Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
Rulletour - Sykkelkonkurranse som motivasjon for vintertrening.
Det har noe med sykkel å gjøre, men websiden ga meg ikke svar på hva det egentlig er.
FAQ'en mangler: Hva er rulletour? og hva trenger man for å delta?
Det har noe med sykkel å gjøre, men websiden ga meg ikke svar på hva det egentlig er.
FAQ'en mangler: Hva er rulletour? og hva trenger man for å delta?
Rulletour er en internasjonal konkurranse hvor man sykler mot hverandre i løyper som enten er tatt opp på video med tilhørende GPS-informasjon, eller som 3D-løyper (omtrent som bilspill, bare at man sykler). Alle videoløypene i rulletouren er tatt opp i Norge. Man laster opp loggen fra hver etappe til rulletour.no.
Slike ruller kan også brukes til å sykle mot opp til seks andre online (utenom rulletouren altså), og man får kjøpt videoløyper fra populære sykkelturistmål og Tour de France-etapper.
Dette er jo helt genialt og som eks landeveisrytter er dette noe jeg absolutt kunne tenke meg å prøve. Hvor mye koster det for å komme i gang? Eksklusive sykkel selvfølgelig.
Med vennlig hilsen
Asbjørn Kristiansen, Ski
-------------------
Teori er når man skjønner alt,
men ingenting fungerer som det skal..
Praksis er når alt fungerer som det skal,
men ingen skjønner hvorfor..
Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
ingenting fungerer som det skal,
og ingen skjønner hvorfor..
------------------------------ http://www.f-16.net/
Det billigste systemet koster 3500,- og heter TACX I-MAGIC. Det beste systemet koster 6200,- og heter Tacx Fortius, og denne finnes i to versjoner, Fortius og Fortius Multiplayer. Forskjellen er at med multiplayer-versjonen medfølger styreenheten (1050,- separat) og ett års online-lisens for multiplayer-sykling (rundt 400-500 kr separat tror jeg). Begge disse tilleggene kan man kjøpe separat etterpå. Styreenheten lar deg sykle fritt rundt i 3D-landskapet, men er ikke påkrevd for å utnytte systemet (og heller ikke tillatt å slå på i Rulletouren). Jeg bruker Fortius, og hvis dere ser på rulletour.no så er det forskjellige konkurranser og resultatlister for I-Magic- og Fortius-brukere.
I-magic har en magnetbrems som styres av PC-en, mens Fortius har en børsteløs elektromotor. Begrensningen med I-magic er dreiemomentet. Jeg tror det vil si at i bratte oppoverbakker hvor man har høy effekt og lav hastighet så er det begrenset hvor mye den klarer å bremse, så det blir ikke like tungt som det kanskje burde være i bratte stigninger. I tillegg kan fortius akselerere i bratte nedoverbakker siden det er en motor, mens I-magic kun kan bremse. Fortius lader også strøm tilbake til lysnettet, og jeg har faktisk sjekket at telleren i sikringsskapet stopper og begynner å telle feil vei når vi tar i. Det virker som om I-Magic har lavere feilprosent enn Fortius, men jeg har ikke prøvd I-Magic selv, og har ikke hatt feil på Fortiusen min bortsett fra litt kranglete programvare.
Man trenger også en PC og et ukodet pulsbelte. Jeg kjører på en fire år gammel 1,7 GHz laptop med ATI Radeon 9700 mobility skjermkort, 1 GB RAM og Windows 7. Det er også en fordel om man bruker et spesiallaget rulledekk på bakhjulet, for vanlige sykkeldekk tåer ikke varmen.
Last edited by tahustvedt; 01-11-09, 20:59.
Reason: La til nødvendig tilbehør.
Testeren er tydeligvis ikke helt klar over onlinemiljøet: Vi klarte ihvertfall aldri i løpet av testperioden å koble oss opp mot andre slik at vi fikk testet denne funksjonen i praksis. Til det var det for sjelden andre syklister var tilgjengelig online.
Det er synd at de ikke nevnte Rulletouren, for det er ganske stort i miljøet, men Rulletouren er ikke multiplayer. Online-miljøet for multiplayer opererer med avtaler, og på www.tacxvr.com kan man se på kalenderen når andre har planlagt å sykle. Hvis man bare logger på ved tilfeldige tider og forventer å se andre så blir man skuffa.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment