierabatt er sjansen større for at bare far kommer. Og med flere innenfor portene, øker salget av pølser og brus.

Uansett skal dere ha all ære for den jobben som gjøres. Ikke noe tvil om at det er en betydelig innsats som legges ned. Bare synd at det blir for langt unna for meg.
      Ørjan Pettersen
      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• Holger
        • Feb 2006
        • 734

Har aldri hørt på maken til surving over noen skarve hundrelapper jeg. Har dere så dårlig råd altså? Vær snill å ikke kom med motargumenter som at dette er en prinsippsak osv. Ingen på dette forumet bruker så mye penger på modellfly etc i løpet av et år, at de ikke har igjen en skarve 1000 lapp som de kan bruke på flystevne sammen med familien.
        Som det har vært antydet tidligere i tråden......noen må bare kverrulere og være mot strømmen. Noen må bare være missfornøyde.
        Og det værste er at ingen nevner i det hele tatt hvor vanvittig godt vi tjener i dette landet...noe som i seg selv er grunn god nok til å bare holde munn og betale.
        Anders Bruneberg
        Raufoss

Comment

• Shrek
          • May 2007
          • 441

Originally posted by Holger
          Har aldri hørt på maken til surving over noen skarve hundrelapper jeg. Har dere så dårlig råd altså? Vær snill å ikke kom med motargumenter som at dette er en prinsippsak osv. Ingen på dette forumet bruker så mye penger på modellfly etc i løpet av et år, at de ikke har igjen en skarve 1000 lapp som de kan bruke på flystevne sammen med familien.
          Som det har vært antydet tidligere i tråden......noen må bare kverrulere og være mot strømmen. Noen må bare være missfornøyde.
          Og det værste er at ingen nevner i det hele tatt hvor vanvittig godt vi tjener i dette landet...noe som i seg selv er grunn god nok til å bare holde munn og betale.
          Jeg var alene med to unger i helga (1 år og 4 år) Det var helt perfekt å kjøre en lang biltur, se på fly ,spise godteri, kjøre lang biltur. Alternativet hadde vært slitte nerver og kjedsomme unger hjemme.

Men jeg hadde aldri gjort dette om jeg hadde måtte betale 3x300 kr for å komme inn.
          MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
          MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
          Bi-Fly 25: turl.no/13pd
          Quickie: turl.no/13pe
          Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

Comment

• jab
            • May 2007
            • 407

Holger: Jeg var mye enig helt frem til siste setning. Dersom vi alle "holder munn og betaler" så hadde det definitivt ikke blitt billigere over tid å handle f.eks rc utstyr. Det er jo nettopp fordi vi klager, syter og handler utenlands at flere norske butikker har begynt å operere med lavere priser.

Comment

• torqueflite
              • Sep 2008
              • 48

Holger:

Dette er jo det reneste sludder, kjære moderator. Inntekter varierer, så påstanden " hvor vanvittig godt vi tjener i dette landet" faller på sin egen urimelighet. Din "analyse" av hvor mye den enkelte har råd til er over grensene til arroganse. Jeg valgte selv å la denne opplevelsen være, det ble rett og slett for dyrt.

Ingen klager derom, bare en kjølig anerkjennelse av at min økonomi krever prioriteringer.

Comment

• Genic
                • Aug 2005
                • 329

De fløy i en pyramide og så kom soloflygeren under spissen av pyramiden
                Attached Files

Comment

• orjanp
                  • Nov 2007
                  • 726

Originally posted by Holger
                  Men det er jo på grunn av misnøyen at man ser framgang. Dersom alle hadde vært fornøyde med å bo i huler, hadde vi fortsatt gjort det.
                  Ørjan Pettersen
                  Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• Cubman
                    • Jan 2006
                    • 34

Jeg gleder meg til det blir et tilsvarende stevne hvor de som klager over priser, program osv skal arrangere. Gi meg beskjed, jeg kommer.

Mvh Svein Rudshagen
                    Svein Rudshagen
                    Moss modellflyklubb

Comment

• Holger
                      • Feb 2006
                      • 734

Originally posted by orjanp
                      Men det er jo på grunn av misnøyen at man ser framgang. Dersom alle hadde vært fornøyde med å bo i huler, hadde vi fortsatt gjort det.
                      Kanskje huler hadde vært tingen.......det ville jo lettet den økonomiske byrden for oss
                      Anders Bruneberg
                      Raufoss

Comment

Working...